Gara Sinaia

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
2
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Cine are drum prin Sinaia are multe de vazut, pentru ca statiunea este fabuloasa prin prezenta in sine si prin istorie.
Pe partea feroviara, gara este o atractie datorita mai multor repere: prezenta unor exponate statice langa cladirea garii in dreptul peronului I, infrastructura in sine pentru ca gara arata exceptional, expozitia de trenulete pe care am vizitat-o 3 ani la rand pentru ca merita.

Asa cum am spus, gara a fost renovata, peroanele au o imbracaminte asfaltica noua si aceeasi terminatie aderenta care sa impiedice alunecarea calatorilor, iar cota la care au fost turnate permite o urcare mai facila in vagoane.

Stalpii de sustinere ai acoperisurilor peroanelor sunt vopsiti in verde, la fel ca si stalpii din lemn ai garii, exista camere de luat vederi si afisaje digitale, muzica ce incanta urechea intre trenuri.

Calatorii se pot relaxa in spatiile curate, iar pentru cei pasionat si bineinteles pentru cei mai mici (sau cei mai mari care se bucura ca si cei mai mici) cafeneaua si expozitia de trenulete le asigura cateva zeci de minute bine petrecute.

Imaginile cu expozitia de trenulete le voi prezentaacolo unde le este locul.





























 
Am ceva imagini, trebuie sa le postez.
Cred ca pe langa drezina mai este o piesa.

Referitor strict la drezina, m-a enervat faptul ca fata de anul trecut au reusit unii sa sparga un geam lateral. Ceea ce nu a facut timpul au reusit "meandrele concretului actual" :D .
 
Da, de acum vreo luna (o sa pun si eu poze) au spart chiar geamul din fata, parbrizul stanga, daca nu ma insel...

Dar si lipsa pazei arata cat de usor este sa furi/spargi in Romania...
 
corect Cosmin

Gam3 a spus:
Un articol in revista Historia:
http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/ana-pauker-ii-pot-telefona-lui-stalin-oricand-doresc

din care citez
" Drezina blindat㒠cu care a că’lă’torit fostul lider comunist Ana Pauker în anii ’50 şi-a gă’sit liniştea în gar㒠la Sinaia, dup㒠un periplu care a purtat-o din oraşul Feteşti pân㒠la Mogoşoaia. Drezina-limuzin㒠a fost o „regină’“ a maşinilor care ră’spândeau teroarea în acei ani, într-o vreme când faimoasele automobile negre ale Securită’ţii că’utau „duşmanii poporului“. Pân㒠în 2007, drezina fusese pă’ră’sit㒠într-o intersecţie din oraşul Feteşti. Ulterior, ea a fost adus㒠la Mogoşoaia, unde a fost introdus㒠într-un program de revizie generală’. în prezent, drezina-limuzin㒠este expus㒠în Gara Sinaia. Autovehiculul a fost improvizat dintr-un automobil Skoda VOS model 1948 (model conceput exclusiv pentru transportul demnitarilor) şi a fost adaptat la deplasarea pe calea ferată’, prin ataşarea unor roţi din plă’ci de oţel. Automobilul era blindat cu plă’ci de plumb, cântă’rea aproape cinci tone, iar la vremea respectivă’, s-a considerat c㒠satisfă’cea dou㒠dintre obsesiile Anei Pauker: luxul şi asigurarea protecţiei. De altfel, s-a dovedit c㒠unele dintre temerile Anei Pauker nu erau întâmplă’toare: specialiştii susţin că’, în 1949, a avut loc la Roşiorii-de-Vede un atentat împotriva Ministrului de Externe: „Cineva a tras asupra drezinei în care că’lă’torea Pauker, iar unul dintre proiectile a stră’puns parbrizul. Se aflase c㒠ea urma s㒠soseasc㒠dinspre gara Videle. Atentatorul nu a fost gă’sit niciodată’“, a spus inginerul Radu Bellu, specialist în istoria C.F.R. (George Crişan)"


Cum naiba se face ca in anul 2002 in centrul orasului Fetesti parbrizul era intreg?:


Oare a fost teleportata in timp?

de aici

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5687&highlight=fetesti
 
Buna,

Goana dupa senzational este ceva obisnuit atat pentru ziaristii din Romania cat si pentru cei din restul lumii, si atunci cand aceasta este asociata cu o lipsa crunta de cultura generala si de educatie, de necunoastere a istoriei si de credulitate stupida, mai ales atunci cand e vorba de miturile comunismului, ies ineptii precum cele de mai sus.

Cat despre "inginerul Radu Bellu, specialist in istoria C.F.R." cum il intituleaza autorul articolului, ne-am obisnuit cu badaraniile si cu minciunile sale, asa ca nu mai mira ca promoveaza si dumnealui o asemenea prostie. Un om care se intituleaza "expert", care isi copiaza lucrarile asa-zis "de specialitate" din alte carti si care nu poate deosebi o 50.000 austriaca de o 50.100 prusaca nu este decat un expert de taraba.
 
Infrastructura CFR la iesirea din Sinaia spre Brasov.

 
Uite ca desi trec de multe ori pe acolo nu m-am gandit niciodata sa vad cum arata ansamblul de linii de la intrarea in Sinaia. Faine pozele.