Gara Rimnicu Sarat

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

gicu

Well-Known Member
22 Aprilie 2008
297
1
Tg-Jiu
hobby-trenulete.blogspot.com
WEBSITE
http://hobby-trenulete.blogspot.com/
YAHOO
cornea.gigi
LOCATION
Tg-Jiu
Gara Rimnicu Să’rat aflata pe linia Ploieşti - Buză’u - Focşani - Adjud - Bacă’u - Suceava.
Am avut ocazia de a ajunge dupa mult timp la Rimnicu Sarat cu niste probleme familiare , este locul unde am copilarit si revin de fiecare data cu drag in acest oras . De data aceasta am ajuns si in gara pe care n-am mai vazut-o de aproape 30 ani . Este o gara foarte veche , unde veneau adesea marii mosieri pe cimpiile Baraganului.
La momentul cind am ajuns in gara nu era o ora de virf , cind trec aproape 5 trenuri pe ora in directia Moldovei sau directia spre Bucuresti .
Se lucreaza intens probabil la reabilitarea caii de rulare deoarece erau foarte multe utilaje de intretinere linii ,in gara .
Imi pare rau ca nu am putut lua mai multe instantanee.



Si imagini cu utilajele care erau in gara la ora aceea .

 
Continuând o discuţie de aici am gă’sit o informaţie interesantă’: arhitectul clă’dirii de staţie "noi" din Rm. Să’rat este arh. Nicolae Mihă’escu

Sursa: http://www.turismbuzau.ro/turism-cultural-muzee-case-memoriale-buzau/51-orasul-ramnicu-sarat.html şi wikimapia
Ridicat㒠în partea de ră’să’rit a oraşului, gara este ce-a de-a doua construcţie feroviar㒠din Râmnicu Să’rat, dup㒠cea înă’lţat㒠de I. G. Cantacuzino în anul regatului – 1881. Depă’rtarea faţ㒠de oraş a determinat autorită’ţile s㒠ridice o nou㒠gară’, mai aproape de localitate, dup㒠cum află’m din presa vremii : „Gazeta Să’teanului a descris, într-una, de la apariţiunea ei, marile neajunsuri ce se produc din aşezarea gă’rii aşa departe de oraş şi întârzierea ce se pune de a se muta mai aproape de oraş. Deputaţii din Râmnicu Să’rat, domnii I. C. Gră’dişteanu, Iosef Oroveanu şi C. C. Datculescu au cerut Ministerului, în diferite rânduri, fie prin calea interpelă’rilor, fie personal, a se muta odat㒠gara lâng㒠oraş şi ni se spune c㒠acest lucru a fost promis”. (Gazeta Să’teanului, ianuarie 1891). Clă’direa este construit㒠în stil italian de că’tre arhitectul Nicolae Mihă’escu (1863-1934), în acea vreme şeful Serviciului lucră’rilor noi la CFR.
 
misha,

Gara Noua, inaugurata 3 ianuarie 1898 a fost construita dupa ce interventiile repetate ale primarului Meneles Kircu au fost "auzite", poate si pentru ca in acea perioada ministru de finante era ruda sa Constantin Rafoveanu....
Oficial, gara veche era departe de oras, neoficial se dorea o gara deosebita pentru orasul care se dezvolta extraordinar odata cu clasa de mijloc formata din marii proprietari de pamant si comerciantii evrei, armeni...
Arhitect este Nicolae Michaescu care a lucrat la proiect alaturi de inginerii L. Pasla si Constantin Raileanu.

Poate cea mai cunoscuta ilustrata a garii Ramnicului. Imaginea este anterioara anului 1914 dar ilustrata face parte dintr-o serie mare editata de armata germana in 1917-1918:



...si aici una din cele mai rare, imagine luata in jurul lui 1900



exceptand cateva interventii neinspirate, gara este identica si astazi.
 
Prieteni, va multumesc frumos pentru poze si informatii! Ce cladiri minunate stiau sa ridice romanii in vremea Regatului! Oare de ce nu mai stim sa construim in acelasi fel si acum?
 
Bun㒠seara,
Mai jos aveţi câteva imagini luate de Cră’ciun la Râmnic.
Este vorba de o staţie de alimentare cu carburant diesel situat㒠la capă’tul X al staţiei. Ca primadon㒠sunt sigur c㒠veţi recunoaşte o LDH25.



 
Misha, nu pot sa cred ca locomotiva e inca acolo. Sunt aproape 20 de ani de cand mi-o aduc aminte...tot acolo. Am uitat in ultimii ani sa mai merg cu trenul si nu stiam pe cine sa intreb daca batrana locomotiva e tot la Ramnic.

Multumesc pentru aceasta aducere-aminte !

Cumva, desi nu sunt ramnicean, incinta statiei, chiar si vechea gara din 1880-1881 si pana la podul peste Ramnic , toate, imi sunt foarte dragi.
 
Cu plă’cere, Că’tă’lin!

S㒠continui... tot atunci am fă’cut o serie de imagini şi mă’sură’tori la magaziile de marfă’, cu gândul la un desen vectorial şi un model la scară’. Din pă’cate timpul nu mi-a permis s㒠fac desenul magaziei. Zic îns㒠s㒠nu stea informaţia la mine pe calculator aşa c㒠iat㒠seria de imagini:

Faţada dinspre clă’direa staţiei:




Imaginile sunt luate la pas cât de cât egal şi pe cât posibil cât mai frontal, deci cred c㒠se poate folosi cu succes un software de "panormare", folosind setă’rile cuvenite.

Faţada dinspre capă’tul X (spre Bucureşti):


Faţada secundară’:


Faţada dinspre capă’tul Y (spre Focşani):


Detalii:



Construcţia în sine are 63.60m, dar se observ㒠o adă’ugire ulterioar㒠la capă’tul spre Focşani. Aceasta este tencuit㒠peste că’ră’mid㒠şi nu se pă’streaz㒠modularea 6.00m-plin / 2.00m-uşa dublă’. Tronsonul este cotat separat pe schiţa mea: în partea de sus, de la dreapta la stânga apar cotele in cm: 1107, 200, 310. Dup㒠acestea începe, dup㒠pă’rerea mea clă’direa original㒠care ar fi avut doar 47.42m. Deci 545mm la H0. Imens㒠aş zice...
La scar㒠cred c㒠poate fi reprodus㒠doar o parte a acestei magazii, fiecare putând s㒠aleag㒠dimensiunile potrivite pentru el. Că’ră’mizile sunt de 14x7cm.
Dac㒠aveţi informaţii despre alte magazii fă’cute dup㒠acest tipic, poate care sunt şi mai mici, v㒠rog s㒠le postaţi.

şi mă’sură’torile... Scuze pentru formă’. Voi reveni cu clarifică’ri dac㒠exist㒠interes pentru aceast㒠magazie.
 
magazii mai mici de acest tip gasesti la Merisani, Calafat, Odobesti ,Moinesti etc...

la Merisani

http://3.bp.blogspot.com/_XmjJQjDq95Y/R98F7AytcvI/AAAAAAAAAVE/VOfyTsDWYHA/s1600-h/061.IMG_0391.jpg

http://2.bp.blogspot.com/_XmjJQjDq95Y/R98F7wytcwI/AAAAAAAAAVM/8-psHeQefe8/s1600-h/062.IMG_0393.jpg

mai multe amanunte

http://modelism-feroviar.blogspot.com/2008/03/cap-compas-jiblea.html

la Calafat

http://1.bp.blogspot.com/_XmjJQjDq95Y/R96SewytayI/AAAAAAAAAFk/TWQCxVmE38U/s1600-h/042_IMG_0653.jpg

Odobesti

http://liniavinului.uv.ro/html/___constructorii.html

Moinesti

http://liniavinului.uv.ro/html/din_alt_veac.html
 
1917, von Mackensen pe peronul garii din Rm. Sarat. Interesant ca vagonul cu care circula era in coada unui marfar (sau cu un marfar dupa....). La data pozei omul era guvernator al Romaniei ocupate pe langa gradul militar cu care este arhicunoscut in cartile de istorie.




Aripa sudica, vedere spre oras si o familie de potentati locali (Lupestii) care a tinut musai sa se pozeze in caleasca si cu toti caii din ... garaj. Obiceiuri mereu actuale chiar si in vremuri apuse. Poza este valoroasa pentru ca surprinde ornamentele metalice ale fatadei si ceasul garii atunci functional.

https://chirac.files.wordpress.com/2009/12/rotation-of-foto-de-epoca-12.jpg

sursa:

https://chirac.wordpress.com/2009/12/
 
Gara Ramnicu Sarat, placa aniversara la care aplicam corectia prezentata mai sus de -catalin-: