Ca sa avem o imagine corecta, sa vedem daca este "din pacate" sau poate "din fericire", trebuie sa asociem aceste vagoane (cele reale, nu modelul) anilor in care au circulat. Cand eu am urcat in acest tren, am circulat cu el, mi se parea extraordinar, asta pentru ca retina mea era obosita de albastrul monoton de pe restul retelei.
De fapt, atunci, era o incantare sa vad aceste AVA200, cu atat mai mult "personalizate". Ganditi-va ce revolutia a fost pentru noi acea dunga alba, obliga trasata pe vagoane !
Era altceva....
Ganditi-va ce revolutia a fost pentru noi aparitia boghielor cu frane disc in locul celor cu saboti. Era "music to my ears" sa simt vagonul ca franeaza fara concertul de scartaieli care te facea sa te opresti din orice conversatie sau sa-ti indesi mai mult castile de la wolk-man in urechi (nu, nu existau ipod-uri).
Era parfum....
Acum, dupa ce au aparut scheme de vopsire mult mai inspirate (personal am o slabiciune pentru albastrul/gri de la Astra sau pentru bej/maroul tot al aradenilor si care are o adiere de Pullman interbelic) e relativ usor sa spui ca a fost o manjeala de marker.
Ideea e sa plasezi un concept in realitatea epocii in care a aparut nu sa-l judeci cu ochii de acum. Ori asta e greu de facut daca nu ai trait atunci sau te-ai bucurat ca pleci la drum intr-un tren rosu, cand restul erau albastru-rugina cu petice-jeg.
PS: tot ce am scris mai sus se refera la modelele reale. Despre machete prefer sa citesc doar parerea unora mult mai "uzati" in domeniu, precum WeepingEye (pe care il stiu de pe vremea IC Mihai Eminescu)...
Eu, dpdv modelistic nu sunt nici la scara corecta, nici pe continentul potrivit
