Display Case - Plexiglass

lokomoto

Active Member
2 Mai 2008
97
2
Arad
YAHOO
lokomotodcc
LOCATION
Arad
Salutate,
Recunosc de la inceput ca ideea nu imi apartine insa realizarea este 100% proprie.
M-am saturat sa tot cotrobai prin cutii cand vreau sa ma delectez cu cate o locomotiva
s-au un vagon asa ca m-am hotarat sa construiesc o vitrina si sa le admir in orice moment.
Insa conditia nr.1 si unica impusa de factorul decizional "Sotia" :) a fost,..
sa nu fie incarcat peretele adica fara cutii de lemn (citez: "din PAL arata groaznic").
Asa ca am inceput sa caut pe internet dupa cum spune si titlu Dispay Case,...plexi ;) si
asa am ajuns la baiatul asta din Elvetia de unde m-am si inspirat.

http://stummiforum.de/viewtopic.php?t=49856&p=532829

Din pacate la ora actuala pretul plexi-ului pe piata mondiala este chiar prohibitiv pentru
a putea fi achizitionat de persoane fizice mai ales pentru tuburi si ca atare toata povestea
cu vitrina a costat ce va, insa rezultatul final a meritat pe deplin dupa cum se poate vedea
si in imaginile de mai jos.


Materiale folosite:

- tuburi plexi (PMMA) cu diametrul exterior de 80mm si interior 74mm,
un tub are lungimea standard de 2050mm iar datorita constrangerilor legate de lungimea peretelui
a trebuit sa le debitez la 1250 mm si 750mmm cat sa incapa o locomotiva si 3 vagoane ep.V,
tuburile de 1250mm se vad in poze iar cele ramase de 750mm se vor fi montate pe alt perete.

-placa plexi cu grosime 10mm debitata cu CNC LASER in forma de suporti care sa cuprinda 5 tuburi.

-bara profil cilindric plexi diametru de 10mm debitata la 500mm folosita la rigidizare suport.

-dupa debitarea Laser raman discurile de plexi cu grosime 10mm si diametru 80mm care prin rectificare
la strung se transforma in capacele laterale ale tuburilor oferind inchidere totala si o protectie la praf,
pe care vitrina clasica nu ti-o poate oferi.

-adeziv pe baza de cianoacrylat pentru plexi

-profil "L" aluminiu si suruburi M6,de prindere pe suporti de plexi, sa nu credeti ca e asa mare
greutatea suportului cu tot cu machetele, insa,..."da bine sticla cu metalul" ;).

-dibluri, masina de gaurit si ... chef de munca cu rabdare.

Desigur se poate opta si pentru un iluminat cu LED-uri care sa puna in evidenta machete,...etc.

Petru carcotasi care ar putea spune ca aranjarea garniturilor de tren nu respecta corespondenta
cu cele din realitate, care au circulat s-au mai circula si in prezent,...fac precizarea ca
aranjarea lor exceptand cateva, sunt pur fanteziste incercand sa includa o paleta cat mai variata
din colectie.





 

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
82
-
Excelent! Nu am mai intalnit o astfel de vitrina de expunere (e adevarat, nici nu am cautat).

Ca sfat, nu arunca cutiile originale; nu se stie niciodata cand vrei sa vinzi un model iar cutia creste valoarea acestuia si cu 50%, fiind un indicator ca proprietarul are grija de modele.
 

Alex14

Active Member
Trenulist
17 Ianuarie 2012
148
0
Iasi-Husi
LOCATION
Iasi-Husi
Arata grozav! Eu imi tin loco pe birou si se prafuieste... :(

Intradevar, arata mult mai bine si mult mai curat decat lemn sau PAL, dar un material similar si cv mai accesibil (ca pret vorbind, caci pe internet se gaseste orice) exita?? Un tub plexi (PMMA) cu diametrul exterior de 80mm si interior 74mm costa 188lei. + transport, se duce in 200lei un tub. La acesta se mai adauga costul placi din care se confectioneaza capacele si suporturile + mana de lucru.
 

lokomoto

Active Member
2 Mai 2008
97
2
Arad
YAHOO
lokomotodcc
LOCATION
Arad
Salutare,
Raspund punctual:
@felippe
Multumesc de sfat, normal ca nu se arunca cutiile originale, probabil nu am fost eu destul
de explicit, insa si cutiile originale le tin in alte cutii mai mari de carton care necesitau permutari :)
in spatiul de depozitare in momentul cand vroiam sa rulez un model.

@ Alex14
Din pacate material similar nu exista la un pret rezonabil, tuburile PMMA cu grosime "in
carne" de 3mm sunt foarte rigide si transparenta este la acelasi nivel cu cea a sticlei.
Am vazut pe net ca se comercializeaza si bare de sectiune dreptunghiulara, asa numitul
"safe storage", confectionate prin lipirea placilor de plexiglass pe cele 4 laturi sau alt caz prin
curbarea la cald sub forma de U si lipirea unui capac, partea de jos poate fi si profilata cu canale
care sa replice cele 2 sine la ecartamentul dorit.

@macleod
Nu este nici o problema cu scoaterea din tuburi, eu am folosit sina flexi, iar cum modele au o greutate neglijabila daca tragi usor de sina in partea cu locomotiva ies pe rand una cate una,
de fapt este suficient sa tragi sina cca 20 cm si sa scoti locomotiva dupa care treaba este usoara.
Se poate scoate tot tubul si dupa ce il asezi pe o suprafata adecvata se poate extrage modelul.
Tipul de unde m-am inspirat e mai pretentios si le scoate "electric" pentru spectacol,... banuiesc ;).
 

lokomoto

Active Member
2 Mai 2008
97
2
Arad
YAHOO
lokomotodcc
LOCATION
Arad
Apropo de vitrine interesante ce ziceti de asta:

http://www.youtube.com/watch?v=sT18-mXE6ng
ce va similar
http://www.youtube.com/watch?v=1XpEvBUAKhA

s-au asta pe orizontala si functionala imediat,....super super tare:
http://www.youtube.com/watch?v=7Ug3_9t7aHo
 

cfr_cj

Active Member
17 Februarie 2011
73
0
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Deosebit de interesanta si modernista combinatia plexi - metal. Potriveste cu colectia expusa, felicitari. Mai greu de asortat cu material rulant din epocile timpurii.
 

Zsoe

Member
13 Mai 2012
41
3
Targu Mures
LOCATION
Targu Mures
Arata interesant, o forma simpla (tubul) totusi eleganta, iar compozitia sticla/plexi - metal intr-adevar este o constructie moderna. De ce ai asezat suportii mai spre mijoc? Tubul nu este destul de rigid si se curbeaza la mijloc sub greutatea modelelor+proprie? Sau ai pus asa din alte motive?