identificare locomotiva

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Locomotiva(pare a fi maerklin) are patina aia pe mijloc pentru ca functioneaza in sistem Maerklin (AC)
care are sine cu bumbi pe mijloc pentru asemenea locomotive.
 
e putin mai complicat, rotile sunt legate in scurt circuit, circuitul se inchide prin patina aia care trebuie data jos, daca motorul e in ac, atunci chiar nu poti sa il modifici sa mearga in dc.
 
Avand in vedere ca locomotiva nu pare a avea un corespondent in realitate si arata mai mult a jucarie cred ca nu merita efortul de a o transforma. Ar presupune schimbarea radicala a tuturor componentelor, exceptand carcasa: roti motoare noi => angrenaje noi => sasiu modificat/inlocuit, motor nou. Destul de mult de lucru si mai ales bani.
 
In primul rand ar fi bine sa stim daca motorul este de curent continuu sau nu. Daca DA, atunci putem incerca sa modificam alimentarea locomotivei pentru sistemul de curent continuu.
Pasul urmator este sa vedem daca rotile sunt puse in scurtcircuit prin conexiunile din interior sau daca ele sunt turnate in intregime din metal. Daca este valabil primul caz, atunci putem merge mai departe.
De aici incolo, DIP sau colegii de la Cluj-Napoca ti-ar putea spune mai multe.
 
Inca o problema,
Deoarece locomotiva este veche, rotile vor lovi in traverse pe sinele de 2,1mm :!:

Chiar daca are motor DC, este necesara mult prea multa munca pentru convertirea locomotivei. Prin simpla demontare a locomotivei se poate vedea daca are motor DC, toate loco cu motor DC au decodor (MM ) sau modul de schimbare de sens ( deci o mica placuta electronica :idea: ) daca aceasta nu este prezenta atunci sigur motorul este AC.
 
Salut,
Baieti ,hai ca-mi dau si eu parerea....
Aceste lokocomotive au fost parca fabricate de MAK pentru uzine si fabrici (deci pe undeva are un prototip real....daca ma insel ,rog pe cei care cunosc mai bine sa ma corecteze !!! )
Si acum la locomotiva: este un model clasic Märklin AC ( are motor care merge in AC ....DAR :se poate merge si cu DC !!! ).Motorul are doua bobine pentru sensul inainte si inapoi .Daca inainte de aceste bobine se plaseaza doua diode legate invers (pentru fiecare sens una ) atunci se poate alimenta si cu DC .Deci atunci se leaga plus pe patina iar minus pe ambele sine =functioneaza .
Se poate modifica motorul cu piese Trix sau Märklin Hamo (DC ,in loc de rotorul bobinat se monteaza un magnet permanent de aceeasi forma)atunci nu mai este nevoie de diode.
Iar acum problema cea mai mare :IZOLAREA !!! rotilor .Eventual se poate face ceva pe un strung mic,pe o parte niste bucsi de plastic care izoleaza o parte ,atunci se poate merge pe sine normale DC (dupa ce s-a micsorat ceva bandajele inalte ,sau cum se numesc....).
 
Motorul se trece simplu pe cc - se inlocuieste releul cu doua diode. Restul e mai complicat: se depreseaza o roata de pe osie si se bucseaza cu o bucsa izolatoare. Nu e chiar greu, dar necesita atentie ( eu am facut asta la un Nohab - sase osii :confused: ) Cu colectoarele e un pic mai delicat, trebuind realizate lamele colectoare care sa inlocuiasca patina. In foto aveti cele povestite aplicate la un V200.



PDI
 
Exact....am confundat :este un DHG500 Henschel (locomotiva de manevra pentru fabrici si uzine ).Cat de bine este realizata de Märklin.....asta este altceva :D