Iar despre CFR 43 "Calugareni"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Garnitura nu este autentica. Vagoanele originale din trenul Calugareni au fost distruse in aprilie 1944 de bombardamentele americane.
 
De aia mi-as dori sa gasim filmul ala din '38... Vad ca a fost pus de cineva pe youtube si apoi sters.
In filmul de care aminteam la "gara Comana" s-au folosit locomotiva Calugareni, garnitura restaurata in '39 (si ea cu modificari fata de originalul din 1869) si gara Comana in forma de atunci...

Pe mine aceste vagoane in forma originala ma intereseaza in mod special pentru ca o parte din ele au fost vandute de CFR in 1903 (data la care erau deja niste vechituri) catre SAV, administratia aia privata cu care ii tot bat la cap pe unii din voi si care a construit si exploatat linia Panciului. Parte din parcul britanicilor a circulat intre 1903 si pana la primul razboi modial pe la mine pe la tara :)
 
Merci baieti! @Catalin: excelenta adaugarea pozei recente cu A-101... se vad foarte clar diferentele, fara alte comentarii. Dar dupa poza se poate face fara probleme un desen mai bun, mai ales ca dimensiunile vagoanelor exista. Intr-adevar o filmare din 1938 cu garnitura initiala Calugareni ar fi super... pacat ca n-a apucat nimeni sa descarce filmul ala, mi-ar fi placut si mie. Grozav ar fi fost sa fie si gara Comana initiala, inainte de refacerile din '60-'70, dar inteleg ca in film de fapt nu era gara respectiva?
 
  • Like
Reacții: ICRA
Dorin, eu am vazut filmul respectiv la TVR undeva in anii '90. Aveam demult "problema" in sange asa ca am facut ochii cat cepele si am fost atent cat am putut. Evident, nu se punea problema de emisiuni inregistrate online sau de alte lucruri care azi mi-ar fi facut cautarea mai usoara.
Imi aduc aminte de o filmare cu gara Comana, care era cam aceiasi ca cea de acum (fara frema aceia grea, ci cu una din metal/lemn). Si fara tunul de langa... Parca am remarcat ca linia care o inconjura pe la Est inca exista. Stiti la ce ma refer.

Experienta imi spune sa fi rabdatori si sanatosi ca materialele apar in timp, uneori de unde nu te astepti. Filmul cu inmormantarea regelui Carol I l-am cautat 10 ani prin tara si l-am gasit intr-o arhiva online din Spania.... Asa ca sanatate si rabdare.
 
  • Like
Reacții: ICRA
Si uite asa, apare cineva care ne "arunca" 3 poze de ramanem muti si asta ma incurajeaza sa cred ca nu ne racim gura degeaba pe aici.
Vagoanele nu le vad prea bine dar locomotiva arata exceptional (cu experienta mea modelistica "cu minus", ma gandesc ca e 90% home-made ca nu prea ai ce imprumuta si de unde).
Sper sa aiba cineva curaj sa faca si o versiunea a ei in perioada de pionierat mai ales ca in cazul acestei locomotive sunt stranse destule date.
Tot respectul !
 
Am scris undeva cum faci sa ai acces la arhive. Subiectul se numeste Arhivele Nationale-fondul de planuri. Vezi ca am pus si opisul cu dosarele. Din pacate totul e manual acolo. Nu exista nimic computerizat. Cauta in opisul pus de mine pe forum, te duci cu buletinul si multa rabdare si...te transformi in soricel de biblioteca.
Oamenii sunt amabili, dosarele se aduc de pe o zi pe alta. Ai nevoie de rabdare....multa...

Vad in lista ta gari de mari dimensiuni. Ai planuri mari, si bine faci. Vezi ce gasesti din lista aia, sunt sute de planuri...

Si sa nu uit. Ia cu tine un telefon cu camera foto buna. Cu scanatul acolo e complicat. Se poate dar suntem in sec XIX acolo....
 
Numai puțin, dacă vorbim despre vagoanele Călugăreniului și nu numai, nu o facem cu începutul?
Din câte am înțeles constructorul a fost Ashbury Carriage and Iron Company Limited, bineînțeles ca și Canada Works de pe lângă Manchester (o să detaliez dintr-o postare viitoare). E, până acum nu am găsit desene de vagoane decât asta:
Im1867EnV23-p270.jpg


Și ăsta din 1870:
carriages_001.jpg


Și ăsta construit (posibil) în Derby. Deci nu are legătură cu Ashbury dar e în trendul vremii.
9610490672_89cacb864b.jpg
 
Eu am doar o schema in sectiune a celor trei vagoane de azi, publicata intr-o tiparitura a CFR. Dupa cum arata, par a fi pe un panou mai mare, sa fie din muzeul CFR?

Si mai apare o poza ca vai de ea (desi se putea si mai rau) in "Filmul de altadata" scrisa de Jean Mihail:
 
Interesante poze Alex.
Stii din ce film este imaginea?

Tot căutând am dat peste o locomotivă asemănătoare cu a noastră, este vorba de o locomotivă folosită in Australia, construita in Manchester de Beyer Peacock si exportată in 1874.
154294-large.jpg

Fotografia circa 1875.

Și încă una:
154297-large.jpg


Construite la început cu tender cu două osii au fost trecute a 1894 la tender cu trei osii. Locomotivele erau destinate tracțiunii de vagoane de călători.

Și asta din 1910:
154298-large.jpg


Sursa: Museums Victoria | GPO Box 666 Melbourne 3001, Victoria, Australia |
 
Legat de vagoane...in locul vostru nu as mai sta sa caut pe net ca...nu cred ca gasiti ale noastre vagoane...
Sunt atatea date si schite despre ele (cele originale) ca se pot redesena....Va spuneam ca sunt documente de pe la 1880 -1881 cand CFR a preluat linia si vagoanele, documente in care se regasesc detalii ale acestor vagoane, plus imaginea pusa de Dorin acum cateva zile, plus dimensiuni/schite....
Trebuie doar cineva cu talent la asa ceva si cu ceva timp.... :D
 
catalin a spus:
Legat de vagoane...in locul vostru nu as mai sta sa caut pe net ca...nu cred ca gasiti ale noastre vagoane...
Sunt atatea date si schite despre ele (cele originale) ca se pot redesena....Va spuneam ca sunt documente de pe la 1880 -1881 cand CFR a preluat linia si vagoanele, documente in care se regasesc detalii ale acestor vagoane, plus imaginea pusa de Dorin acum cateva zile, plus dimensiuni/schite....
Trebuie doar cineva cu talent la asa ceva si cu ceva timp.... :D
Catalin unde sunt aceste schițe?