Dupa 20 de ani

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Marca de siguranta. Daca depasesti cu trenul garat acea marca , pe linia alaturata cand trece un tren, se ciocneste de cel garat peste marca. In realitate sunt facute din beton. LDH ne poate spune din ce a facut marcile acelea.

iauite ce zice definitia:

http://www.feroviarul.ro/glosar/glosar-1/M/marca-de-siguranta-85.html
 
leon-gr a spus:
o intrebare daca se poate...
in poza cu turnanta, aveti niste pietre-semnalizare alb-negru...
cum le-ati realizat si ce rol au acestea?... :?:

Asa cum bine si adevarat graieste Sogard, despre marca de siguranta este vorba.
Este o marca tip CFR chiar daca pe macheta o sa ruleze material rulant si de pe alte meleaguri.
In general este facuta din beton dar se mai intalneste si sub forma unui cupon de sina.
Daca se mai gaseste sub forma de cupon de sina am zis sa fur "patentul" asa ca am taiat bucati dintr-o sina.
Este cam lung cuponul. Are 1,2 mm. Este asezat pe un postament facut din ABS de un milimetru grosime, vopsit conform cu originalul si asteapta sa-si ia locul.
Sunt o gramada dar le-am dovedit :D

Inapoi la macheta de parca am fi plecat vreodata :D

...

Merge greu sau nu avusaram chef din cauza vremii de afara.
Avem de ales.
De fapt io nici nu contez. Nu lucrez. Nu exist.

Mi-a expirat buletinul, pardon, biroul populatiei :) asa ca sa vedem ce s-a mai intamplat pe macheta in lipsa celovecilor

O vopsa pe relieful capatului X al Garii A



Se pare ca ast capat se baga tot mai mult in seama, se rasfata :p




Pana se usuca vopseaua, ca sa creasca iarba, sa aruncam un ochi in depou unde aparu o mandrete de gospodarie pentru carbuni




Nu este la lungimea maxima data in kitul KIBRI dar arata intr-un mare fel - citat dintr-un clasic in viata - chiar si fara carbuni




iar ansamblul format nu da rau de loc




Cam mare pentru gustul meu dar cum gustul meu nu conteaza, important este sa se integreze in peisaj
O face cu prisosinta

...
 
...

Incepura sa "creasca" drumurile.
Daca Gara B are patru linii de garare, fiecare capat cu treaba lui a trebuit sa facem doua sosele.
Una pleaca de la capatul X al statiei




si incearca sa treaca pe sub podul CF




iar a doua, de la captul Y, ce nu si-a gasit alt loc de traversare decat dupa macazele de trecere de pe o linie pe alta, se "infige" in serpuitoare de la capatul X



Sunt in lucru si, cel putin una, in bunul mers al lucrurilor cu drumurile de pe la noi, o sa intre in reparatii inainte de a fi data in exploatare

Sigur nu or sa fie asfaltate. Probabil ca una o sa aibe pietris iar cealalalta piatra cioplita

...
 
...

Vopseau de pe Pat 1, de la capatul X, s-a uscat iar iarba a crescut




multa si peste tot




He, he, si cum ascultam cum creste firul ieribii ca nu este luni, a avut loc o surpare si a aparut un gropan ce seamana, mai de graba, cu noua moda in materie de piscine



dar tot balta o sa fie, pana la urma urmei

...
 
..

Vazui o poza pe undeva, nu mai stiu unde si a cui este, cu un capat de linie format din trei traverse pe o gramada de pamant.
Mi-a placut ideea si cum pe macheta am oarece linii de garare la care nu se preteaza capete de linie metalice, cu tampoane si felinar, ma gandii sa trec la productia de masa, in serie limitata, de astfel de capete de linie.
Vorbesc de cele din lemn.

Ingrediente de pe langa casa. Doar niste bete de chibrit, din cele lungi, chiar folosite, donatie de la beneficiar care a inteles ca nu toate lucrurile nefolositoare trebuie aruncate si multe, foarte multe, pot folosi nobilului tel al modelismului.

Luai un bat de chibrit, il detei pe din doua, masurai lungimea traversei si insemnai locul unde vin placile de amortizare, mana pe bisturiu, taiere, cioplire, degrosare, ceva fibre false ca cele ale batului nu prea erau ce trebuie, gaurile tirfoanelor si gata




Chiar asamblate




Mare jale mare.
Trebuie sa tai din traversele verticale ca sa fie orizontala la nivelul tampoanelor.
Muncii de geaba sa-i fac locasul placii de amortizare dar nu e bai.
Urmeaza unul sau doua suruburi de montaj intre traverse - sa vedem din ce le fac - ceva vopsele, montaj, gramada de piatra sau pamant, iarba si amplasare pe macheta.

Spor la modelit!
 
O daaa, frumoase rau TAF-urile, spre norocul meu ieri dimineata am vazut unul pe Iuliu Maniu daca iti vine sa crezi. Eu nici nu stiam ca mai circula asa ceva. Am vazut eu unul pe la Comandau, insa am crezut ca cei de acolo le mentin in functiunde de dragul lor. Dar daca stau bine sa ma gandesc parca am mai vazut unul printre blocuri cu o lama in bot si curata strazile de oarece strat de zapada.

Chiar, face cineva modelul la scara?
 
...

Azi munciram cu mare spor dar nu are rost sa va "omor" cu fotografii si, mai ales, text ca sunt chestii ce au mai fost prezentate.
Asa ca o sa batem putin campii, nu pe langa subiect ca ne taxeaza admini, dar ii batem

Incepem cu o proba de iarba "inalta"



O gasiram greu de tot dar bine ca daduram peste ea.
Stiu ca poza nu este in avantajul "plantatului" dar crez, io, ca esentialul se vede. Sta perie dar fara macrou, pardon macropoza nu se vede mare lucru.
Maine ceva suprafete inierbate cu "inalta".
Este una si mai "inalta" de parca ar fi pe tocuri de 12, cum ar zice PDI-ul, dar nu avem. Si de avem nu stiu unde s-o plantez.

...
 
...

Si daca tot au luat-o lucrarile pe linie dreapta a inceput sa "ploua" cu utilaje CF.

Nu i-am inteles pe celoveci ce nevoie aveau de o drezina pantograf



Iar la drezina de transport materiale "chestia" aia ce acopera motorul trebuie schimbata.
Cred ca am sa fac o prelata daca nu-mi reuseste sa-l acopar cu niscai lazi



Asta trebuie. Mai cara una, alta, la punctele de lucru.

...
 
Neneaaaa LDH da' acolo la capu' X un-i iarba aia multa si peste tot, de parca e "triajul" de la baza "planului inclinat" de la Covasna (catra miezul verii) aia de la "chefere" n-au " otira de malai" pentru ceva ierbicid de dat pintre sine ? :lol: :lol: :lol: :lol: siiii "tovarasi"...de stati mai rau cu planul de lucru. voi fi nevoit sa vin in control bisaptaminal, la locul de "productie", pentru a va ridica moralul cu cite-o lada de "Ciucas" si de-a va stimula creativitatea, competivitatea, totul pentru "realizarea sarcinilor trasate si asumate" inaninte de termen :wink:
Va doresc "realizari deosebite" si "spor la munca" tovarasi :D
 
dimitrov a spus:
Neneaaaa LDH da' acolo la capu' X un-i iarba aia multa si peste tot, de parca e "triajul" de la baza "planului inclinat" de la Covasna (catra miezul verii) aia de la "chefere" n-au " otira de malai" pentru ceva ierbicid de dat pintre sine ? :lol: :lol: :lol: :lol:

In prima faza ne gandiram sa lasam liniile asa. Sa le abandonam si sa facem alt traseu de iesit pe la capatul X dar lipsa de spatiu nu ne permite.
In concluziune o sa folosim ierbicid. Una bucata aspirator pentru indepartarea surplusului.
Deseara poze ca, sigur, nu ma credeti pe cuvant.

dimitrov a spus:
siiii "tovarasi"...de stati mai rau cu planul de lucru. voi fi nevoit sa vin in control bisaptaminal, la locul de "productie", pentru a va ridica moralul cu cite-o lada de "Ciucas" si de-a va stimula creativitatea, competivitatea, totul pentru "realizarea sarcinilor trasate si asumate" inaninte de termen :wink:

Unde nu da norocul asta peste noi ca te primim cu mare alai si lautari.
De este nevoie si partidul o cere, pentru atingerea culmilor Cicasului putem sa ne vaitam de lipsa de creativitate in fiecare zi.

dimitrov a spus:
Va doresc "realizari deosebite" si "spor la munca" tovarasi :D

Brigadierii multumesc din inima pentru urari. Cu cantec vesel, pas vioi, lopetile si tarnacoapele pe spate vor purcede la munca.

:wink:
 
LDH a spus:
HA! Ce m-am ras, da' rau de tot.
Atotstiutorii in modelism m-au categorisit drept comunist.
Slaba categorisire. Fara enteres. Daca ar adauga si securist, adica omul cu securea care taie lemne, mai ca ar deveni ceva mai enteresant.
Sa-i lasam in pace pe atotstiutori ..

Nu regret ce am scris dar regret enorm de mult ca o persoana cu un deosebit bun simt si verticalitate de necontestat a crezut ca am facut referire la ea.

Textul era pentru altii, altii care nu au curajul sa spuna ce gandesc decat folosind "radio sant".
cosmin78 a spus:
enteresant!
trebuie sa te tratam cu "tovarasu´"? :roll:

:D

De ce nu? Este ceva rau in asta?


Bun.
Acestea fiind lamurite sa revenim la trebile noastre :D