Extractor volante

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
693
383
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Pentru ca am in plan o remotorizare a unei locomotive Roco ( BR 44 DRG 04126 D ) model vechi cu un motor mai nou dar care avea volanta , lucru care ma incomoda.
Am cumparat un extractor de rulmenti, cel mai mic gasit pe la tarabele din piata, si dupa cateva ajustari cu minifreza pentru a subtia putin bratele de prindere ca sa incapa in spatele volantelor m-am pus pe treaba si am depresat cateva pentru a vedea cum iese treaba.
Pana acum totul a iesit perfect, pe viitor va urma sa ma ocup de remotorizarea locomotivei BR 44.




 

felippe

Well-Known Member
Trenulist
21 Ian 2006
1.476
19
Faversham, UK
www.voica.uk
WEBSITE
http://www.voica.uk
LOCATION
Faversham, UK
"Extractorul de rulmenti" nu pare sa fie o unealta foarte precisa - de data asta si-a facut treaba dar pentru astfel de operatii recomand "tragatorul de roti dintate" (numele suna aiurea dar nu stiu cum altfel sa traduc "Gear Puller"). Am folosit unealta cu succes pentru a extrage roti de pe osii (sasiu Marklin al unui model la scara 1:220).
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
693
383
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Salut

Extractorul de roti dintate este pe drum din China(Aliexpress) doar ca aici nu ma ajuta prea mult , din cauza ca are distanta intre brate mai mica decat diametrul volantelor.
In poza pare mare dar in realitate este mic, din cauza asta am apelat la extractorul de rulmenti.
Mamaaa ce pret are...... 18.5 lire eu am dat aproape 9 dolari pe unul identic.
Cat de mic este:
1575365648787.png
 
  • Like
Reacții: AdyAero

AdyAero

Active Member
Trenulist
9 Sep 2008
211
22
38
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
O idee buna!
Tocmai ce ma intrebam cum pot sa extrag un melc de pe ax fara sa il stric :D
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
693
383
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Eu mi-am facut de acum ceva ani o presa mai rudimentara dintr-un Patent care era casat, asa arata oribil de rudimentara scula dar este pe atat de eficienta la depresat melci, roti dintate si roti de pe ax.


 

felippe

Well-Known Member
Trenulist
21 Ian 2006
1.476
19
Faversham, UK
www.voica.uk
WEBSITE
http://www.voica.uk
LOCATION
Faversham, UK
[...]
Mamaaa ce pret are...... 18.5 lire eu am dat aproape 9 dolari pe unul identic.
[...]
Daca toti am cumpara direct de la marii retaileri online (Amazon, Alibaba, eBay etc), mici comercianti specializati vor dispare. Si apoi tot noi ne vom plange ca se inchid magazinele independente... "USE-IT-OR-LOOSE-IT" functioneaza si in cazul comerciantilor de modele feroviare, unelte si consumabile specifice.
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
693
383
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Ai dreptate , dar cand mai este cate un mic comerciant care isi pune adaos de 100% sau mai mult la un produs cumparat tot de la aceeasi sursa parca nu iti vine sa platesti dublu doar de mila lui.
Mi se pare normal sa isi puna adaos comercial un 20-30% dar deja in unele cazuri se depaseste limita bunului simt.
 

felippe

Well-Known Member
Trenulist
21 Ian 2006
1.476
19
Faversham, UK
www.voica.uk
WEBSITE
http://www.voica.uk
LOCATION
Faversham, UK
Nu e chiar asa. Oricum, inca de pe vremea cand eram in Romania, nu intelegeam de ce clientul ar fi interesat de adaosul comercial de parca acesta ar fi stabilit arbitrar de vanzator. Gandirea mea este ca valoarea adaosului comercial trebuie de fapt sa fie rezultanta unui intreg plan de afacere, adica ultima valoare inainte de pretul afisat catre clienti. Noi, ca si potentiali clinti, nu avem de unde sti ce cheltuieli are proprietarul unei afaceri de acoperit si in niciun caz nu trebuie sa ii judecam dupa adaosul pe care il au (ma refer la comerciantii onesti si nu la cei care nu in cap decat cum "traga urmatorul tun").

Spre exemplu, Tramfabriek a investit mult in dezvoltarea si productia celebrelor lor motoare miniaturale, extrem de apreciate in randul modelistilor feroviari din toata lumea care lucreaza la scari miniaturale. Proprietarii afaceri trebuie sa amortizeze si aceste cheltuieli de "cercetare si dezvoltare"; de adaugat si suportul acordat clientilor. Vreau sa subliniez ca nu toate afacerile merg pe modelul "cumpar ieftin de acolo si vand mai scump aici". Nu stiu in Romania dar, cel putin pe pietele pe care le cunosc (Marea Britanie, Franta, Belgia, Olanda), modelistii nu se gandesc niciodata la adaos - ei se bucura ca au de unde cumpara atunci cand au nevoie de un anumit produs. Stiu prea bine ca veniturile salariale din Romania sunt mai mici decat cele ale celor din vestul Europei (doar stiu de unde am plecat si tin legatura cu familia si cu prietenii de "acasa"); asta ii face pe consumatorii romani sa fie mult mai sensibili la preturile de vanzare ale produselor care nu sunt de stricta necesitate.

Am cumparat acel "Gear Puller", impreuna cu alte produse, de la standul Tramfabriek, la sfarsitul lui Octombrie, de la o expozitie unde sunt expuse in exclusivitate diorame ale unor linii inguste. Am platit £17.00 si o consider in continuare o investitie foarte buna. Stiu ca am fost primul cumparator in acea zi; la stand erau expuse undeva intre 10 si 15 de astfel de "extractoare de angrenaje" - dupa mai putin de trei ore, cand m-am intors sa discut cu Sven despre decodorul ToM pe care il promoveaza cu succes, stocul la "Gear Pullers" era epuizat. Nu cred exagerez daca afirm ca au reusit sa vanda la o expozitie, in jumatate de zi, mai multe astfel de "prese" decat a vandut Alibaba online, intr-un an in Romania cu toata diferenta de pret...

M-am cam lungit dar tot ce am vrut a fost sa explic cat mai clar si un alt punct de vedere in "goana dupa cel mai mic pret".
 
  • Like
Reacții: sesamcave

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iun 2014
255
19
RO & US
LOCATION
RO & US
Romanul are un proverb:
“lucrul ieftin, e lucru scump”.
In vest corespondentul ar fi:
“calitatea costa bani”.
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
693
383
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Sunt multe aspecte de discutat cu privire la comertul care se face aici in Romania si in vestul Europei, si mentalitatea vanzatorilor si cumparatorilor de acolo si de aici.
Eu unul am invatat sa caut si sa ma informez despre produse si preturi dupa ce am vazut cum se practica comertul , iar aici este vorba despre fix acelasi produs si calitate ,acum fiecare este liber sa isi cheltuie banii cum doreste.
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
693
383
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Dupa ce am cautat prin cutiile "cu de toate" am adus o imbnatatire presei, am taiat si frezat un bit care a venit presat intr-o piesa din alama ,iar piesa din alama intra perfect pe varful surubului care depreseaza .

 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
693
383
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
A sosit extractorul de pinioane ( Gear puller) de pe Aliexpress .
Dupa cum ma asteptam este mititel rau de tot dar pentru pinioane este excelent, deschiderea bratelor este de 11mm asa ca nu se pot depresa volante sau pinioane mai mari de atat pentru ca nu incap. Presa este facuta din material feros pentru ca il atrage magnetul , eu am avut impresia ca este din aluminiu din anumite descrieri.
Am depresat un melc de pe un motor de Roco asa de test si vad ca este perfect.
Una peste alta este o scula excelenta si utila pentru 9 $




 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.852
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Ai grija la 2 treburi... sa nu rupi varfurile acelea cu diametru mic si tabla aia se indoaie prea usor. Eu mi-am confectionat 2 bucati, din teava de 1 inch, 2 felii taiate si prelucrate sa arate precum cel al lui cheluIS.