- 25 August 2007
- 3.677
- 644
- LOCATION
- Oradea
- YOUTUBE
- mpursu
S-a intreprins ceva in acest sens?mpursu a spus:Parandu-mi-se mie ca si rotile aburoasei 76 seamana cu cele ale aburoasei 38, am adresat intr-un alt subiect rugamintea urmatoare:
mpursu a spus:Off-topic: va rog mult sa pozati aburoasele 76 si 38 Fleischmann, pe ambele parti, cu rotile & bielele in exact aceleasi pozitii - de exemplu cu osia a doua exact deasupra unei joante, cu aparatul foto pus pe "macro" si tinut absolut nemiscat. Sa va spun si de ce
Am impresia (si nu sunt singurul) ca 76 reala provine chiar dintr-o 38 reala, adica sasiul & rotile & bielele reale sunt perfect identice, cu micutza diferenta referitoare la contramanivele, care sunt inclinate inapoi la 76 si inainte la 38. Atunci - zise Stapanul Bielelor - cum se face ca roata motoare principala de pe stanga a aburoasei 38 Fleischmann este gresita (respectiv manetonul este profilat exact ca roata de pe dreapta, ceea ce cauzeaza inclinarea contramanivelei inainte pe dreapta si inapoi pe stanga :-?), dar rotile de 76 Fleischmann sunt corecte? Oare nu cumva se poate inlocui osia motoare principala de 38 (cu manetoanele identice) cu osia motoare principala de 76 (cu manetoanele simetrice), montata invers? Sau, de ce nu, sa se inlocuiasca toate trei osiile de 38 cu osiile corespunzatoare de 76? :idea:
din pacate "simpatica" locomotiva e demontata pt a incerca trecerea ei in era digitalampursu a scris a spus:S-a intreprins ceva in acest sens?
Daca ar ajunge la mine ambele locomotive, eu as sti sa fac pozele respective , dar sunt sigur ca si membrii Trainsylvania le-ar putea face la fel de bine
Multumesc mult, Gabi! :aplauze:Gabi_Todoran a spus:Un mic ajutor, foto si date tehnice.
P8 din prima serie
Schwartzkopff: http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno-plus?apm=0&aid=lok&datum=19150005&seite=00000088&zoom=0
Borsig: http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno-plus?apm=0&aid=lok&datum=19150005&seite=00000092&zoom=0
Serie ulterioara (cu cilindri micsorati) :
Linke-Hofmann: http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno-plus?apm=0&aid=lok&datum=19150005&seite=00000093&zoom=0
Varianta probabil cea mai cunoscuta, aici Schwartzkopff:
http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno-plus?apm=0&aid=lok&datum=19150005&seite=00000095&zoom=0
Linke-Hofmann: http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno-plus?apm=0&aid=lok&datum=19150005&seite=00000096&zoom=0
P.S. Cind se deschide pagina, faceti "save picture as..." si stiti voi.
catalin a spus:...distributia lui 230.039 este de tip "Hängeisensteurung"...
Catalin, discutia nu se poate incheia aici fiindca ai ridicat trei probleme foarte interesante, pe care te rog sa le detaliezi:catalin a spus:...Doar la locomotivele cu doi cilindrii gemeni se aplica regula celor 90 de grade.
La cele cu 3 cilindrii compound, nu. Calajul e de 120 grade. La anumite locomotive cu 4, calajul difera din nou, in functie de succesiunea la aprindere a cilindrilor.
Cand ai calaj diferit de 90 de grade, si ai la multe locomotive, se mai schimba niste lucruri si la pozitia intregului comlex, inclusiv la contramanivela, dar inchei aici discutia pentru ca nu-i mai vad rostul.
mpursu a spus:Datorita lui Gabi, sunt in masura sa completez dimensiunile comparative ale celor 4atru locomotive, anume 62, 76, 78 si 38:
Numerotam osiile 7-6-5-4-3-2-1, 5-4-3 fiind osiile motoare. In milimetri, distantele dintre osii sunt (76 / 65 / 54 / 43 / 32 / 21):
62: 2200 / 1950 / 2850 / 2150 / 1950 / 2200 (diametru roti motoare 1750, diametru roti mici 850)
76: ------ / ------- / 2350 / 1880 / 1570 / 2200 (diametru roti motoare 1750, diametru roti mici 1000);
78: 2200 / 1600 / 2050 / 2050 / 1600 / 2200 (diametru roti motoare 1650, diametru roti mici 1000)
38: ------ / ------- / 2700 / 1880 / 1570 / 2200 (diametru roti motoare 1750, diametru roti mici 1000)
Deci sasiul de 76 seamana cel mai bine cu cel de 38, cu exceptia distantei dintre osiile motoare 2 si 3 usor micsorata (2350 mm la 76 fatza de 2700 mm la 38), iar rotile par a fi identice. Acestea fiind zise, sunt ferm convins ca osiile motoare cu mici greseli ale mini-aburoasei 38 Fleischmann pot fi inlocuite cu cele corecte ale mini-aburoasei 76 Fleischmann. "Miscarea" poate fi facuta de catre posesori sau, de ce nu, chiar de catre firma producatoare. Desigur, mai trebuie verificate micutze detalii, cum ar fi care roata este izolata fatza de ax si care nu, daca roata dintata de pe axul osiei de 76 ar impiedica montarea pe sasiul de 38 etc., deci totusi nu-i chiar atat de simplu.
2) cum anume se face aprinderea in cilindrii locomotivelor cu aburi;
In ceea ce priveste aprinderea in cilindrii locomotivelor cu aburi
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.