- 3 Septembrie 2016
- 6.938
- 5
- LOCATION
- Bucuresti
Si pentru Dorin (Victorian) caruia ii multumesc pentru pozele trimise cu modelul 1:10
Ferrari 330 P4 Berlinetta
Razboiul Ferrari - Ford a inceput, pe fata, in momentul in care Gigantului american i-a fost refuzata oferta de a cumpara firma italiana de catre Il Comendatore.
Suparat rau, da' rau de tot, nenea Ford s-a hotarat sa se implice mai tare in Campionatul Mondial al Marcilor (actual de anduranta) si sa-l "bata" pe obraznicul Enzo Ferrari in cea mai vestita cursa, de cand a fost infiintata, cele 24 h de la Le Mans.
Lucrul i-a reusit pe deplin si modelul Ford GT 40 s-a dovedit imbatabil.
Despre aceasta masina poate alta data.
"Batut" in 1966 de catre Ford in cursa de la Le Mans Ferrari nu depune armele si-l pune la lucru pe Mauro Forghierii (Directorul Tehnic Competitii) ca sa scoata "arma absoluta" care sa-l striveasca pe Ford.
Ferrari 330 a intrat in scena curselor de anduranta in 1960 si a stat pe pistele de concurs pana in 1970, modelul de varf constituindu-l P4.
O masina cu un design deosebit clasata in topul celor mai frumoase masini de competitii alaturi de Ford GT40, Porsche 917 si Alpine Renaul 1600S, Lancia Stratos si ... multe, multe altele
Victoria lui GT40 la Le Mans din 1966 pune la lucru echipa ''Cavallino Rampante'' care in decembrie 1966 traverseaza oceanul, debarca la New York si de acolo direct la Daytona.
Enzo Ferrari trimite la Daytona doua masini P4, echpa de mecanici, pilotii Chirs Amon, Lorenzo Bandini, Michael Parkes si Ludovico Sarfiotti. I se va altura a treia masina.
Cu penurile lor de aproape jumatate de metru latime frumoasele si elegantele 330 P4 se lanseaza in lungul circuitului de la Daytona unde pe 6 si 7 februarie va avea loc debutul Campionatului Mondial al Marcilor cu nu mai putin vestita cursa de 24 de ore.
Probele la Daytona au fost particulare, strict secrete si dedicate in exclusivitate punerii la punct a noilor masini.
S-a mers atat de departe incat s-au facut simulari ale intregii curse.
Care a fost rezultatul pregatirilor si punerii la punct al masinilor?
Rezumandu-ne strict la cifre:
Locurile 1, 2 si 3.
Istoria se repeta si in cursele urmatoare dar 330P4 este invins inca odata de Ford GT40 in celebra 24H de Le Mans dar avand in vedere punctele acumulate la sfarsitul anului iese Campioana Mondiala.
Cateva date tehnice:
Motor: 3,9 Litri
Putere: 420-450 Cp la 8200 rot/min (puterea in functie de raportul de compresie)
Compresia: 10,5:1 sau 11:1
Injectie indirecta de benzina Lucas
Tractiune spate
Cutie 5 viteze
Fata de modelul P3 apare ca noutate mutarea franelor spate langa cutia de viteze pentru reducerea maselor nesuspendate.
O fi frumoasa masina asta?
Ferrari 330 P4 Berlinetta
Razboiul Ferrari - Ford a inceput, pe fata, in momentul in care Gigantului american i-a fost refuzata oferta de a cumpara firma italiana de catre Il Comendatore.
Suparat rau, da' rau de tot, nenea Ford s-a hotarat sa se implice mai tare in Campionatul Mondial al Marcilor (actual de anduranta) si sa-l "bata" pe obraznicul Enzo Ferrari in cea mai vestita cursa, de cand a fost infiintata, cele 24 h de la Le Mans.
Lucrul i-a reusit pe deplin si modelul Ford GT 40 s-a dovedit imbatabil.
Despre aceasta masina poate alta data.
"Batut" in 1966 de catre Ford in cursa de la Le Mans Ferrari nu depune armele si-l pune la lucru pe Mauro Forghierii (Directorul Tehnic Competitii) ca sa scoata "arma absoluta" care sa-l striveasca pe Ford.
Ferrari 330 a intrat in scena curselor de anduranta in 1960 si a stat pe pistele de concurs pana in 1970, modelul de varf constituindu-l P4.
O masina cu un design deosebit clasata in topul celor mai frumoase masini de competitii alaturi de Ford GT40, Porsche 917 si Alpine Renaul 1600S, Lancia Stratos si ... multe, multe altele
Victoria lui GT40 la Le Mans din 1966 pune la lucru echipa ''Cavallino Rampante'' care in decembrie 1966 traverseaza oceanul, debarca la New York si de acolo direct la Daytona.
Enzo Ferrari trimite la Daytona doua masini P4, echpa de mecanici, pilotii Chirs Amon, Lorenzo Bandini, Michael Parkes si Ludovico Sarfiotti. I se va altura a treia masina.
Cu penurile lor de aproape jumatate de metru latime frumoasele si elegantele 330 P4 se lanseaza in lungul circuitului de la Daytona unde pe 6 si 7 februarie va avea loc debutul Campionatului Mondial al Marcilor cu nu mai putin vestita cursa de 24 de ore.
Probele la Daytona au fost particulare, strict secrete si dedicate in exclusivitate punerii la punct a noilor masini.
S-a mers atat de departe incat s-au facut simulari ale intregii curse.
Care a fost rezultatul pregatirilor si punerii la punct al masinilor?
Rezumandu-ne strict la cifre:
Locurile 1, 2 si 3.
Istoria se repeta si in cursele urmatoare dar 330P4 este invins inca odata de Ford GT40 in celebra 24H de Le Mans dar avand in vedere punctele acumulate la sfarsitul anului iese Campioana Mondiala.
Cateva date tehnice:
Motor: 3,9 Litri
Putere: 420-450 Cp la 8200 rot/min (puterea in functie de raportul de compresie)
Compresia: 10,5:1 sau 11:1
Injectie indirecta de benzina Lucas
Tractiune spate
Cutie 5 viteze
Fata de modelul P3 apare ca noutate mutarea franelor spate langa cutia de viteze pentru reducerea maselor nesuspendate.
O fi frumoasa masina asta?