E 42 - imbunatatiri si reparatii
O frumoasa E 42 epoca III de la Piko, a poposit in depourile PanArin dupa 35 de ani de migratii prin diverse depouri din tara!
Frumoasa foc, intacta fizic, dar obosita mecanic datorita uzurii prin nefolosire in ultimii ani, aceasta reprezentanta a epocii de aur, este lucrata in stilul anilor '70.
Are doua motoare antice, cu carcasa din ebonita, fixate cu bride metalice direct pe boghiele din plastic. Toate cele 4 osii (rosii spitate) sunt tractoare! Cam zgomotoase din cauza lipsei de joc intre unghiurile de atac ale pinioanelor, motoarele sunt mari consumatoare de curent in raport cu forta de tractiune, asa cum le sta bine unor motoare vechi!
Masina are lumini bicolore alb-rosu in functie de directia de mers, aflate in locasuri diferite, pe baza de becuri! De asemeni mari consumatoare de curent!
Cabina este "umpluta" cu material de balast (aliaj de plub cu cositor) in care sunt fixate ghidurile de lumina si becurile. balastul este insa prea sus fapt care se observa printr-o proasta tinuta de drum!
Motoarele sunt fie gripate, fie au axele carbunilor dezaxate, fapt care duce la o rulare imprecisa si sacadata la viteze mari si practic inexistenta la tensiuni mici! In fapt, cu un variator mehano, nici nu pleaca de pe loc sub 50% putere de alimentare! Dupa gradul de tocire al carbunilor, inegal la ambele moroare, masina a fost rulata destul de intens insa, se pare ca numai un boghiu a tras in forta. Carbunii unuia din motoare sunt uzati intr-un unghi suspect de inclinat, iar cei de la al doilea motor aproape ca nu au usura!
Daca pe acelasi circuit mai sunt trei vagoane iluminate, nu mai pleaca de pe loc fara 75% din puterea variatorului.
In consecinta, aceasta masina va suporta modificari dupa cum urmeaza:
1. probabil inlocuirea motoarelor
2. schimbarea luminilor pe leduri
3. inlocuirea balastului din cabine cu decor de cabine
4. relestarea la o garda multa mai joasa pentru a indulci punctul de echilibru (centrul de greutate prea sus)
Asadar, la treaba!
O frumoasa E 42 epoca III de la Piko, a poposit in depourile PanArin dupa 35 de ani de migratii prin diverse depouri din tara!
Frumoasa foc, intacta fizic, dar obosita mecanic datorita uzurii prin nefolosire in ultimii ani, aceasta reprezentanta a epocii de aur, este lucrata in stilul anilor '70.
Are doua motoare antice, cu carcasa din ebonita, fixate cu bride metalice direct pe boghiele din plastic. Toate cele 4 osii (rosii spitate) sunt tractoare! Cam zgomotoase din cauza lipsei de joc intre unghiurile de atac ale pinioanelor, motoarele sunt mari consumatoare de curent in raport cu forta de tractiune, asa cum le sta bine unor motoare vechi!
Masina are lumini bicolore alb-rosu in functie de directia de mers, aflate in locasuri diferite, pe baza de becuri! De asemeni mari consumatoare de curent!
Cabina este "umpluta" cu material de balast (aliaj de plub cu cositor) in care sunt fixate ghidurile de lumina si becurile. balastul este insa prea sus fapt care se observa printr-o proasta tinuta de drum!
Motoarele sunt fie gripate, fie au axele carbunilor dezaxate, fapt care duce la o rulare imprecisa si sacadata la viteze mari si practic inexistenta la tensiuni mici! In fapt, cu un variator mehano, nici nu pleaca de pe loc sub 50% putere de alimentare! Dupa gradul de tocire al carbunilor, inegal la ambele moroare, masina a fost rulata destul de intens insa, se pare ca numai un boghiu a tras in forta. Carbunii unuia din motoare sunt uzati intr-un unghi suspect de inclinat, iar cei de la al doilea motor aproape ca nu au usura!
Daca pe acelasi circuit mai sunt trei vagoane iluminate, nu mai pleaca de pe loc fara 75% din puterea variatorului.
In consecinta, aceasta masina va suporta modificari dupa cum urmeaza:
1. probabil inlocuirea motoarelor
2. schimbarea luminilor pe leduri
3. inlocuirea balastului din cabine cu decor de cabine
4. relestarea la o garda multa mai joasa pentru a indulci punctul de echilibru (centrul de greutate prea sus)
Asadar, la treaba!