Flavio Transports - Mocanita HOm

djflavio

Active Member
Trenulist
24 Februarie 2008
178
1
42
Boldesti-Scaieni
LOCATION
Boldesti-Scaieni
Aceste doua vagoane au ajuns intamplator in colectia mea TT, doar datorita faptului ca ruleaza pe encartament de 12mm. Insa printre TT-uri se vede usor ca sunt mari...

Sunt vagoane de mocanita HO, encartament metric.
Productie Herr Zeuke KG, in urma cu vreo 40 de ani. Au fost pastrate exemplar, nu se vede nici un pic vechimea lor.

1. Vagon de colaterie probabil;


2. Gondola

Nu inteleg la ce folosesc scripetii. Poate ma lamureste careva...



Poate vreodata o sa gasesc si o locomotiva pentru ele. Am inteles ca face Tillig o aburoasa...
 
Din cate stiu chiar Tillig are roti cu ecartament de 9mm.Axul are aceeasi lungime ca la 12mm.Deci acelasi vagon se poate rula pe 9mm sau 12mm doar prin schimbarea axelor. Cel putin acum cativa ani am vazut aceste axe la Conrad (in MĂźnchen).
 
se gasesc destule si la HOm. tillig fabrica aceleasi modele si pe HOm si pe HOe,si momentan au disponibile multe vagoane de marfa si calatori si o locomotiva.
 
Pe scripeti era trecut un cablu care folosea la franare.

Eusebiu
 
Un site foarte interesant (doar in germana) despre linii inguste aici:
http://www.heeresfeldbahn.de/
la rubrica Modelle ai si o lista cu cine face material rulant miniatura, pentru ingusta.
 
Multumesc pentru lamuriri!
Am cautat vreo doua zile material HOm si n-am gasit decat cele cateva vagoane si singura locomotiva Tillig BR99.
:-|
 
Vagoanele sunt specifice liniilor inguste Saxone si circulau pe ecartament de 750mm. Combinatia HERR- Zeuke a folosit linia de TT, singura disponibila la acea data in DDR (PIKO nu facea inca N). Modificarea ecartamentului se poate face relativ usor, mai greu la locomotiva care utiliza partea mecanica a lui E70, facuta de HERR pentru TT.

Scripetii fac parte din sistemul de frana cu cablu Heberlein. Cum se vede si din desen, cablul trebuia sa stea intins in mers si lasat liber la franare. Ruperea cablului ducea la franarea vagonului. Intre vagoane cablurile erau "inadite" avand un sistem simplu de legare. La vagonul dezlegat sistemul era prins de un carlig care il tinea ridicat, tintuirea vagonului facandu-se cu roata de frana de pe peretele frontal.




PDI
 
... si o gara de linie ingusta, cu material HERR modificat pe 9mm.





..din pacate cu linie Fleischmann piccolo nu Tillig H0e...


PDI
 
Intrucat mi se pareau ciudate cuplele celor doua vagoane, rotindu-se orizontal, spre deosebire de cuplele Zeuke care de obicei erau fixe, m-am hotarat sa le aflu misterul. Asa ca m-am pus pe desurubat la vagonul gondola...
In acest mod am descoperit si ce facea vagoanele asa de grele, o bucata de tabla bine ascunsa intre sasiu si partea superioara a vagonului.
Si nu mica mi-a fost mirarea sa gasesc stramosul cuplelor cu arc de la Tillig. Diferenta consta in faptul ca la Tillig arcul nu este lipit la capete (ma refer la TT, la HO habar n-am).
Cuplele astea pot fi inlocuite cu altceva? Vedeti pozele mai jos: