Fosta linie Deva -Brad

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.051
87
Din link in link, am incropit un topic cu ce a fost si ce a mai ramas din aceasta linie.
http://trenuletz.myfreeforum.ro/reportaje-ale-pasionatilor-de-trenuri-f17/deva-valisoara-viaductul-luncoiu-t134.htm
 
Horia .....cred ca raspunul este foarte simplu , chiar nu inteleg cum de nu te-ai "prins" sau poate vrei "confirmarea" de pe plaiurile "mioritice" :D .
Acel beton mai contine si ceva fier :x , deci vor veni "termitele" si vor sparge cu ciocanul fiecare bucatica de beton armat si vor extrage tot fierul , iar "molozul" va fi aruncat probabil prin jur ( poate chiar in fata garzii de mediu :evil: ) . :(|)
Crezi ca nu este posibil :?: Oare tot sistemul de irigatii din sud s-a "topit de la caldura " ;-) , am inteles de la prieteni din Slatina , combinatul deja a fost topit si el , deci , o "mica cale ferata " e PEPSI 8)
Apropo si linia sagetii verzi a fost "devorata" in primii ani de "democratie" pe portiunea Radna-Pancota :cry:
 
Treaba cu linia Brad-Deva sta cam asa :

Calea ferată Deva-Brad, vândută la fier vechi!
22 Iunie 2007 | de Sorina Faur

Calea ferată Deva-Brad, pentru a cărei dare în folosinĂžă s-au cheltuit înainte de 1989 peste 40 de miliarde de lei, urmează să fie dezmembrată aproape în totalitate Âşi vândută la fier vechi. Lungimea căii ferate este de 28 de kilometri, 17 dintre aceÂştia urmând să fie dezmembraĂži. DeÂşi nimeni nu are curajul să ia atitudine publică Âşi să se opună vehement acestei vânzări, există voci care susĂžin că vânzarea acestui tronson este ilegală. SC DIART TRADE SRL din ConstanĂža a cumpărat acest tronson la licitaĂžie, cu nerespectarea Legii 213/1998, privind proprietatea publică Âşi regimul juridic al acesteia. Ca urmare, firma a devenit proprietara tronsonului menĂžionat, iar banii investiĂži de statul român se pierd.

Procedurile de demolare urmează să înceapă în curând. Linia, construită după 1940 de către evrei, pe care odată circula vestita mocăniĂžă va fi tranÂşată cu cruzime Âşi vândută la valoarea unui material feros vechi. SC DIART TRADE SRL, din ConstanĂža, a cumpărat acest tronson la licitaĂžie, deÂşi Legea 213 privind proprietatea publică Âşi regimul juridic al acesteia arată clar, în articolul 11 că: &8222;Bunurile din domeniul public (printre care, potrivit legii, se numără Âşi infrastructura căilor ferate, inclusiv tunelele Âşi lucrările de artă) sunt inalienabile Âşi imprescriptibile după cum urmează: nu pot fi înstrăinate; ele pot fi date numai în administrare, concesionate sau închiriate, în condiĂžiile legii; nu pot fi supuse executării silite Âşi asupra lor nu se pot constitui garanĂžii reale; nu pot fi dobândite de către alte persoane prin uzucapiune sau prin efectul posesiei de bună-credinĂžă asupra bunurilor mobile. Actele juridice încheiate cu încălcarea prevederilor... privind regimul juridic al bunurilor din domeniul public sunt lovite de nulitate absolută&8220;.

O poveste complicată
Această lege, a fost, potrivit reprezentanĂžilor SocietăĂžii de Administrare a Activelor Feroviare (SAAF) TimiÂşoara Âşi PoliĂžiei TF Hunedoara, încălcată. Mecanismul pe care s-a mers a fost unul destul de simplu Âşi des folosit. Astfel, CFR-ul a avut o datorie de 94 de miliarde de lei vechi către SC Tunele SA BraÂşov.

Aceasta din urmă a acĂžionat în instanĂžă CFR-ul pentru recuperarea datoriei, câÂştigând în urma procesului, în contul banilor, această linie ferată. Hotărârea nu a fost, la momentul respectiv, contestată în instanĂžă, motiv pentru care Tunele BraÂşov a scos la licitaĂžie linia ferată Deva-Brad. Firma a a d u s un executor judecătoresc din judeĂžul Gorj pentru a face executarea silită. La licitaĂžie s-au prezentat trei firme, câÂştigătoarea fiind SC DIART TRADE SRL, din ConstanĂža, firmă ce are ca obiect principal de activitate colectarea fierului vechi.

Linia ferată, subevaluată
ÂŞeful SAAF TimiÂşoara, inginerul Lucian Răfan, susĂžine că linia a fost subevaluată la Âşapte miliarde de lei vechi, deÂşi ea valorează 100 de miliarde de lei. &8222;Concret, e vorba despre o investiĂžie mare ce se duce pe apa sâmbetei&8220;, a mai spus Âşeful SAAF, referindu-se la investiĂžia de peste 40 de miliarde de lei vechi făcută. Mai mult, Răfanu a spus că linia ar fi putut fi repusă în funcĂžiune, dacă se investea o sumă mică de bani.

ÂŞeful SAAF susĂžine că situaĂžia este una deosebit de gravă. &8222;A fost adus un executor dintr-un alt judeĂž, care nu a cerut niciun fel de acte. Există un raport de expertiză care dovedeÂşte c ă datoria respectivă a fost achitată. Nu a întrebat nimeni în ce situaĂžie se află debitul, cum se vor achita banii către Tunelul BraÂşov..&8220;.

Răfanu a adăugat că SAAF TimiÂşoara a încercat să oprească această ilegalitate, dar toată documentaĂž ia a fost făcută de către SAAF BucureÂşti.

Potrivit specialiÂştilor, dacă linia va fi demontată, refacerea ei ar fi imposibilă, chiar dacă anchetatorii ar decide că executarea silită a acesteia s-a făcut ilegal.

ÂŞi asta pentru că în prezent montarea unui kilometru de linie ferată costă patru miliarde de lei noi. Surse care au dorit să-Âşi păstreze anonimatul au declarat că, în urmă cu trei ani de zile, a fost încheiată o convenĂžie (nr. 215 din 23.04.2004), între directorii de la Tunele BraÂşov Âşi SAAF BucureÂşti, de actualizare a creanĂžei de 94 de miliarde, ajungându-se astfel la 162 de miliarde. AceleaÂşi surse susĂžin că &8222;cei de sus&8220; au tăcut intenĂžionat Âşi au lăsat lucrurile să meargă mai departe, deÂşi era normal ca sentinĂža de recunoaÂş tere a datoriei, care a fost dată de Înalta Curte de CasaĂžie Âşi JustiĂžie, să fie dată abia după ce anchetatorii (PoliĂžia Âşi DNA) ar fi ajuns la un rezultat în acest caz.

&8222;E a mea, fac ce vreau&8220;
În replică, reprezentantul SC DIART TRADE SRL, Gheorghe ÂŞerbea, a declarat că firma are o hotărâre judecătorească Âşi o factură, pe baza cărora are dreptul de a face ce vrea cu calea ferată.

&8222;Firma pe care o reprezint a plătit pentru asta, nu s-au dat bani să ne uităm la ea. Jumătate din ea e furată, sunt alunecări de teren... Acum stăm să o păzim, să nu vină hoĂžii. înainte furau de la stat, acum fură de la noi&8220;, a mai spus ÂŞerbea.

Există o soluĂžie...
Subcomisarul Ioan BalaÂş, de la PoliĂžia TF Hunedoara, unul dintre anchetatorii care se ocupă de acest caz, ne-a precizat că singura soluĂžie ar fi ca SAAF BucureÂşti să solicite suspendarea executării.

&8222;Cercetările în acest caz sunt în desfăÂşurare, existând un dosar la Curtea de Apel Alba, pe care l-am depus personal. Singura soluĂžie de ieÂşire din această situaĂžie ar fi ca SAAF BucureÂşti să solicite suspendarea executării&8220;, a menĂžionat BalaÂş.

Linia a fost construită iniĂžial după 1940. Apoi s-a reconstituit Âşi a fost pusă în funcĂžiune prin anii 80. Alunecările de teren au schimbat pentru o bună perioadă de timp planurile CFR-ului de atunci, dar până la urmă s-a refăcut Âşi s-a consolidat terasamentul, linia fiind repusă în funcĂžiune. Linia a fost închisă definitiv în anul 1996. Motivul? &8222;Lipsă de rentabilitate&8220;.

Sursa : http://www.atac-online.ro/22-06-2007/Calea-ferata-Deva-Brad-vanduta-la-fier-vechi.html

PS: toate liniile administrate de SAAF in vederea onservarii (ele apartin statului si sunt concesionate pe 90 ani de CNCFR) au sfarsit prin a fi demontate.
Din cate mai retin din ce am citit, confor legislatiei in vigoare o cale ferata pote fi dezafectata numai la cererea CNCFR si a Ministerului Transporturilor si prin vot in parlamentul Romaniei.
Deci ce s-a intamplat este evident ilegal :fluierat:
 
Pai esentialul asta e: sinele si viaductele de metal nu mai exista in teren.
 
Pacat ca unii dintre noi avem doar poze cu distrugerea acestei linii. Sau, poate noi avem poze ale epocii in care traim.
In ziar am gasit o poza a altei epoci, in care se construia ceea ce acum se distruge.

Poate intereseaza pe cineva poza cu aceste automotoare.
http://www2.adevarul.ro/reporter-adevarul-foto/inapoi-in-comunism/inaugurarea-caii-ferate-brad-deva
 
Am discutat cu un prieten, cunoscator al istoriei feroviare, motorul provine din vechi vagoane austriece cu pasarela la capete.
Sa inchis pasarela pentru a rezulta postul de conducere, s-a adaugat un motor, observati pe sub el si sus pe cabina s-au montat fantele de aer pentru racire.