O interesanta lectie de istorie feroviara este parcurgerea si cercetarea sectiei de cale ferata Craiova-Segarcea-Golenti(Poiana Mare)-Calafat.
Am profitat de vremea frumoasa din aceasta perioada si impreuna cu Catalin Pavel si SSi, am intreprins o expeditie fulger pe aceasta linie, sambata 15 martie.
In drumul spre Craiova ne-am oprit langa podul rutier de peste Olt de la Slatina (construit de acelasi Elie Radu) si l-am inclus si pe el in reportajul nostru.
Dupa localitatea Bals am luat pentru prima oara contact cu calea ferata, pe magistrala 901 trecand in revista halta Toporas si celebra statie Pielesti.
Podul de peste Jiu este cel mai mare de pe linia Craiova-Calafat. Aici am facut si primele noastre poze de pe aceasta linie.
Acest pod este construit in 1974 dupa ce fostul pod Jitianul (mixt cale ferata si sosea) nu mai facea fata nevoilor din ultimii ani.
Dupa cca 1 km ajungem in statia Podari pe care o gasim pustie. O parcurgem de la un cap la celalalt si pozam in voie dar discret pentru a nu atrage atentia.
Remarcam o statie ingrijita, cu 4 linii de garare, semnalizarea mecanica ce are prevazuta semnale de iesire pentru fiecare linie. Actionarea semnalelor si a macazelor se face cu transmisie din sarma de otel din cabinele de centralizare situate la fiecare cap de statie.
Traseul caii ferate se departeaza de sosea iar noi ne continuam drumul catre Segarcea, localitate cunoscuta mai ales din pricina domeniilor viticole existente. Pe drum mai admiram o constructie ce pare interesanta.
Ajungand in localitatea mai sus amintita, oprim vis a vis de cladirea garii. Fotografiem rapid pe un vant naprasnic cladirea, turnul de apa, scheletul un vagon ce pare sa fie un hecht, o dublajonctiune ruginita si plecam in graba pentru a evita eventualele neplaceri deoarece sesizam ca suntem reperati de personalul feroviar de pe peronul pustiu al garii.
Am profitat de vremea frumoasa din aceasta perioada si impreuna cu Catalin Pavel si SSi, am intreprins o expeditie fulger pe aceasta linie, sambata 15 martie.
In drumul spre Craiova ne-am oprit langa podul rutier de peste Olt de la Slatina (construit de acelasi Elie Radu) si l-am inclus si pe el in reportajul nostru.
Dupa localitatea Bals am luat pentru prima oara contact cu calea ferata, pe magistrala 901 trecand in revista halta Toporas si celebra statie Pielesti.
Podul de peste Jiu este cel mai mare de pe linia Craiova-Calafat. Aici am facut si primele noastre poze de pe aceasta linie.
Acest pod este construit in 1974 dupa ce fostul pod Jitianul (mixt cale ferata si sosea) nu mai facea fata nevoilor din ultimii ani.
Dupa cca 1 km ajungem in statia Podari pe care o gasim pustie. O parcurgem de la un cap la celalalt si pozam in voie dar discret pentru a nu atrage atentia.
Remarcam o statie ingrijita, cu 4 linii de garare, semnalizarea mecanica ce are prevazuta semnale de iesire pentru fiecare linie. Actionarea semnalelor si a macazelor se face cu transmisie din sarma de otel din cabinele de centralizare situate la fiecare cap de statie.
Traseul caii ferate se departeaza de sosea iar noi ne continuam drumul catre Segarcea, localitate cunoscuta mai ales din pricina domeniilor viticole existente. Pe drum mai admiram o constructie ce pare interesanta.
Ajungand in localitatea mai sus amintita, oprim vis a vis de cladirea garii. Fotografiem rapid pe un vant naprasnic cladirea, turnul de apa, scheletul un vagon ce pare sa fie un hecht, o dublajonctiune ruginita si plecam in graba pentru a evita eventualele neplaceri deoarece sesizam ca suntem reperati de personalul feroviar de pe peronul pustiu al garii.