Elvetia, Franta si Germania

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.085
2.668
Iași
LOCATION
Iași
Fara prea multa vorbarie pentru ca am multe poze.

18 iunie.
Franta.

In Bantzenheim o oprire pentru a vedea cum se lucreaza la linia pentru TGV.
Am gasit doar o locomotiva Fret:



Germania.
O oprire si la tunelul de la Istein, in 30 minute au trecut 7 trenuri.
BR 185 527-9


Regio DB cu BR 146


Un ICE


Alt ICE


Inca un ICE


EC SBB


Gata, ajunge cu ICE-urile :)


Am plecat spre Kandern sa vad remiza si materialul rulant.
Gara Kandern de pe linia turistica Haltingen - Kandern




In atelier se reconditioneaza cateva vagoane.







Scuze pentru cosurile taiate dar chiar nu aveam cum sa prind toata locomotiva in cadru.




Waldshut, gara de granita, o rama SBB electica ajunge la peronul 1.

Automotoare DB 641.



Rama SBB


Ca sa ajung la ea trebuia sa trec prin vama.

LA 100 km de Kandern este alta linie turistica unde se merge cu locomotive cu abur, Sauschwänzlebahn - Blumberg-Zollhaus.

Aici gasim locomotiva WTB 86 333 remizata, abia venise din cursa. Fata de Kandern aici nu am avut voie sa intram in ateliere si sa pozam. Pacat pentru ca tare mult as fi vrut sa o vad pe BR 50.2988.





 
buna,
Fata de Kandern aici nu am avut voie sa intram in ateliere si sa pozam. Pacat pentru ca tare mult as fi vrut sa o vad pe BR 50.2988.

ei, ce sa-i faci, nu toti oamenii sunt asa de simpatici ca pe Kandertalbahn. pe de alta parte fochistul era singur in tot depoul si avea de lucru la curatat 86, asa ca e de inteles ca nu a vrut sa lase pasionatii singuri prin remize...

automotoarele Alstom/LHB din seria 641 se folosesc pe linia Rinului Superior pentru ca fiind echipate cu 2 motoare sunt mai puternice la o masa totala mai mica si corespund perfect profilului greu al liniei. in alta parte in regiune nu le mai vedem.
 
Tot Franta, alta zi.

O mica excursie de o zi prin Alsacia.
De la Mulhouse la Dannemarie merg cu acest automotor:


F.confortabil, probabil in 50 de ani va avea si CFR-ul asa ceva. Viteza peste 140/h.

La Dannemarie pe unul din cele 2 viaducte.












Cum toate TGV-uri sunt sunt la fel nu am facut poze la tot ce a trecut.

Cum incepuse sa ploua am schimbat viaductul cu gara.
Cele 2 marfare care au trecut cat am stat pe acolo.





Cladirea garii a fost transformata in biblioteca


"Gara" cu sala de asteptare si automatul de bilete


La plecare mai trece un TGV:



De la Dannemarie am plecat spre Elvetia, la Basel si Zürich.

Imi pare rau ca nu am apucat sa fac poze in fata garii, la furnicarul de acolo, autobuze, tramvaie, pietoni.

TGV pe relatia Paris-Zürich


Alaturi un ETR 610 pe relatia Basel - Milano


Cateva poze din zona postului de macaze, doar ca sa vedeti ce activitate e in 3-5 minute.





Nici nu stii la ce sa te uiti, trenuri, tramvaie toate circula la fel de des.



Zürich.


Locomotiva Re4/4 11125 cu CNL 459 Canopus (CNL 1259 Sirius) Zürich - Prag (Berlin)





Ee 922


Diferite locomotive




Mai fac ceva poze in asteptarea trenului EN 467 "WIENER WALZER" Zürich HB - Budapest Keleti pentru a vedea compunerea trenului.




Tipuri de tramvaie:




Frumos oras dar f.scump.

20.06 Schliengen in Germania.

Am venit aici doar ca sa vedem compunerea trenului "Aurora"
Au trecut marfare, un ICE si un Regio.









CNL 472 "Aurora" Basel - Copenhaga cu vagoane Basel - Moscova



21 iunie, Weil-am-Rhein, in Germania.
Dupa ce am revolvat treaba in oras am ajuns si in gara. Au trecut marfare, ICE-uri, trenuri regionale si s-a facut manevra pe cocoasa.























ICE NS combinat cu ICE DB








Seara ne prinde in Basel. De data asta doar tramvaie.



24 iunie.
Duminica dimineata sunam adunarea in Franta, Bogdan era in Elvetia, ca sa mergem dupa trenurile turistice.

Tram-train.
Tramvai care mege si inafara orasului pe calea ferata. Se observa schema de vopsire care este aplicata si pe trenuri.



Hopa si unul galben


Am ajuns in Germania, aici se construieste tunelul Katzenberg de aproximativ 9,4 kilometri de pe linia Karlsruhe-Basel destinat sa creasca capacitatea si viteza trenurilor, va fi al 3-lea tunel ca lungime din Germania. Linia clasica de pe valea Rinului are multe curbe si este destul de grea si va ramane numai cu transportul de marfa in timp ce tunelul va fi numai pentru calatori, astfel distanta dintre Freiburg si Basel va fi parcursa in 20 minute fata de 35 minute. Sigur o sa revenim peste 2 ani cand va fi gata ca sa stau la poze si filmat.

Aici portalul de sud.


In Kandern lume multa pe peron, locomotiva e remizata asa ca avem timp sa facem poze in atelier, profitam ca vagoanele sunt afara.
Cica in Germania trebuia sa ai vesta pe tine.







Terminam cu linia Haltingen - Kandern si ne indreptam spre Sauschwänzlebahn la Blumberg-Zollhaus

Aici pe GPS o bucata din linie, denumita popular "codita de purcel"



Iarasi vestele portocalii



Locomotiva WTB 86 333.


Poze faine aici : http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?108,5385057

Destinatia noastra finala, Blumberg-Zollhaus cu gara, 2 locomotive cu abur, un automotor, un vagon muzeu si locomotiva Kof 100 124.




VT 247 HzL



O harta cu traseul



25 iunie
Franta.

Asa ceva trebuia sa iasa pe poarta Remarul Cluj-Napoca


TER 200
Tren ce circula cu 200 km/h intre Strasbourg si Basel.



Revizia de vagoane, aa pardon, de TGV-uri si automotoare Mulhouse. In ziua respectiva doar un Duplex era. Noaptea sunt 6 bucati remizate.



Iese si un automotor



Diferite tramvaie in Mulhouse



Aici Tram-train Kruth-Mulhouse cu logo SNCF, Regiunea Alsacia
 
Buna,

Simplu si concis, asa cum ai facut si tu la comentariile de la poze: nu este pentru prima data cand le vad, insa acum pot sa laud si in public calitatea fotografiilor tale. Felicitari!

Privind tramvaiele din Mulhouse, cel bisistem circula in afara orasului pe prima linie de cale ferata alsaciana, datand din 1840, cea dintre Mulhouse si Thann. Se pare ca va fi prelungit in anii urmatori de-a lungul vaii si alta ramura va merge spre St.Louis si Elvetia.
(bine ca a venit cineva din Romania sa le pozeze, eu, desi sunt aici la mine in oras pana acum n-am fost in stare ;-) )

Privind

(chiar asa, stie masina ca i-ai pozat ecranul? :D )
"spirala" este un tunel circular facut pentru a castiga inaltime, asemanator cu celebrele tunele circulare succesive de pe linia Gotthard din tara vecina.

cat despre vestele portocalii pe care le-am pastrat si pe camp:

explicatia e simpla: atunci cand te afli in apropiere de calea ferata, in asa numita zona de siguranta trebuie sa fii insotit de un SiPo (Sicherheitsposten) adica un om din personalul de siguranta; daca asta nu se poate din diferite motive, atunci trebuie sa fii vizibil de la mare distanta pentru personalul de miscare, pentru a evita confuziile (incercari de sinucidere, etc) si singura solutie este vesta de culoare portocalie.

Acum merita povestita si o anecdota: intrucat nu stiam ce ne asteapta si unde si cand mai sarim sa pozam sau sa filmam ceva, de la Kandertalbahn si pana la Sauschwänzle (cale de mai bine de 100km) am rulat, Florin, Bogdan si cu mine, cu vestele pe noi. Din acest motiv (si poate si din cauza stilului de condus) am ajuns sa fim un element de siguranta rutiera: cum ne vedeau, toti participantii la trafic incetineau si rulau la viteza legala, respectand toate regulile de circulatie - cu vestele pe noi si cu masina asemanatoare cu cele "banalizate" ale politiei din Baden-Württemberg am fost luati probabil de politisti... :D
 
Referitor la acel tunel de CF din Germania, oare de ce liniile nu sunt centrate prin tunel, sau va fi cu 4 că’i?
Sau sunt liniile puse provizoriu, urmând s㒠le mute spre centru (m㒠cam îndoiesc)?

E.
 
Buna,

Din cauza lungimii mari a Katzenbergtunnel, EBA (autoritatea lor feroviara) a cerut ca fiecare fir al liniei sa fie acompaniat pe intreaga lungime de un drum carosabil asfaltat de 3,5m latime, pentru a permite accesul vehicolelor de urgenta in caz de necesitate.

In plus, avand in vedere traficul in permanenta crestere de pe linia Rinului (axa principala Nord-Sud a Europei), se prevede la orizontul 2030 dublarea tunelului, adica 2 linii pe fir de circulatie (4 in total).

Linia veche, datand din anii 1844-48, cu traseul sau extrem de pitoresc si frumos (succesiunea de tuneluri de la Istein, etc) ramane dupa deschiderea tunelului asa cum s-a aratat doar pentru trafic regional si de marfa (cu viteze comerciale sub 120km/h), iar dupa ce vor fi 4 linii in tunelul nou doar pentru trafic regional.
Asa se va scapa si de faimoasa curba de la Rheinweiler unde si-a gasit sfarsitul "Helvetia Express" tras de 103 106 la numai o luna de viata si a dus in moarte zeci de oameni, in 1971.
 
Am fotografiat trenurile de noapte care pleaca din Zürich HB, cine vrea trenuri autentice are de unde alege.

19 iunie, Zürich HB


CNL 459 "Canopus" / CNL 1259 "Sirius" Zürich - Praha hl.n / Berlin

Re4/4 11125


CNL 459, wagen 267 Zürich HB - Praha hl.n
CZ-CD 61 54 72-91 011-1 WLABmz


CNL 459, wagen 266 Zürich HB - Praha hl.n
CH-DB 61 85 82-90 401-6 BDcm


CNL 459, wagen 265 Zürich HB - Praha hl.n
D-DB 61 80 59-90 039-8 Bvcmbz


CNL 459, wagen 263 Zürich HB - Praha hl.n
CH-DB 61 85 29-90 502-7 Bpm


CNL 459, wagen 280 Zürich HB - Berlin Lichtenberg
CH-DB 61 85 88-94 604-5 WRm


CNL 459, wagen 279 Zürich HB - Berlin Lichtenberg
CH-CNL 61 85 76-94 315 -2 WLABm


CNL 459 , wagen 278 Zürich HB - Berlin Lichtenberg
CH-DB 61 85 76-94 309-5 WLABm


CNL 459,wagen 277 Zürich HB - Berlin Lichtenberg
D-DB 61 85 50-91 006-0 Bvcmbz


CNL 459, wagen 276 Zürich HB - Berlin Lichtenberg
CH-DB 61 85 82-90 413-1 BDcm


CNL 459 , wagen 275 Zürich HB - Berlin Lichtenberg
D-DB 61 80 59-90 031-5 Bvcmbz


CNL 459, wagen 273 Zürich HB - Berlin Lichtenberg



CNL 459, wagen 272 Zürich HB - Berlin Lichtenberg
CH-DB 61 85 29-90 500-1 Bpz


===============================================
CNL 478 "Komet" Zürich HB - Hamburg Altona

Re 4/4 11129


CNL 478, wagen 283 Zürich HB - Hamburg Altona
CH-DB 61 85 29-94 516-3 Bpm


CNL 478, wagen 285 Zürich HB - Hamburg Altona
D-DB 61 80 59-90 015-8 Bvcmbz


CNL 478, wagen 286 Zürich HB - Hamburg Altona
CH-DB 61 85 82-90 404-0 BDcm


CNL 478, wagen 287 Zürich HB - Hamburg Altona



CNL 478, wagen 288 Zürich HB - Hamburg Altona
CH-DB 61 85 76-90 302-4 WLABm


CNL 40478, wagen 178 Zürich HB - Amsterdam Centraal
D-DB 61 80 72-90 039-1 WLABmz


CNL 40478, wagen 177 Zürich HB - Amsterdam Centraal
D-DB 61 80 72-90 016-9 WLABmz


CNL 40478, wagen 176 Zürich HB - Amsterdam Centraal
CH-DB 61 85 82-90 400-8 BDcm


CNL 40478, wag 175 Zürich HB - Amsterdam Centraal
D-DB 61 80 59-90 017-4 Bvcmbz


CNL 40478, wagen 174 Zürich HB - Amsterdam Centraal
D-DB 61 80 50-91 042-0 Bvcmz


CNL 40478, wagen 173 Zürich HB - Amsterdam Centraal
CH-DB 61 85 29-90 509-2 Bpm


===============================================
EN 465 & 415 "Zürichsee" Zürich - Graz & Beograd)

Re 4/4 11145


EN 465, wagen 307 Zürich HB - Graz HBF
A-CWL 61 81 70-70 001-6



EN 465, wagen 306 Zürich HB - Graz HBF
A-OBB 61 81 59-70 049-0 Bcmz


EN 465, wagen 305 Zürich HB - Graz HBF
A-OBB 73 81 29-91 015-9 Bmpz


EN 465, wagen 304 Zürich HB - Beograd
SBB CFF 61 85 20-90 348-4 Bpm


EN 465/1115, wagen 302 Zürich HB - Zagreb Gl.kol
HR-HZ PP 61 78 59-70 004-0 Bcee


EN 465/1115, wagen 301 Zürich HB - Zagreb Gl.kol
HR-HZ PP 61 78 71-70 006-9 WLee


EN 465/D 15465, wagen 300 Zürich HB - Villach HBF
A-OBB 61 81 59-90 036-3 Bcmz


===============================================
EN 467 "Wiener Walzer" Zürich HB - Budapest Keleti

Re 4/4 11223


EN 467, wagen 319 Zürich HB - Budapest Keleti
H-START 61 55 71-91 101-0 WLABmz


EN 467, wagen 318 Zürich HB - Budapest Keleti
H-START 61 55 50-91 107-2 Bcmz


EN 467, wagen 317 Zürich HB - Budapest Keleti
H-START 61 55 21-91 303-3 Bvmz


EN 467, wagen 308 Zürich HB - Wien HBF
A-OBB 61 81 21-91 042-5 Bmz


EN 467, wagen 307 Zürich HB - Budapest Keleti
A-OBB 61 81 21-90 542-5 Bmz


EN 467, wagen 306 Zürich HB - Budapest Keleti
A-OBB 61 81 28-91 113-7 Bbmvz


EN 467, wag 305 Zürich HB - Budapest Wien HBF
OBB 73 81 59-91 219-0 Bcmz


EN 467, wagen 304 Zürich HB - Wien HBF
A-OBB 61 81 59-90 012-4 Bcmz


EN 467, wagen 303 Zürich HB - Wien HBF
A-OBB 61 81 76-94 321-4 WLABmz


EN 467, wagen 302 Zürich HB - Wien HBF
A-OBB 61 81 76-94 217-4 WLBmz


Re 4/4 11299


===============================================
26 iunie, Germania

BR 120 106-0 D-DB cu un CNL
















 
Buna Florin,

Daca mi-l pui si pe CNL 472/473 "Aurora" Basel SBB - Kobenhavn cu vagoane pentru Minsk si Moscova, ti-l arat si sub aspectul unei compuneri autentice la scara ;-)
 
Vagonul dublu din imaginea asta mi se pare super

http://i1226.photobucket.com/albums/ee413/Valahul1/DSC_7614.jpg

Il am in mica mea colectie la N.
 
Pare el super, insa vagoanele de acest tip de 80' si 90' au dat foarte mari batai de cap administratiilor feroviare care le exploateaza, avand des probleme cu instalatiile de franare.
 
Se intampla si in Elvetia:

1110766_pic_970x641.jpg


http://www.blick.ch/news/schweiz/ostschweiz/thurbo-bei-crash-20-meter-zurueckgeschoben-id2163949.html

http://www.tagesanzeiger.ch/zuerich/region/Zwei-Zuege-zusammengestossen-Es-gab-einen-sehr-grossen-Ruck/story/13135721
 
Cei care cunosc seturile de la IUPS 9 Mai Lugoj isi aduc bine aminte de vagoanele verzi care incercau sa il imite pe acesta :p

 
@PDI: daca ai fi vazut cum arata acel "Langenschwalbacher" inainte sa ajunga la baietii din Kandern... :roll:

@Gam3: amarata aia de BoBo II in configuratia LION a avut RR cu nici macar trei luni in urma... unele locomotive chiar nu au noroc in viata.
Stadler trebuie sa fie mandru de cat de solid e GTW-ul, daca nu era un GTW 2/8 ci o traznaie de LINT ca in Germania acum numarau mortii.
 
Sunt convins, Horia, si mereu am apreciat stradania unora de a-si conserva istoria (feroviara). De multe ori, vazand rezultatul mi-am zis: "asta nici cand a iesit din fabrica n'a aratat asa de bine!". Bravo lor!
 
Nu-mi vine sa cred…oare asa se circula in Germania ???

Uitati-va aici :
https://www.youtube.com/watch?v=OYqd-DIk3hk

la minutul 0:11:42 …..
idem minutul 0:20:33

Macaz atacat pe la calcai...nemanipulat...la CFR asta e tratat ca si incident feroviar ...
Ciudat ...
 
Incendiu la depoul istoric Interlaken

http://www.20min.ch/schweiz/bern/story/Zugdepot-steht-in-Vollbrand-20877614showid=84888&index=8

http://www.bernerzeitung.ch/region/thun/Der-ideelle-Schaden-ist-sehr-gross/story/29309391
 
Da, a ars sambata. Ieri am fost si eu acolo cu cativa colegi sa vedem ce se poate face.

Inca nu se poate estima paguba pentru ca partea cladirii in care erau locomotivele cu abur sta sa se prabuseasca. Partea cu vagoanele cu cutie de lemn a fost salvata.

Inaiuntru era sasiul complet al ultimului "Elefant" C 5/6 care abia fusese restaurat, locomotiva G 3/4 208 si locomotivele cu cremaliera HG 3/3 1067 si 1068. Multe ore de munca au plecat in cenusa, la fel ca la Nürnberg in 2005.