E O N o noua companie de transport feroviar

navigator

Active Member
Trenulist
20 Octombrie 2007
137
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
EON, Eisenbahngesellschaft von Octavian auf N, este o companie de transport feroviar din epoca III, Germania de vest, inregistrata de catre un om de afaceri ce s-a gandit sa se extinda de la transporturi navale, auto si aeriene (navomodelism, automodelism si aeromodelism RC :wink: ).
Dar sa-l lasam pe proprietarul firmei sa va povesteasca:
-Dragi pasionati de trenulete,
Exact acum un an, pe 11 octombrie 2007, fiind gata sa-mi comand de la Sierra.ro un kit al navei Calypso (vestita nava oceanografica a comandantului Cousteau), l-am sunat pe un amic sa-l anunt ce hotarasem.
Acesta insa, ce avea numai trenulete in cap si care tot incercase sa-mi inoculeze si mie microbul, a mai facut o incercare zicandu-mi: "-Unde o s-o mai pui si pe asta coane, nu-ti ajung cate ai? Mai bine uite aici ce poti sa-ti iei de banii astia si-ti mai si raman."
Si mi-a aratat ceva ce avea sa-mi schimbe un pic viata. Era un link cu setul anului 2007 digital de la Fleischmann, 89397. A fost dragoste la prima vedere, as putea spune. Imediat m-am apucat sa caut o modalitate de a-l achizitiona. Din nefericire pentru mine, am avut ghinionul sa dau peste niste vanzatori incorecti, care dupa ce m-au asigurat ca o sa-mi aduca setul in 10-15 zile si le-am platit suma integrala in avans, n-au comandat niciodata acel set si s-au folosit de banii mei ca de altfel si de ai multor altora ce au facut aceeasi greseala ca mine: nu au citit intai pe forumul asta si nu au intrebat de seriozitatea respectivilor. Banii i-am recuperat pana la urma dar cu foarte multi nervi si foarte mari eforturi de a-mi pastra calmul timp de aproape doua luni, asta dupa 9 luni de steptare a setului.
Intre timp insa n-am stat pe loc ci am trecut la achizitii in paralel cu documentare pe net despre minunatiile ce ne unesc pe toti pe acest forum.
Primul start set cumparat efectiv a fost varianta nedigitala a acelui set, si anume 9397, format dintr-o micuta si draguta de aburoasa Br 64 epoca III; un vagon de bagaje Pwi; doua vagoane de persoane Bi, clasa a 2-a pe placile carora scrie Freyung - Passau; un vagon "cu tepi" Rr20; un vagon gondola Om12 si un vagon frigorific Tkoh 02. Toate vagoanele sunt pe doua osii. Am sa pun si pozele.
 
Locomotiva Br 64 098 din acest start set se deosebeste de una retail 7061 prin faptul ca nu are micile biele ce fac obiectul judecatii Stapanului Bielelor, bielele principale sunt brune si nu argintii cu rosu pe mijloc si lipsesc 4 mici simboluri "pericol electrocutare, inalta tensiune" din cele sase cat ar fi trebuit sa aiba. Dar poate ca fiind cu inmatriculari diferite, au fost si in realitate diferentele astea :-)
La ora aceasta, este echipata cu decodor ESU LokPilot micro si merge excelent cu viteze la scara intre 4 si 90 km/h


Vagonul de bagaje Pwi are in minus fata de varianta retail urmatoarele: ramele de la geamuri si bagajele din interior nu sunt vopsite. Un fleac la urma urmei pentru mine care o sa le vopsesc cu prima ocazie cand le voi pune lumina si un decodor de functii sau un alt sistem de (tele)comanda a aprinderii luminii interioare.

Urmatoarea pereche de vagoane de persoane clasa 2-a Bi nu are nici ea ramele geamurilor si scaunele din interior vopsite. O sa le vopsesc si pe acestea tot cu ocazia introducerii iluminatului interior.

De observat in poza mare ca numerele de inmatriculare sunt diferite (de treaba oamenii astia de la Fleischmann). :-)

Ultimele trei vagoane sunt cele de marfa:

Vagonul "cu tepi" Rr20 si vagonul gondola Om12 sunt impecabile. In afara de numere de inmatriculare diferite, n-am vazut diferente fata de cele retail.
Vagonul frigorific Tkoh 02 insa, este vopsit "fantezy" cu motivul aniversarii 120 ani Fleischmann. Pe acesta ma gandesc sa-l fac vagon de sters sinele cu perii rotative actionate de un micromotor, inspirat de micuta locomotiva electrica 7968 tot a lui Fleischmann.
 
E tarziu, salariatii dorm de mult, e timpul ca si directorul sa se culce cu gandul la celelalte trei seturi despre care mai are de povestit si de pus poze. Noapte buna!
 
Linia Passau - Freyung este deosebit de frumoasa, din pacate acum este scoasa din circulatie :( , (am avut ocazia sa vad multe parti din aceste traseu - din pacate din autoturism ) , sa fie aici sediul EON ?

un articol interesant:
http://de.wikipedia.org/wiki/Ilztalbahn
 
Nu judec, ca sa nu fiu judecat :-D
Simpaticei aburoase 64 ii lipsesc contramanivelele, bielele culiselor si culisele; cred ca este posibila completarea lor ulterioara sau schimbarea intregului mecanism al bielelor cu unul complet, daca managerul EON va dori acest lucru :).
Felicitari pentru colectie si mult succes la intretinerea, imbunatatirea si sporirea ei! :aplauze:

Editare ulterioara: acesta este mesajul meu nr.1000!
yahoo.gif

Stiu ca nu facem aici concurs de mesaje pe forum :grin:, insa permiteti-mi sa ma bucur de acest numar rotund fiindca, in fond si la urma urmei, pentru voi le-am scris pe toate 8)
 
Multumesc Mircea pentru precizare si pentru urari.. O sa-mi insusesc termenii. Doar putina rabdare sa se incarce acumulatorii la digital ca sa fac poze si la celelalte trei seturi ce le mai am.

Multumesc Dan pentru link. O sa studiez pe wikimapia.org regiunea respectiva. Inca duc lupte cu autoritatile locale pentru castigarea a cat mai mult teren.
 
Urmatorul set l-am achizitionat din intamplare. Nefiind pasionat de locomotive diesel cu exceptia lui V 200 pe care o apreciez foarte mult, nu m-as fi gandit sa iau un set cu o locomotiva ce aducea cu o Br 218. Dar neavand prea multe sine ca sa incropesc un circuit mai de Doamne-ajuta si aparand o reducere de 25% la magazinul de unde asteptam setul digital, mi-am facut repede o socoteala si mi-am zis ca merita sa-l iau si pe 9396 care era pe stoc. Doar sinele, macazele, masinutele si bariera faceau banii dati. Vagoanele, locomotiva si regulatorul analogic reveneau pe gratis asa ca ce mai conta ca nu-mi placea locomotiva in mod deosebit.
Aceasta achizitie s-a dovedit cea mai valoroasa. Setul este de exceptie. Locomotiva care de fapt este o V 160, este de o finete rara, cu tampografiere bogata si cred ca completa si cu o frumoasa culoare grena (imi pare rau ca nu mi-a iesit perfect in poza in care pare mai roscata). In afara de faptul ca nu are vopsite ramele de la geamurile laterale ale cabinelor, nu cred ca-i mai lipseste vreo culoare sau marcaj. Inauntru are conector pentru decodor si spatiu berechet pentru acesta. Asa cum adevarat a grait Horia (ca intotdeauna, dealtfel :-) ), fiind o locomotiva dintr-un start set Flm., motorul nu avea volant. Am apelat la un strungar si am rezolvat si aceasta mica problema. Acum frumoasa V 160 merge impecabil cu viteze foarte mici (4 km/h la scara 1:160) peste macaze, fara sa se poticneasca, gratie tot unui microdecodor ESU.

Vagonul de marfa Gl 11 este si acesta excelent executat, avand si usi glisante. N-am vazut nicio diferenta intre acesta si unul retail 8314.

Urmeaza inca doua vagoane de marfa: o platforma pe boghiuri XXto 90 si inca un Om 12 (al carui numar de inmatriculare, spre norocul meu, este diferit de cel din setul cu Br 64).

Maine voi prezenta un set Roco pe N mai vechi, cu o V 200 si sase vagoane.
Va salut.
 
Foarte frumoase modelele, felicitari pentru colectie!
8O
De cateva zile am inceput sa conspectez si eu piata N, ma bate un gand... :|
 
djflavio, nu pot decat sa ma bucur si sa-ti urez sa ti se implineasca dorintele. La hgdan gasesti multe, inclusiv seriozitate care-i foarte importanta.

Apropo, Dan, m-am uitat pe wikimapia si n-am gasit nici o urma de cale ferata. Ori nu am ales eu bine zona, ori germanii au fost foarte constinciosi in curatarea zonei. 8O
 
Desi am promis ca voi continua cu setul Roco, din anumite motive intemeiate :grin: trec direct la setul Fleischmann digital pe N 939881.

Piesa principala este locomotiva Br38 pe care eu am identificat-o ca fiind foarte asemanatoare cu locomotiva retail 7160. Desi de data asta FLN a lasat toate bielele, totusi ca sa nu sa se desminta, nu le-a vopsit cu rosu pe canalul central, ele fiind totusi brunate ca la modelul retail 7160. Cat priveste geometria lor, pentru ca sa-mi fie sentinta mai usoara in fata Lordului, pledez "vinovat". Adica Lordul n-ar fi multumit: manivelele acelea buclucase sunt cea de pe stanga orientata inainte, iar cea de pe dreapta, inapoi. :oops:
La tampografii n-am observat nici o lipsa fata de poza marita de pe siteul lui Flm. http://www.fleischmann.de/images/products/big/7160.jpg?PHPSESSID=d2c2296abd797e13ca72709337c38352 , cu exceptia inelelor albe de pe tampoane. De asemenea, nici o lipsa la vreun detaliu, geam sau alt chitzibush. Ar mai fi o diferenta intre Br38 cod 7160 si cea din start set, anume ca marchiza la cea din urma este inchisa cu un perete posterior. Acest lucru il pun pe seama faptului ca fiind digitala, n-au gasit alta solutie decat lipirea decodorului pe interiorul acestui perete.


Dupa cum am mai zis, am avut si ceva emotii cu functionarea ei dar au trecut si acum ma bucur de ea. Despre acestea dar si despre maruntaiele locomotivei va scriu in postul urmator.

l.e. Am corectat codul locomotivei 7160 si am pus linkul spre ea.
 
Am pomenit pe altundeva pe forum ca am avut un necaz cu motorul locomotivei. Dupa cateva ture de rodaj, cand credeam ca merge mai bine, a inceput deodata sa faca nazuri ce au culminat cu aproape intepenirea ei. Dupa ce mi-am revenit un pic din soc, m-am apucat s-o cercetez. N-o mai lungesc si va spun ca in final am descoperit ca deoarece se scursese ulei pe colectorul motorasului, praful rezultat de la uzura carbunilor se acumula intre sectoarele de contact si facea scurtcircuit intre acestea. Motorul nu avea deloc vlaga, scotea scantei si consuma foarte mult, obligand decodorul sa se protejeze si sa ceara STOP general de la statie. Dupa ce am curatat temeinic, am reasamblat totul la loc si am constatat ca merge perfect.
Deci ca avertisment: cand ungeti motorasele, nu faceti risipa de ulei, de fapt aveti grija sa nu ajunga uleiul pe la colectorul rotorului. :-?

Cu aceasta ocazie m-am uitat si prin ea si am observat ca are perii colectoare doar pe cele 6 roti mari. Nimic pe inaintase (sau cum s-or numi corect) si ce-i mai trist nimic pe tender. :(
Tractiunea este pe toate cele 4 osii ale tenderului, cele din capete avand cauciuce puse pe roti. Motorul este fara volant (nici la cea retail nu cred ca este deoarece nu e loc de asa ceva), dar locomotiva merge frumos la viteza foarte mica, aproximativ echivalenta la scara cu 4 km/h. Are un singur bec ce da lumina prin ghidaje atat la farul central de sus (mai tare) cat si la perechea de faruri de jos (mai slabe). Pe Tender are gauri ptr faruri dar inauntru lipsa bec. Ar fi loc pentru leduri smd de 1,6mm (capsula 1206).
 
In privinta buclucaselor manivele, nici versiunea H0 nu este "mai" corecta :-D
Totusi, este cazul sa fim multumiti ca bielele totusi exista, fiindca, cel putin din punctul meu de vedere, exact aceste mecanisme fac locomotiva cu aburi sa fie atat de spectaculoasa 8)
Sa stapanesti sanatos setul si sa-l conduci cu placere! :aplauze:
 
Multumesc Mircea.
Trecem la urmatoarele componente ale setului: Vagonul de bagaje Pwi descris si la setul cu Br64 si un vagon frigorific.

Pwi are din pacate aceleasi lipsuri (bagajele si ramele geamurilor nevopsite) dar si aceeasi serie cu cel din start setul cu Br64 :(
Frigorificul arata foarte bine, nu i-am gasit un echivalent retail ca sa-l compar, dar ma bucur ca nu mai are simbolurile fanteziste ce marcau 125 de ani ai lui Fleischmann.
 
Urmeaza doua vagoane de pasageri pe 2 osii, de data asta unul de clasa 1-a si altul de clasa 2-a, acesta din urma tot cu aceeasi serie ca unul dintre vagoanele din setul cu Br 64. Ar fi fost prea frumos daca FLM. avea grija si punea alta serie.


Dar asta n-o sa ma impiedice sa alcatuiesc un tren format din Br 38, un Pwi, 3 vagoane Bi (chiar daca doua sunt cu aceeasi serie :| ) si un Ai.
 
Ultimile doua vagoane din setul 939881 sunt un vagon cu tepi Rr20 si un vagon Omm 39. Cu putin noroc, Rr20 nu a primit aceeasi serie ca cel din setul cu Br 64.


Ce n-am mentionat, toate rotile vagoanelor, de la toate cele 3 seturi Fleischmann, sunt de metal. Merg atat de usor incat vagoanele nu stationeaza pe pante imperceptibile cu ochiul liber, pe care vagoanele Roco raman pe loc. De fapt Flm sunt si mai silentioase decat Roco care au si ele roti metalice.
In vagoanele de persoane ca si in cele de bagaje se pot monta becuri (exista seturi dar se pot si bricola).

Toate cele 6 macaze curbe din aceste 3 seturi (cate 2 de set) sunt cu inima polarizata si de constructie noua (modelele recente).
 
Multumim pentru prezentari. Chestia asta cu piesele lipsa din start set pare a fi arsa cu fierul rosu pe creierul Flm. Nu poate renunta la ea asa usor. Au facut o economie substantiala nevopsind ramele de la ferestre si mai ales nepunand bagajele in vagon! Sigur vor depasi fara probleme criza financiara mondiala.
Cum te impaci insa cu mouse-ul Flm? Citeste registrii sau doar ii scrie? Face double heading?
Multumim.
 
Salut Alex, bagajele sunt in Pwi-uri dar sunt nevopsite. Se vad de altfel in poze dar mai geu, fiind transparente. Sunt usor de vopsit. La fel si scaunele din Ai si Bi. Chiar si ramele pot fi tamponate cu o fibra de carioca imbibata cu putina vopsea acrilica, cred.
ProfiBoss-ul citeste perfect. Am ajuns sa-l indragesc si sa-l prefer multiMausului. Singurul punct slab este transformatorul care vine in setul N. Are doar 0,8A. ProfiBossul duce pana la 1,8A daca e sa ma iau dupa caracteristicile din manualul pdf.
Nu stiu daca face double heading. E ceva legat de "consist"? Am sa mai caut prin manual http://www.fleischmann.co.uk/PROFI_BOSS_GB.pdf dar nu acum ca plec sa ingras dentistul cu 1000 de euro in loc sa mai dau ceva si furnizorilor mei de trenulete :-( .
 
Vazusem eu ceva transparent acolo, deci bagajele erau!
Oare o merge sa pun transformatorul Roco la ProfiBoss? Cred ca da.
Multumesc pentru raspuns si succes la dentist!