Fructe de Padure si nu numai

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.617
67
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Am descoperit pe YouTube din pura intamplare (cum se intampla de fiecare data) un film foarte interesant. Cred ca numele de Covasna va spune multe nu-i asa ?
http://www.youtube.com/watch?v=ndw-L4Xtchw&feature=related

unde mai pui ca iti place si Pheonix poate vei avea ocazia sa vezi si trenurile in epoca de glorie,pe alb negru desigur
http://www.youtube.com/watch?v=nWCFCU2zLHU&feature=related
vizionare placuta si auditie placuta pentru primul film :D
 
de remarcat ce padure era la Comnadau in '83, fata de ce-i acum (2006) cand berbecii au barberit totul, si planul era practic in camp.
 
Pai parca era taiata de drujba cind am fost noi pe acolo.

http://forum.railwayfan.ro/viewtopic.php?t=1418
 
Nu, era vorba ca planul inclinat si linia sa fie inchise, dar dupaia a venit o furtuna care a culcat la pamant foarte multi copaci, si atunci totul a mai fost tinut in exploatare inca un an pentru valorificarea copacilor cazuti.
 
:roll:
Aha, deci ar fi un caz in care o calamitate naturala in loc sa distruga ceva, a ajutat la mentinerea in functie.

Acuma cred ca si cu turisti ar functiona oarecum, dar...
 
In anul 1995 cand in zona Covasna-Comandau au fost culcati la pamant milioane de copaci din cauza unei furtuni nemaivazute pana atunci e o stire gasita la Info Mures , pana atunci era o exploatare forestiera normala ce folosea transportul pe linie ingusta ca pe Valea Vaserului :D doar ca avea si planul inclinat, zona aceea find cea mai distrusa, practic rasi toti copacii in acea urgie
 
Florinn a spus:
Salut

Din cate stiu eu padurea de pe plan a fost devastata de ceva catastrofa (furtuna / incendiu ?)

Planul inclinat nu deservea exploatarea forestiera direct in incinta planului ci a tot muntelui. Vagoanele incarcate veneau la plan de la Comandau care se afla sus pe munte (mai bine zis pe platou) la km buni departare de planul inclinat.
Poate calamitatea naturala are o mica vina pentru inchiderea planului dar realitatea este alta. Lemnul din acea zona este de calitate proasta si tot sistemul cale ingusta-plan inclinat-cale ingusta-cale este pur si simplu nerentabil pentru zilele noastre ... din pacate.
Am urcat anul trecut (2008) cu prietena tot planul inclinat si in comparatie cu reportajul din 2006 de pe railwayfan.ro vagoanele si sina planului arata mult mai in paragina. La podul peste paraul jos la plan nu mai era nici un zid de sprijin din lemne si nici un perete care sa blocheze accesul. Ramasese doar o barna putrezita peste parau pe care nu m-am aventurat sa o trec. Triajul de jos adapostea vre-o 6x vagoane plate pe boghiuri pentru lemne care erau destul de ruginite. Vegetatia din jurul planului era deja bine crescuta in comparatie cu 2006.
Sus dupa ce am studiat bine dispozitivele de franare si acel scripete mare din podea am luat-o pe sinele triajului pline de balarii care sunt un pic curbate spre dreapta. Dupa vre-o 200 de metri de mers pe acele sine am dat nas in nas cu un urs care manca ceva de prin tufisele de pe coama muntelui. Am stat cam vre-o 5 secunde asa fata in fata cu ursul (la cam 15 metri departare de noi) momente care au parut mult mai lungi. Dupa care ursul sa decis sa o ia la goana si sa departeze de noi. Eu zic ca am avut noroc ca era un urs de marime mica-medie si nu avea chef de "joaca" :roll:
Imediat dupa ce a fugit ursul am facut stanga imprejur si am coborat panta, oricum Comandau este la departare mult prea mare ca sa mergi pe jos si cine stie cati frati mai jucausi mai se plimbau prin zona.
Deci aviz amatorilor: atentie la ursii de la plan :p
Nicu
 
Ma bucur ca te intalnesc si pot avea ocazia sa te felicit pentru micile montaje facute. Bravo! La o calitate mai buna ele se pot gasi ?
 
Poate intr-un alt topic?

Cautand detalii despre planul inclinat de la Comandau am gasit asta:
http://www.travelworld.ro/stiri_de_turism/Planul_inclinat_de_la_Comandau_70.html

Ar fi interesanta o schema, schita a elementelor ansamblului.
 
Legat de articolul din postul anterior:

"Planul inclinat functioneaza cu ajutorul a doua platforme, aflate fiecare pe cate un versant al dealului, legate intre ele cu un cablu. Acesta culiseaza, in varf, pe niste roti imense, acolo unde se gaseste si cabina de comanda care controleaza franarea. Cand platforma de sus e incarcata cu un vagonet de lemne, din cauza gravitatiei, coboara spre poalele dealului, ridicand platforma de pe versantul celalalt, pe care se afla un alt vagonet gol sau cu o incarcatura care sa nu depaseasca greutatea celui dintai. "

Cu toata stima, stimati trenulisti si nu numai....nu va revolta afirmatiile de mai sus? Cum mama zmeului sa fie o platforma pe un versant si cealalta pe altul, fratele meu ? Asta e reportaj facut din birou, sau crashma....
Suntem noi saraci, dar nu suntem prosti !
Cu stima,
 
Scuze pentru enervarea provocata. M-am grabit cu postarea. Este tipul de articol supt din pix cum s-ar spune... :-?

Sper ca am nimerit-o de data asta:


si sper sa ajute
 
sogard_2003 a spus:
Am descoperit pe YouTube din pura intamplare (cum se intampla de fiecare data) un film foarte interesant. Cred ca numele de Covasna va spune multe nu-i asa ?
http://www.youtube.com/watch?v=ndw-L4Xtchw&feature=related

Continui seria de filme artistice în care apar trenuri... Åžtiu c㒠ceea ce fac nu este permis, nu am drept de autor, dar VREAU s㒠v㒠ară’t ce am vă’zut şi eu. O s㒠m㒠iertaţi voi... Sper. :) Am şi oferit locaţia de unde se poate cumpă’ra Orient Express.

------------------------
=============
------------------------

Murder on the Orient Express [1974] - secvente FeRoviaRe

V㒠prezint câteva secvenţe din filmul "Crim㒠în Orient Express", apă’rut în 1974. Producţia este bazat㒠pe cartea scris㒠de Agatha Christie, "Murder on the Orient Express". Mai multe detalii puteţi obţine aici: http://www.imdb.com/title/tt0071877/ . Nu am niciun drept pentru difuzarea acestui clip, scopul acestuia fiind strict pentru informarea pasionaţilor FeRoviaRi şi nu numai. în film apare locomotiva 230-G-353.

http://www.youtube.com/v/LDtbllfQVpE

------------------------
=============
------------------------

Orient Express [2004] - secvente FeRoviaRe

Pentru doritori, filmul poate fi procurat contra sumei de 30 de lei de pe http://www.provideo.ro/Catalogs/DVD/Film/Orient-Express/3301p.aspx . Nu am drept de autor asupra prezentelor secvente, ele avand ca unic scop promovarea filmului intre pasionatii de FeRoviaRe.

Costumele au fost special create pentru acest film de catre Doina Levintza.
Regia: Sergiu Nicolaescu
Scenariul: Sergiu Nicolaescu, Ion Carmazan si Corneliu Dragomirescu
Actori: Sergiu Nicolaescu, Maia Morgenstern, Dan Bittman, Gheorghe Dinica (RIP), Ioana Moldovan, Daniela Nane, Alina Chivulescu, Dan Puric, Florin Mihailescu
Imaginea: Florin Mihă’ilescu

Partea I
http://www.youtube.com/v/mO8U_ivuw9I

Partea a II-a
http://www.youtube.com/v/njlq0X1La0Q

------------------------
=============
------------------------

Michael Palen's New Europe

începând de la minutul 3 şi timp de dou㒠minute şi jumă’tate, puteţi urmă’ri câteva peisaje extraordinare cu o mocă’niţ㒠cu aburi de prin zona Maramureşului.

PS: Urmă’riţi toate pă’rţile, nu veţi regreta!

http://www.youtube.com/v/SSCUEXXO7Vk

LaterEdit:

Tot uitându-mă’, la minutul 3 apare o... electrică’! :)

http://www.youtube.com/v/hsKaU8UyjN0

Locomotiva cu aburi 764-421


...Åži mocă’niţa diesel roşie atât de frumoasă’... dar, din pă’cate, nu i-am putut citi seria de înmatriculare...


Sursa fotografiilor: documentarul de mai sus... Michael Palen's New Europe.

------------------------
=============
------------------------

Transsiberian [2008] - secvente FeRoviaRe

http://www.youtube.com/v/_5MUTPx_SIY

Un thriller dră’guţ, îns㒠peisajele filmate cu TransSiberianul sunt... :lol: :lol: :lol:

 
Doctor Zhivago [1965] - Secvenţe FeRoviaRe<i></i>
http://www.imdb.com/title/tt0059113/

Iat㒠câteva secvenţe FeRoviaRe care aparţin filmului "Doctor Zhivago", producţie care a intrat pe marile ecrane din 1965. Toate drepturile aparţin Metro-Goldwyn-Mayer.

Primele scene din film, atunci când apare un "firobuz" pe şine, au fost filmate în Spania. Scenele ulterioare care arat㒠transportul refugiaţilor au fost filmate în Alberta, Canada. Tot în cadrul filmului, mai la final, apar secvenţe din peisajul că’ii ferate finlandeze.

Locomotivele care se pot observa aici sunt cu aburi, iar cei care au filmat aceste cadre minunate merit㒠toat㒠stima. Ideea de a publica pe internet aceste clipuri cu secvenţe FeRoviaRe am pus-o în aplicare în scopul EXCLUSIV de a v㒠prezenta materialul rulant FeRoviaR şi peisajele extraordinare care au apă’rut în acest film. Deci am fost selecţia secvenţelor special pentru voi...

Vizionare plă’cută’!

partea I<i></i>
http://www.youtube.com/watch?v=NyfRrRiVdr4

partea a II-a<i></i>
http://www.youtube.com/watch?v=h8W4zHTBn54





 
Doctor Zhivago [2002] - secvenţe FeRoviaRe<i></i>

Videoclip dedicat tuturor pasionaţilor de FeRoviaRe! / Videoclip dedicated to all those who love Trains!

Iat㒠câteva secvenţe dintr-o ecranizare mai nou㒠a celebrului roman al lui Boris Pasternak, Doctor Zhivago. Conform imdb http://www.imdb.com/title/tt0324937/ , filmul a fost filmat în Cehia şi Slovacia, îns㒠nu am detalii exacte cu privire la locaţiile că’ilor ferate care apar în videoclip.

Vizionare plă’cută’!

Toate drepturile aparţin E-Vision. Scopul acestui clip este pur informativ şi dedicat tuturor acelora care iubesc trenurile.

http://www.youtube.com/watch?v=0rPthcKlyXA
 
California dreamin` (nesfârşit) [2007] - Secvenţe FeRoviaRe<i></i>

V㒠invit în continuare s㒠urmă’riţi câteva cadre FeRoviaRe care fac parte din filmul "California dreamin` (nesfârşit)". Gara unde s-a filmat se numeşte Pieleşti şi se afl㒠la 15 kilometri de Craiova, în timp ce Sulzerul filmat este: 60-1078-1, iar LDH-ul din capul trenului de marfă’: 81-0024-0. Toate drepturile aparţin Media Pro Distribution, scopul acestui clip nu este acela decât unul de informare a colegilor mei pasionaţi de FeRoviaRe.

http://www.youtube.com/watch?v=BRoItpjP_Rc