Ford Model AA kit Jordan Highway Miniatures

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

misha

Well-Known Member
16 Decembrie 2009
384
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut,

V㒠prezint kitul Jordan Highway Miniatures 360-239.
Șasiul este un Ford model AA - 1929, camion destul de întâlnit în România interbelică’. De asemenea pe acest şasiu uşor de 1.5to au fost şi alte vehicule ce apar prin pozele de epocă’, în principiu furgoane carosate. Aici este destul de greu de stabilit exact (la nivel de desene ce pot fi modelate 3d şi printate) cum ară’tau acest caroserii, dar, în principiu, pozele ar trebui s㒠fie suficiente.

Eu am în plan cu cele 3 kituri comandate urmă’toarele:
1. Cisterna OSIN.
2. Camion flat-bed tot OSIN. Presupun c㒠a existat unul.
3. Camion flat-bed Distribuţie Bragadiru. later edit: nu cel din poza de la Constanţa c㒠e Chevrolet

Cisterna trebuie refă’cut㒠de la zero, la fel partea din spate a camioanelor.

Kitul:
Jordan 360-239 Camion cistern㒠de 1,5 tone

Oamenii 㒺tia de la Jordan sunt pe undeva prin Michigan şi fac kituri din stiren. Eu am bă’lit la ce face omul ă’sta aici şi am zis c㒠n-o fi aşa greu... Am comandat pe ebay şi mi-am frecat mâinile în aşteptare...

Dar kitul este un monstru, în primul rând foarte mic (ultimele kituri pe care le-am montat au fost de avion la 1:72 şi 1:48 acum vreo 15 ani, deci...)

Trecând peste asta este un kit vechi ca şi concepţie, matriţe vechi şi cam descentrate, piese proiectate cam ciudat. De exemplu cabina este format㒠din 5 piese cât unghia, capota la fel, dar aici au fă’cut o prism㒠plin㒠pe care se lipesc piesele şi tot aşa...

Partea bun㒠este c㒠detalierea este extraordinară’. Mânere gravate pentru deschiderea capotelor, striaţii pe volan, numă’r embosat pe plă’cuţă’, striuri pe farurile care sunt piese separate din stiren transparent şi altele de acest gen.

I-am dat de capă’t, cu menţiunea c㒠nu am stat prea mult s㒠am grij㒠de el (mai am 2 de fă’cut unde voi aplica ce am învă’ţat la ă’sta), montându-l cam cum m-am priceput ţinând seama de instrucţiunile precare.

kitul:



şi modelul (Opel Blitz ROCO for scale):


în concluzie mi se pare o investiţie bun㒠ţinând seama de rezultatele posibile, rezultate care pot fi obţinute îns㒠destul de greu.
 
Salut,

Sigur Opel -ul si AA-ul sunt la aceiasi scara ?
Le stiu pe amandoua la scara 1/1 si parca diferenta nu e atat de mare....

Revenind la kit, chiar daca este mai grosolan, eu cred ca poti sa scoti ceva bun din el. Din poze cel putin asa pare.

AA Ford a fost de departe cel mai intalnit vehicul utilitar in Romania interbelica (alaturi de Chevy) inclusiv carosat ca autobuz, iar varianta autoturism Ford A era o masina comuna in clasa de mijloc. Romanii preferau 4 doors sedan, dar in poze mai apare si cate un Roadstar fitos...

Succes in continuare.

PS: celebra bere Bragadiru ! In poza sunt doua AA-uri. Amandoua sunt pentru bere, doar transportata diferit :)



sau bere Azuga....varianta cu 4 anvelope pe puntea spate, post 1930...

ok_191423.jpg


sau aici, un Ford AA din 1930 implicat in actiunile de deszapezire in Bucurestiul lui 1933 ... actiuni probabil la fel de eficiente ca cele de azi...

 
Salut,
Sunt la aceeasi scara, doar c㒠blitz-ul este mai înalt (modelul faţ㒠de realitate) atât cât îmi pot da seama din pozele de epocă’.
Mulţumesc pentru c㒠ai strâns pozele la un loc...
Din pă’cate se pare c㒠nu sunt aşa de bun la identifică’ri de camioane interbelice... :D
Voi reveni cu nişte corecturi.
 
Salut,

Ambele saituri care urmeaz㒠sunt destul de bine documentate pentru a fi de încredere, zic eu :)
Deci probe:

1. Cabina modelului Jordan, mai puţin ornamentul, sau ce o fi din faţa balamalelor uşii.
2. De aici GM Heritage Center:


Concluzii:
1. Cisterna OSIN 18380-B nu este un Ford AA. Vezi diferenţele la partea din spate a acoperişului. Acesta în schimb este:

(crop de aici).
2. Camionul Bragadiru este un model 1930 Chevrolet 1.5to. Vedeţi capota sensibil mai lungă’, lipsa racordului fin spre parbriz de la Ford şi cele dou㒠striuri decorative de sub geamul lateral. Cel mai probabil şi camionul din plan îndepă’rtat este la fel.
3. Nici Camionul UCB, aruncă’torul de sare/nisip, nu pare a fi un Ford AA. Vedeţi striurile de sub geamurile laterale, suspensia spate, şi jantele spate, de negă’sit la Ford.
4. Camionul bere Azuga - Aş zice c㒠este Ford, dar muchia a parbrizului fiind dreapt㒠şi nu curbat㒠ca la Ford AA... aici chiar nu ştiu ce s㒠zic. Bine c㒠nu suntem la identificat vagoane CFR, c㒠nu scă’pam aşa uşor....