gaby7291 si drg
FYI
Simplonul a circulat incepand cu data de 15 aprilie 1919 pe traseul :
Paris, Lausanne, Brique, Simplon, Milano, Venetia, Triest, Zagreb, Vinkovci, Belgrad, Sofia, Constantinopol.
De la Vinkovci o parte din WL formau grupa de Bucuresti si circulau pe traseul: Subotica, Jimbolia, Carpinis, Timisoara, Orsova, Turnu Severin, Craiova, Pitesti, Bucuresti.
De la Paris la Bucuresti, Simplonul facea in 1919 82 ore si 40 minute, in 1921 79 de ore si 35 minute, in 1926 62 ore si 15 minute etc....
Grupa de Bucuresti circula lunea, miercurea si vinerea.
Revenind la locomotive, ma voi limita la a scrie careva din masinile ce au remorcat trenul la inceputul anilor '20, pentru ca lista e mult prea mare:
pentru Romania poti utiliza linistit un 230 in varianta de epoca 2 sau un 231 Pacific. Pentru prima exista model industrial adaptabil, pentru a doua locomotiva, nu.
Serbia:
JDZ seria 101
JDZ 01
JDZ 04
JDZ 05
Bulgaria:
BDZ 142-149
BDZ 150
BDZ 101-106
BDZ 7-8
BDZ 08
Turcia:
CO 101-116
CO 64-66
OB 101-112
CO 71-74
Pentru Franta si Elvetia lista ocupa cateva pagini si mi-e greu sa o reproduc in intregime aici.
Voi mai aminti doar cazul Elvetiei care asigura tractiunea cu celebrele A 3/5.
Daca vei dori sa obtii ceva original dar si corect istoric poate ca ar trebui sa te axezi pe un 230 CFR care pe la mijlocul anilor '20 a preluat tractiunea Simplonului pe ramura de Bucuresti.
In Romania, trenul mentionat de tine avea in acea perioada in compunere:
1 WL pentru Paris
1 vagon clasa 1/2
1 WR pentru Vinkovci
1 vagoan de bagaje pentru Lyon (pe 4 osii)
1 vagon de bagaje pentru Vinkovci (pe 2 osii).