Salutate,
Recunosc de la inceput ca ideea nu imi apartine insa realizarea este 100% proprie.
M-am saturat sa tot cotrobai prin cutii cand vreau sa ma delectez cu cate o locomotiva
s-au un vagon asa ca m-am hotarat sa construiesc o vitrina si sa le admir in orice moment.
Insa conditia nr.1 si unica impusa de factorul decizional "Sotia" a fost,..
sa nu fie incarcat peretele adica fara cutii de lemn (citez: "din PAL arata groaznic").
Asa ca am inceput sa caut pe internet dupa cum spune si titlu Dispay Case,...plexi si
asa am ajuns la baiatul asta din Elvetia de unde m-am si inspirat.
http://stummiforum.de/viewtopic.php?t=49856&p=532829
Din pacate la ora actuala pretul plexi-ului pe piata mondiala este chiar prohibitiv pentru
a putea fi achizitionat de persoane fizice mai ales pentru tuburi si ca atare toata povestea
cu vitrina a costat ce va, insa rezultatul final a meritat pe deplin dupa cum se poate vedea
si in imaginile de mai jos.
Materiale folosite:
- tuburi plexi (PMMA) cu diametrul exterior de 80mm si interior 74mm,
un tub are lungimea standard de 2050mm iar datorita constrangerilor legate de lungimea peretelui
a trebuit sa le debitez la 1250 mm si 750mmm cat sa incapa o locomotiva si 3 vagoane ep.V,
tuburile de 1250mm se vad in poze iar cele ramase de 750mm se vor fi montate pe alt perete.
-placa plexi cu grosime 10mm debitata cu CNC LASER in forma de suporti care sa cuprinda 5 tuburi.
-bara profil cilindric plexi diametru de 10mm debitata la 500mm folosita la rigidizare suport.
-dupa debitarea Laser raman discurile de plexi cu grosime 10mm si diametru 80mm care prin rectificare
la strung se transforma in capacele laterale ale tuburilor oferind inchidere totala si o protectie la praf,
pe care vitrina clasica nu ti-o poate oferi.
-adeziv pe baza de cianoacrylat pentru plexi
-profil "L" aluminiu si suruburi M6,de prindere pe suporti de plexi, sa nu credeti ca e asa mare
greutatea suportului cu tot cu machetele, insa,..."da bine sticla cu metalul" .
-dibluri, masina de gaurit si ... chef de munca cu rabdare.
Desigur se poate opta si pentru un iluminat cu LED-uri care sa puna in evidenta machete,...etc.
Petru carcotasi care ar putea spune ca aranjarea garniturilor de tren nu respecta corespondenta
cu cele din realitate, care au circulat s-au mai circula si in prezent,...fac precizarea ca
aranjarea lor exceptand cateva, sunt pur fanteziste incercand sa includa o paleta cat mai variata
din colectie.
Recunosc de la inceput ca ideea nu imi apartine insa realizarea este 100% proprie.
M-am saturat sa tot cotrobai prin cutii cand vreau sa ma delectez cu cate o locomotiva
s-au un vagon asa ca m-am hotarat sa construiesc o vitrina si sa le admir in orice moment.
Insa conditia nr.1 si unica impusa de factorul decizional "Sotia" a fost,..
sa nu fie incarcat peretele adica fara cutii de lemn (citez: "din PAL arata groaznic").
Asa ca am inceput sa caut pe internet dupa cum spune si titlu Dispay Case,...plexi si
asa am ajuns la baiatul asta din Elvetia de unde m-am si inspirat.
http://stummiforum.de/viewtopic.php?t=49856&p=532829
Din pacate la ora actuala pretul plexi-ului pe piata mondiala este chiar prohibitiv pentru
a putea fi achizitionat de persoane fizice mai ales pentru tuburi si ca atare toata povestea
cu vitrina a costat ce va, insa rezultatul final a meritat pe deplin dupa cum se poate vedea
si in imaginile de mai jos.
Materiale folosite:
- tuburi plexi (PMMA) cu diametrul exterior de 80mm si interior 74mm,
un tub are lungimea standard de 2050mm iar datorita constrangerilor legate de lungimea peretelui
a trebuit sa le debitez la 1250 mm si 750mmm cat sa incapa o locomotiva si 3 vagoane ep.V,
tuburile de 1250mm se vad in poze iar cele ramase de 750mm se vor fi montate pe alt perete.
-placa plexi cu grosime 10mm debitata cu CNC LASER in forma de suporti care sa cuprinda 5 tuburi.
-bara profil cilindric plexi diametru de 10mm debitata la 500mm folosita la rigidizare suport.
-dupa debitarea Laser raman discurile de plexi cu grosime 10mm si diametru 80mm care prin rectificare
la strung se transforma in capacele laterale ale tuburilor oferind inchidere totala si o protectie la praf,
pe care vitrina clasica nu ti-o poate oferi.
-adeziv pe baza de cianoacrylat pentru plexi
-profil "L" aluminiu si suruburi M6,de prindere pe suporti de plexi, sa nu credeti ca e asa mare
greutatea suportului cu tot cu machetele, insa,..."da bine sticla cu metalul" .
-dibluri, masina de gaurit si ... chef de munca cu rabdare.
Desigur se poate opta si pentru un iluminat cu LED-uri care sa puna in evidenta machete,...etc.
Petru carcotasi care ar putea spune ca aranjarea garniturilor de tren nu respecta corespondenta
cu cele din realitate, care au circulat s-au mai circula si in prezent,...fac precizarea ca
aranjarea lor exceptand cateva, sunt pur fanteziste incercand sa includa o paleta cat mai variata
din colectie.