idei "sovietice"

andreiul

Well-Known Member
Trenulist
21 August 2008
1.698
4
Bucuresti
www.cheetah.ro
WEBSITE
http://www.cheetah.ro
YAHOO
andreiul_babaul
LOCATION
Bucuresti
Iata ce am gasit cautand pe internet cu totul altceva:



Este vorba de un prototip(til) facut de rusi in anii '70; propulsia era realizata prin intermdiul celor doua turboreactoare provenite de la avioanele de pasageri Yak-40.

Viteza maxima atinsa de acest prototip a fost de 180mph (289 km/h).
 

shoppy

Well-Known Member
Trenulist
2 Mai 2007
655
0
Bucuresti, s. 1
YAHOO
shoppy_0
LOCATION
Bucuresti, s. 1
Da, era o vreme cand rusii puneau reactoare pe tot ce gaseau, au facut si un fel de hidroglisor cu reactoare ce se ridica la cativa metrii deasupra apei si putea transporta cateva sute de soldati.
 

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
81
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Ca in multe alte cazuri au luat o idee mult mai veche si i-au dat propria forma. Germanii au incercat acelasi principiu 40 de ani mai devreme. Evident, au incercat cu un motor cu elice si evident ca solutia comporta prea multe riscuri si a ramas la stadiul de experiment.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a6/Bundesarchiv_Bild_102-10590%2C_Propeller-Eisenbahn_auf_der_Versuchsstrecke.jpg

http://www.echolog.de/eisenbahn/der_schienenzeppelin_von_franz_kruckenberg.shtml

Automotorul rusesc, din cate imi amintesc, mai exista parca si astazi. Nu sunt sigur. La cativa pasionati rusi am gasit imagini cu aceasta "anomalie" in stare de ruina, intr-un cimitir de material feroviar.

Nu stiu sincer cum poti sa construiesti asa ceva...Si ma dandesc aici numai la efectele jetului de gaze emis de motoare, la zgomot, etc...si asta pentru o viteza care a poate fi atinsa usor de trenuri electrice.
 

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2016
1.584
1
49
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
catalin a spus:
Nu stiu sincer cum poti sa construiesti asa ceva...Si ma dandesc aici numai la efectele jetului de gaze emis de motoare, la zgomot, etc...si asta pentru o viteza care a poate fi atinsa usor de trenuri electrice.
Am o co;etie a revistei stiinta si tehnica 1948-1956, aprope toate numerele. In jurul anilor '50 au intrat masiv in revista informatii de la MAMA RUSIA, este extraordinar ceea ce isi imaginau savantii rusi de la acea vreme, in toate domeniile. Aveau o scola de SCI-fi extraordinara. Imi aduc aminte de un articol care m-a umplut de groaza, citit de mine pe la 15 ani in plina glorie comunista anii '84-85 din aceasta colectie...

Construtia de cai de comunicatie cu ajutorul exploziilor nucleare.

Am vazutmulte chestii ciudate scrise in revista. dar ca tot mi-ati adus aminte ma pun pe rasfoit si daca gasesc ceva concret legat de CF voi publica...


Eusebiu

P.S.

Craciun fericit tutror!
 

shoppy

Well-Known Member
Trenulist
2 Mai 2007
655
0
Bucuresti, s. 1
YAHOO
shoppy_0
LOCATION
Bucuresti, s. 1
Da, a fost o idee de construire a lacurilor de acumulare folosind explozii nucleare, dar afost a americanilor. Numai ca americanii s-au speriat de radiatii si nu au mai pus-o in practica. Rusii au pus-o in practica, gandindu-se ca daca explozia nucleara ajunge pana la zeci de metrii un subteran, ei o sa ramana cu o gaura perfecta. Problema a fost ca explozia a ajuns dar pamantul nu a fost vaporizat, ci aruncat in aer, si apoi a cazut tot in acea groapa, lacul rezultat neavand mai mult de 5 metri adancime.

Au mai facut rusii si canale navigabile, calculand latimea si adancimea necesara pentru ca acestea sa nu inghete iarna, numai ca apoi le-au facut mai inguste si mai putin adanci ca sa termine mai repede, si tot au inghetat.
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Marele merit al rusilor (dar nu numai) a fost acela ca au incercat o gramada de solutii tehnice, chiar daca ideologic erau manati de permanenta intrecere cu dusmanul capitalist american. A fost singurul lucru bun al acelei perioade, cand oamenii de stiinta incercau tot felul de solutii tehnice, se cauta, se experimenta. Lucrul acesta este uitat astazi, deoarece nu prea se face cercetare proiectare (pe la noi) ci doar munca in regim de colonie (desigur nu generalizez).

Proiectarea este scumpa si afara marile firme indiferent de domeniu isi permit sa tina (si intretina) ateliere de proiectare pentru ca ideile sunt foartr importante. A scazut de altfel si entuziasmul pe la noi, oamenii parca nu mai au timpul si cheful de a experimenta (chiar si la nivel de activitate fuseristica) :D .

Adevarul este ca din sute de idei bizare, se naste una care sa revolutioneze tehnica.
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Da, erau dati la gramada fiind vorba de economia de stat, deci se pierdea intr-o parte se castiga in alta.
De aia "vesticii" au gasit solutia: proiectarea este sustinuta de o firma cu profit puternic (de exemplu auto).

Cred ca solutia este (ca in toate lucrurile bune) undeva la mijloc: fiecare model are deficientele sale, normal ca acu nimeni nu mai arunca cu bani. Ar trebui insa ca sa se devieze un pic totusi de la aceasta situatie a abstinentei in domeniu acolo unde fireste este posibil. Daca nu, incet, incet se adauga si alte lucruri la paradoxurile intalnite azi. Fara a o da pe politica, este totusi un pic ciudat ca Romania sa importe tone de lapte de vaca sau carne de porc. Adica asta numesc eu cale de mijloc: nici sa exportam haleala integral ca in perioada de mult apusa, dar nici sa importam masiv din afara.
 

Pok

Active Member
Trenulist
28 Decembrie 2007
132
0
Brasov
LOCATION
Brasov
andreiul a spus:
Multe idei mor din cauza lipsei banilor.
Vrei să spui din "redirecĂžionarea" lor către alte destinaĂžii (de obicei private).
stageexp a spus:
proiectarea este sustinuta de o firma cu profit puternic (de exemplu auto).
Nu cred că o firmă a cărui Ăžel este profitul mai dă doi bani pe cercetare, în cel mai strict sens al cuvântului. Până la urmă scopul este... profitul. Acest lucru se poate obĂžine mult mai uÂşor prin alte metode mai... gri - hai să zicem. Altfel sunt sigur că ar exista surse de energie alternative, chiar gratuite Âşi inepuizabile. Dar dacă s-ar inventa astfel de dispozitive de unde dracu s-ar mai face profit? Chiar credeĂži că ar fi atât de dificil (de ex.) să se treacă la tracĂžiune electrică pentru autovehicule dacă într-adevăr s-ar dori aÂşa ceva Âşi s-ar aloca eforturi serioase pentru cercetare?
 

shoppy

Well-Known Member
Trenulist
2 Mai 2007
655
0
Bucuresti, s. 1
YAHOO
shoppy_0
LOCATION
Bucuresti, s. 1
E stati ca nu e dracu asa de negru, daca ar fi cum ziceti voi asta ar insemna nema lcd-uri, plasme, cuptoare cu microunde, telefoane mobile si asa mai departe.
Cercetare s-a facut destula si in capitalism, si istoria a demonstrat ca nu poti sa faci cercetare si productie de dragul de a face, drept dovada comunismul a fost abolit chiar de acele populatii pe care se batea cu pumnul in piept ca le ocroteste.
Sper ca discutia asta sa nu degenereze intr-o binecunoscuta bascalie sau incultura de genul "ce bine a fost in comunism ca s-au facut multe".

Cat despre cercetare, inca se face cercetare in capitalism. Cum adica firmele nu mai fac cercetare? Pai ce fac, copiaza toti unii dupa altii? Pana la urma tot a facut unu si cercetare, e logic. Aveti idee cat e bugetul de cercetare la Siemens?

Cat despre Romania (si UE in general), se face cercetare si aici, chiar daca am trecut prin cateva perioade mai grele, se pare ca bani inca mai sunt si o sa fie. E adevarat ca sunt multe domenii in care suntem cu vreo 10 ani in urma (gen nanotehnologii si altele), unde numai cu niste sume perverse de bani te poti lipi de ceva, dar nu trebuie sa fim ca in comunism, cand faceam pana si integrate, doar asa, ca sa fie facute la noi, si erau niste porcarii gen amplificatorul 741. Ca sa nu mai amintesc de ultimele burse de doctorat, in care banii practic s-au triplat, si sunt impuse lucrari ISI si schimburi de experienta.
(va rog nu ma contrazice-ti decat daca lucrati in cercetare)
 

Elef

Well-Known Member
Trenulist
18 Mai 2007
437
15
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
E adevarat ca sunt multe domenii in care suntem cu vreo 10 ani in urma (gen nanotehnologii si altele), unde numai cu niste sume perverse de bani te poti lipi de ceva, dar nu trebuie sa fim ca in comunism, cand faceam pana si integrate, doar asa, ca sa fie facute la noi, si erau niste porcarii gen amplificatorul 741.
Se faceau ceva circuite integrate, si chiar mult mai mult decat batrinul 741 (care daca e folosit cum trebuie e bunicel )si chiar surprinzator s-au si folosit.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.985
239
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
diamante false...s-au facut prin anii ´70-´80...pentru a satisface lacomia elenei ceausescu (scrie in
cartea lui Pacepa,Orizonturi Rosii).
cercetare se va face tot timpul,fie la nivel de govern (bugete alocate
in special facultatilor/universitatilor sau laboratoare de stat),fie la nivelul sectorului privat unde,fara cercetare
nu se poate sustine un avans tehnologic constant si implicit profitul.
 

Elef

Well-Known Member
Trenulist
18 Mai 2007
437
15
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Da, bunicel ca repetor, altfel deja cereai prea mult, oricum asa glumeau profesorii prin Politehnica.
Si daca glumeau profesorii e sigur adevarat?Majoritatea celor care au ramas (acum vorbesc de electronica) apucau letconu' invers ca aia care stiau sa il foloseasca au plecat pe bani buni ori afara ori prin tara pe la anumite firme ;).
 

Pok

Active Member
Trenulist
28 Decembrie 2007
132
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Evident nu se poate spune că nu se face cercetare. De cea ce m-am legat eu este direcĂžia Âşi motivaĂžia. Un ex. din domeniul în care lucrez: Microsoft - conform spuselor sale - a cheltuit mai mult pentru dezvoltarea SO-ului Vista decât a cheltuit NASA pentru a trimite primul om pe lună. Rezultatul? Un SO care nu face în esenĂžă cu nimic mai mult decăt făcea predecesorul său, sau alte SO-uri dezvoltate cu mult mai puĂžine fonduri. Tot cea ce s-a urmărit era implementarea unor soluĂži care să ofere o protecĂžie mult mai mare a conĂžinutului digital. Un fel de DRM la nivel de driver. Acuma mă întreb eu ce rost are o astfel de cercetare? Sunt sigur că astfel de ex. se găsesc pretutineni în multe domenii, chiar Âşi la Siemens.
Mai pe scurt: cercetăm, cercetăm, dar ce Âşi cu ce scop?

P.S. cu siguranĂžă nu am vrut să sugerez că implementarea comunismul la noi a fost mai bună decăt implementarea capitalismului... despre care este bine de remarcat (încă o dată) că singurul scop al lui este totuÂşi... profitul.
 

Dr2005

Well-Known Member
Trenulist
4 Mai 2008
1.369
1
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
www.transportromania.trei.ro
WEBSITE
http://www.transportromania.trei.ro
YAHOO
ro_dr2007
LOCATION
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
cosmin78 a spus:
diamante false...s-au facut prin anii ´70-´80...pentru a satisface lacomia elenei ceausescu (scrie in
cartea lui Pacepa,Orizonturi Rosii).
Diamante false încă se fac... de aia S.C. Rami-Dacia S.A. e singura întrepridere pe care statul nu vrea să o privatizeze Âşi totodată singura care nu a fost transformată în mall sau clădire de birouri din zona ei (că UMEB s-a dus, APACA la fel, nu mai zic de S.C. Industrializarea Laptelui Âşi, în curând, F-ca de pâine Lujerul).
 

shoppy

Well-Known Member
Trenulist
2 Mai 2007
655
0
Bucuresti, s. 1
YAHOO
shoppy_0
LOCATION
Bucuresti, s. 1
Poti sa mai pui si PUMAC, e escavatoru cu dintii infipt in el, isi fac si ei publicitate pana dupa sarbatori, dupaia se apuca de treaba, cel putin asa cred.

Pok, cine sta peloc, inevitabil moare. Xp-ul e foarte bun, dar ca investitie pe termen lung nu merge.

In Automatica au fost profesori buni, si nu au plecat, unii inca predau iar altii au murit neiesiti la pensie.