E69-NEM Pocket, Scarite

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

tfa2003

Well-Known Member
Trenulist
15 Aprilie 2007
398
16
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
-Azi m-am hotarat sa-i pun si locomotivei E69-05 nr.2 din colectie un NEM pocket sa nu mai fie "trista" ca nu mai are ce tracta, pe CFF circulandu-se cu cuple scurte Roco. De asemenea i-am confectionat si scarile lipsa si i-am reparat plugurile.
-Pentru asta am avut nevoie de urmatoarele:
-2 NEM pocket-uri de la PIKO (piese de schimb pentru Herkules-10RON/buc);
-2 Tampoane de la PIKO (9RON setul de 8 bucati);
-o fosta rama de fereastra de la o cladire PIKO;
-Bormasina cu spirale 1-3mm;
-Pile fine;
-Piesa de lego de care am mai vorbit ca sa obtin scarile;
(vezi poza)

-Lucrarea a fost simpla:

0. Am demontat locomotiva.
1. Am scos vechiul sistem de cuplare (cel cu sasiu metalic si cupla standard cu arc. Pentru asta a trebuit sa dau si plugurile jos, pe care bineinteles ca le-am rupt, deoarece ele fusesera lipite cu multi, multi ani in urma;
2.Urmarind modul in care au rezolvat cei de la PIKO cuplarea la BR55 (G7.1) am hotarat ca acel buzunar NEM trebuie sa iasa in afara traversei locomotivei cam 3-4 mm. Am masurat in consecinta si am marcat locul unde sa dau gaura de prindere a cuplei. Gaura am dat-o cu un spiral de 2 deoarece tot cautand o solutie sa prind cupla cu un surub (doream ceva demontabil) si negasind unul mi-a venit ideea ca un tampon bine intepenit m-ar ajuta la fel de bine.
3. Am observat ca traversa este mai sus cu aproximativ 1mm, deci trebuia sa pun ceva sub cupla pentru ca ea sa iasa orizontal de sub locomotiva. Am decupat dintr-o carcasa de cd-rom slim sparta cele doua bucatele de plastic necesare pe care le-am gaurit tot cu spiral de 2.
4. Am asamblat tamponul prin cupla si bucata de plastic in sasiu. Sasiul este destul de gros, lucru are permite o fixare excelenta a acelui tampon.
5. In cele doua fante prin care intrau prinderile vechii cuple am infipt (fara a fi nevoie de lipire) opritoare facute din rama de fereastra pentru a asigura pozitia si revenirea in pozitia centrala a noii cuple.



6. Cu spiral de 1 am facut niste gauri in capetele plugurilor pentru a le crea alte picioruse. In prealabil am inceput gaurile cu un ac incins, apoi am pilit;

7. Cu un cutter am decupat scarile necesare din piesa de lego, apoi am pilit pentru nivelare;
8. Pe unde a fost nevoie am vopsit cu negru.

Rezultatele se prezinta cam asa:



In penultima poza se vede si o scarita fata obtinuta cu multa pilire dintr-un unghi de 90 din piesa de lego.
Lucrarea a fost testata cu succes pe R2 PIKO in cuplare cu cusetele Heris si alte vagoane lungi.
Poza cu plugurile montate. Se observa ca NEM-pocketurile sunt mai finute decat vechile cuple:

Cam asta e...
 
Simpatica locomotiva electrica E69 Piko merita pe deplin aceste imbunatatiri, pentru a nu ramane mai prejos fata de surorile ei produse de alte firme :aplauze:
In plus, cred ca ideea cu NEM-pocket-urile poate fi aplicata si in cazul altor locomotive de generatie mai veche - ceea ce chiar am sa incerc 8)
 
foarte util articolul!

desi nu este asa detaliata in comparatie cu cele de la Brawa sau Fleischmann, varianta Piko are un "charm" aparte,poate datorita si faptului ca sunt de vremea copilariei a multora dintre noi.am si eu una si va primi un tratament identic cu cel de mai sus,plus un decodor si lumini.
 
Pentru cei care dispun de scule mai adevarate, se poate urmari si reproduce realizarea close-coupling de la BR64, care mi se pare cea mai eleganta din colectie. Sincer imi doream un "tampon la tampon" dar am aplicat o solutie hobby pana la urma.Sasiul lui E69 e foarte gros in zona cuplei si s-ar preta la o frezare.
 
ce scule sofisticate iti trebuie?un cutter,niscaiva pile mici de diferite profile si multa rabdare, fara frica.stai linistit ca sunt multe locomotive "profi"
care au aceeasi solutie constructiva, fara sa mai fie tampon in tampon.
 
La indemnul lui mpursu am mai tunat putin locomotivele...
Am vopsit ferestrele cu negru lucios:



...si am vopsit (in asteptarea bugentului pentru altele) pantografele in rosu si izolatorii maro. Rezultate finale (deocamdata :) ):

 
Eu am pus la geamuri geam transparent adic㒠plastic care vi de la cutii de locomotive v㒠daţi voi seama şi i-am fă’cut şi sistem de luminat. dar faza cu vopsitul nu mi-a venit am s㒠o vopsesc şi eu pe cea roşie cum ai vopsito tu.
bravo