Ciudat ca nu merge.
Uite le pun aici din criza te timp si te rog sa le muti unde trebuie.
O chestie totusi: ce te impiedica sa iti faci cont si acolo?
In data de 10-05-2009 am executat o deplasare in sudul tarii.
Am plecat cu acceleratul 1692, cu care am calatorit destul de bine, insa ar fi fost si mai bine daca un dobitoc de la CFR nu ar fi avut ideea de a bloca deschiderea geamurilor pe hol cu cite un surub.
Ca sa nu mai spun ca se deschideau unu da doua nu.
Cu o punctualitate rara, trenul a sosit timpuriu cu 10 minute in Rosiori Nord.
Pina la 04-44 la cit pleca P 9045 spre Turnu Magurele mi-am luat bilet, moment in care am vazut ca la ghiseu era afisat planul statiei.
Apoi am zarit un vechi dulap de bilete pe care am incercat sa il poyey, cind am fost abordat cu textul deja cunoscut:,, cine sinteti dvs, pentru ce pozati?ââŹÂ Ma intorc sa explic si cind colo cine era?oooooaau era femeia de serviciu care mai devreme matura peronul. Un bun inceput zic eu si in doua vorbe o trimit cit colo.
Ies la peron si soseste P 9302 de la Alexandria format din doua vagoane, stationeaza 30 de secunde la linia 1cit sa coboare unele personae care intrebau de rapidul 361 de la Belgrad.Imediat trenul iasa de la linia 1 si se cupleaza la alte 5 vagoane care erau la linia 2 pentru Bucuresti.
Apare 81-0293-1+26-26-181-3, caruia I se ataseaza un 43.
Aflu ca e Zambilica, trenul CFR Marfa de la Alexandria la Bucuresti Triaj, cu care daca vreau pot pleca.
Intre timp P 9045 format din 89-0223-1+20-57-746-1+20-57-768-5 este tras la peron si pleca spre destinatie.
Cum era inca noapte nu am pozat pina cind trenul se apropia de Turnu Magurele
Nestiind cum e cu pozatul in zona am fost mai retras.
In fata garii e un parc si imediat linga cladirea garii e o veche placa turnanta.

Statia e plina de vagoane abandonate, pe partea opusa e o strada.

Exista chiar si o pasarela
Nu am ce sa fac, intru in gura lupului si pozez marca de nivelment si ceasul.
In acest moment sint abordat de catre un politist cu care am schimbul uzual de replici, precum si de catre un ceferist cu care de asemenea schimb citeva vorbe despre pozat.
Ura si la gara cum s-ar spune, politistul imi spune ca pozatul nu e interzis iar ceferistul imi devine un adevarat prieten care imi va oferi tot sprijinul pe parcursul calatoriei.
De altfel in tren am intilnit alt ceferist care mi-a oferit multe detalii pina la Rosiori Nord.
Plecam spre Rosiori Nord, pozez vechea remiza, un LDM si LDH 70-729, apoi incep opririle

Arunc o privire spre Bulgaria, si la Zimnicea si la Corabia malul bulgaresc e mai inalt.
Intre timp pozez din mers fosta statie Lita
Mai oprim la un KM dar nu mai retin care
Trecem de fosta statie Putineiu

De remarcat ca satele sint foarte departe de aceste opriri.
Urmeaza Salcia

In ultimul moment zaresc un turn de apa
Troian zace abandonata
Ajungem la macazul care deserveste Reva Rosiori sau cum se numeste acum?

Bratcov deserveste de asemenea Reva.
La intrarea in Rosiori est pozez linia de Zimnicea.

Rosiori Est este plina de vagoane de marfa de toate tipurile

Iata un ceas functional

Zaresc un plug

Sosesc in Rosiori Nord si am mai putin de 14 minute sa schimb trenul pentru Zimnicea.
In 10-05-2009 am executat o deplasare la Zimnicea cu P 9363 dupa ce am sosit de la Turnu Magurele.
Linia nu e deosebit de spectaculoasa, aproape pe intreaga lungime sint cai si magari priponiti in apropierea caii, asta si pentru ca linia fie trece prin localitati fie este foarte departe de ele.
Ca si linia de Turnu Magurele si aici sint adevarate cimitire de vagoane de marfa.
Rosiori Est
spre Peret

Peret
Aici am observat ceva interesant, catargele a doua semnale care nu imi dau seama ce rol aveau, fiind foarte apropiate, insa le-am pozat abia la intoarcere
Plosca

Buzescu
Alexandria Nord
Alexandria
Pentru un stat din UE aceasta imagine nu face cinste tarii, de altfel cred ca in zona am vazut mai multi magari decit in Bulgaria.
Desi garile sint devastate, exista bariere manuale ceea ce desigur implica si personal
La intoarcere mai pozez cite ceva
CFR Marfa, Zambilica
Din fata garii am gasit un taxi care cu 60 de lei m-a dus pina la Caracal de unde am plecat la Corabia.
In data de 10 mai 2009 dupa ce am executat deplasari pe liniile Rosiori ââŹâNord Turnu Magurele si Zimnicea, am studiat posibilitatea de a parcurge si linia de Piatra Olt ââŹâ Corabia.
Am incercat sa ajung cu microbuz insa nu era decit la o ora apropiata de tren, prin urmare cu un ,,taxiââŹÂ am ajuns la Caracal cu putin timp inainte de plecarea trenului spre Corabia.
Sigur ca nu s-a mai pus problema liniei de Piatra Olt care ramine pe alta data.
Ca de fiecare data in Caracal o diversitate de vagoane si locomotive de marfa.
Statia e cunoscuta nu mai postez, mi se pare ca pe o latura a parterului s-a construit un etaj cladirea iesind astfel din arhitectura oarecum tipizata a garilor din zona.
In compunerea trenului de Piatra Olt am remarcat doua Dimitrovuri.
Imediat dupa plecare trenul opreste la canton.
Apoi merge paralel cu fabrica de vagoane de marfa, care se racordeaza la retea in statia Grupa Tehnica.
Apoi am pozat multe avioane militare cu zoom si 2 linii de racordare in statia Deveselu.
Pina la Visina Veche nu mai este nimic spectaculos, apoi linia intra intr-un aliniament insa viteza scade foate mult.Ca si la Turnu Magurele, bulgarii se misca mai rapid pe energiile astea nepoluante, fara prea multe complexe.

Trecem prin fosta statie Corabia Noua ale carei linii au fost demontate(de ce s-a construit statia asta) si intram in Corabia.
Zaresc o remiza si un turn de apa apoi chiar linga statie o placa manuala.
Fac citeva poze si sint abordat de politistul garei.Se prezinta ma intreaba despre motivele fotografierii, nasul spune ca e interzis, politistul amabil, imi atrage atentia ca,, legea nu interzice pozatul dar, fiti atent pentru ca unele instituitii interzic pozatul, stiti si dvs cum esteââŹÂimi ureaza drum bun si ma lasa in pace.
Urc in tren cu intentia de poza turnul de apa, dar nasul nu ma lasa sa deschid usa pina nu il lamuresc pentru ce pozez, de la ce ziar sint etc timp suficent sa ne indepartam de turn.
Pe drum facem 5 minute intirziere, suficient ca pasagerii sa intre in panica la ideea ca nu mai prin rapidul de la Drobeta Turnu Severin spre Bucuresti iar altii printre care si eu ca nu mai ajungem acceleratul spre Craiova. Intre timp lumea discuta agitat despre inchiderea liniei si ce ar trebui facut sa nu se inchida.
In fine ajungem in gara trenul de Bucuresti are citeva minute intirziere, destul ca toata lumea sa rasufle usurata, iar acceleratul Bucuresti ââŹâTirgu Jiu soseste cu 20 de minute intirziere compus din 8 etajate modernizate.
In Craiova zaresc citeva vagoane bagaj sau posta, niste troleibuze si 3 Dimitrovuri intr-o garniture de vagoane defecte.
Nu pot deschide usa sau geam, viteza e destul de mare asa incit pozele ies aiurea.
In Craiova observ ca gara e inca in modernizare insa i s-a tras o dunga rosie care nu se incadreaza deloc cu faianta verde aplicata inca de la constructie, dar probabil ca e rezolvabil.
Pe drum mai pozez cu mare greutate din vagon de IC remorcile de automotor din Severin Marfa si linia spre ROMAG Halinga, careia i se dezafecteaza catenara.
Tot in Severin fac jonctiunea cu tovarasul meu de calatoriii Razvan Stefan cel cu care am facut diverse alte expeditii.
Aparat foto Olympus 510UZ setarea automatic.