Gara Sinaia & gara Predeal

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Aia e frecventa de 50Hz din firul catenarei.
Campul electromagnetic se induce in bobina microfonului si astfel creeaza miscarea membranei la 50 de vibratii pe secunda.
Omul nu percepe ca nu are bobine in ureche, dar aparatul e sensibil la campuri electromagnetice puternice ;)
-------

Ca tot veni vorba de balarii si de vremurile in care CFR-ul era condus altfel, tin minte ca acum vreo 8 ani, am vazut un tren format din LDE+ vreo 2 vagoane, din care ultimul stropea linia pe ambele sine.
Aia fost prima si ultima data cand am vazut asa ceva!
 
NU cred ca din cauza campului magnetic, totusi cat de puternic sa fie ? Sau totusi , cat de sensibil sa fie microfonul sa perceapa asa ceva ? De ce in cazul altor aparate nu e asa ? E singurul caz pe care il cunosc,tocmai de asta tind sa nu cred in inductia data de firul de catenara...
 
21 oct. la ora 20.30, material filmat in expozitie la Sinaia pe TVRM Educational
http://www.tvrm.ro/initialeducational.htm
 
Un articol in revista Historia:
http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/ana-pauker-ii-pot-telefona-lui-stalin-oricand-doresc

din care citez
" Drezina blindat㒠cu care a că’lă’torit fostul lider comunist Ana Pauker în anii ’50 şi-a gă’sit liniştea în gar㒠la Sinaia, dup㒠un periplu care a purtat-o din oraşul Feteşti pân㒠la Mogoşoaia. Drezina-limuzin㒠a fost o „regină’“ a maşinilor care ră’spândeau teroarea în acei ani, într-o vreme când faimoasele automobile negre ale Securită’ţii că’utau „duşmanii poporului“. Pân㒠în 2007, drezina fusese pă’ră’sit㒠într-o intersecţie din oraşul Feteşti. Ulterior, ea a fost adus㒠la Mogoşoaia, unde a fost introdus㒠într-un program de revizie generală’. în prezent, drezina-limuzin㒠este expus㒠în Gara Sinaia. Autovehiculul a fost improvizat dintr-un automobil Skoda VOS model 1948 (model conceput exclusiv pentru transportul demnitarilor) şi a fost adaptat la deplasarea pe calea ferată’, prin ataşarea unor roţi din plă’ci de oţel. Automobilul era blindat cu plă’ci de plumb, cântă’rea aproape cinci tone, iar la vremea respectivă’, s-a considerat c㒠satisfă’cea dou㒠dintre obsesiile Anei Pauker: luxul şi asigurarea protecţiei. De altfel, s-a dovedit c㒠unele dintre temerile Anei Pauker nu erau întâmplă’toare: specialiştii susţin că’, în 1949, a avut loc la Roşiorii-de-Vede un atentat împotriva Ministrului de Externe: „Cineva a tras asupra drezinei în care că’lă’torea Pauker, iar unul dintre proiectile a stră’puns parbrizul. Se aflase c㒠ea urma s㒠soseasc㒠dinspre gara Videle. Atentatorul nu a fost gă’sit niciodată’“, a spus inginerul Radu Bellu, specialist în istoria C.F.R. (George Crişan)"


Cum naiba se face ca in anul 2002 in centrul orasului Fetesti parbrizul era intreg?:


Oare a fost teleportata in timp?
 
E bine ca cineva, chiar si pe un forum de "amatori", sa faca aceste corectii.

Daca e sa vedem partea plina a paharului, autorul a citit forumul lokomotiv pentru ca a schimbat originea autoturismului din "american" in Skoda VOS, adica ceva mai la Est.
Tot parte plina a paharului este si interventia lui Gam3 care, ca si mine, am vazut acest vehicul expus in Fetesti (unde a stat pana sa ajunga la Sinaia) cu geamul intreg. Deci, atentatul asupra Anei Pauker cel mai probabil a avut loc un ultimii 8 ani :)

Partea goala a paharului e ca tot mai putini se incumeta sau inving lehamitea de a mai corecta asemenea derapaje, cu bun simt si argumente obiective, fara patos superior si fara a "lua la palme" alti useri.
Atrageam atentia la randul meu asupra povestii fantasmagorice a Dracula Express, unde vagoane obisnuite au devenit vagoane regale, incarcate de " legende " feroviare, asupra drezinei "unicat" pe plan mondial (din care mai sunt vreo 3 in Romania), asupra locomotivei 50.100 (o locomotiva obisnuita de marfa) care a devenit locomotiva trenului regal cu care Carol al II-lea a parasit tara, etc, etc, etc...
 
catalin a spus:
... legende ... asupra locomotivei 50.100 (o locomotiva obisnuita de marfa) care a devenit locomotiva trenului regal cu care Carol al II-lea a parasit tara, etc, etc, etc...

A fost si o locomotiva 230.000 unicat mondial:

Potrivit unor surse judiciare, dou㒠din cele 15 locomotive au o istorie unică’. Astfel, o locomotiv㒠din clasa 230 a tras trenul familiei imperiale austriece în vizita efectuat㒠la Sarajevo în 1914, în timpul că’reia arhiducele Franz Ferdinand a fost asasinat. Cea de-a doua, care face parte din clasa 50, a tras trenul cu care Regele Carol al ll-lea a pă’ră’sit România, dup㒠ce a abdicat în anul 1940.
sursa: http://www.evz.ro/.../afacerist-german-pacalit-de-un-deputat-roman-908012.html
 
Din ce am mai citit si eu:

1. trenul arhiducelui era remorcat de o masina austriaca, nu de un P8 Prusac.

2. arhiducele a fost asasinat in timp ce mergea cu automobilul prin Sarajevo.

Singurul lucru adevarat care se poate deduce din citatul de mai sus e faptul ca P8-ul prusac fusese "inventat" la 1914. Din pacate e si singurul adevar :)

Sa revenim la Sinaia pana nu aflam ca acolo a fost inventata calea ferata :mrgreen:
 
:D

N-a fost inventata calea ferata, in schimb aflam, tot din presa:

http://www.infoportal.ro/articol~din-cultura~info-467120~gara-de-nord.html

ca Gara Valenii de Munte ca si gara Ploiesti Nord au fost proiectate de acelasi arhitect italian Bernaducci care a proiectat si gara Sinaia!

Acuma, ma intreb si eu, ca necunoscator: oare CARE dintre garile Sinaia o fi proiectat-o? Cea mai veche n-are cum, fiindca am gasit chiar eu in arhiva semnatura autorului si-l cheama Edward Preston.

Sa fie extinderea din 1886 a salonului princiar, care se numeste acum Gara Regelui Carol I-ul?

Sa fie a doua cladire a garii, cea din 1913, construita de compania Demeter Cartner si despre care as fi banuit ca e proiectata de Petre Antonescu, la fel ca si Cazinoul sau Hotelul Palace, ambele din Sinaia si construite in aceeasi epoca?

Sa fie a treia cladire a garii, cea din 1937 si datorata arhitectului Duiliu Marcu?

Oare cine-o fi acest misterios Bernaducci, despre care n-am auzit niciodata nimic. Ca n-a auzit subsemnatul nu-i asa de grav, dar, de ce n-o fi auzit nenea Goagal?

:D
 
Oameni buni!

Este purul adevar ca ambele tabere au dreptate.
Presa vrea sa se vanda, iar ca sa sa vanda usor trebuie putin sau mai mult inflorita informatia, iar o mica parte dintre noi stiu adevarul. adevarul.
Din pacate adevarul este relevant doar pentru omica mana de oameni, pasionati de un subiect sau altul.
Dar de multe ori adevarul nu atrage multimea, si de aceea se mai modifica lucrurile.
Eu multumesc celor care au contribuit la toate discutiile din forum, ajutandu-ma sa ma apropii de adevar.
Dar asta-i lumea,unii trebuie sa vanda prostii si altii mereu sa le corecteze.

E
 
Sal
Din nefericire presa nu este o sursa de intelectualitate asa cum mare parte a populatiei crede (procentul de creduli este indecent de mare). Si mai prost este ca usor se scrie o prostie dar foare greu si cu multa documentatie poate corecta.
Si eu la randul meu multumesc celor care stiu si ne impartasesc si noua din istorie, si care pot emite o parere documnetata si de luat in considerare.
Spor