Buna seara, si Craciun Binecuvantat!
Desi mai am in lucru mai crisaneana Moneasa, trebuie sa mai demarez un santier, mai aproape de dezideratele initiale declarate in prezentarea proprie.
Si a inceput in stil tipic mioritic: ca aghiotant la cazan, mi-am permis sacrilegiul de a pleca intr-o scurta expeditie de documentare pentru un alt proiect drag mie (de natura fotografica), si anume la Zabrani, unde, fireste, am dat buzna si pe ulita garii.
Vezi atașament 7205Vezi atașament 7206Vezi atașament 7208Vezi atașament 7209Vezi atașament 7210
Vezi atașament 7211Vezi atașament 7212Vezi atașament 7222Vezi atașament 7223Astfel, am redescoperit magia liniilor secundare din vestul tarii, deloc straine mie, avand in vedere copilaria petrecuta pe fostele linii ACSeV (Arad-Brad).
Vezi atașament 7207
Spre norocul meu, detinand volumul domnului Jancso Arpad despre calea ferata Timisoara- Radna, partea de documentare e destul de incredibil de facila. Vezi atașament 7213
Calea ferata de interes local (HEV-Helyi erdeku vasut) Timisoara-Radna a fost construita in.plin avant a imperiului austroungar de a promova in anii 1880 industria locala, formandu-se o societate pe actiuni (Temesvar-Lippa-Radna Helyi Erdeku Vasut) ce a dus la bun sfarsit acest proiect, realizat la standarde inalte pentru vreme, si exploatat de MAV, 50% din profit revenind societatii pe actiuni.
De ce tocmai Remetea Mica? Pentru purul fapt ca aveam nevoie de un prototip cu o gara MAV HEV dr tip III (adica un singur corp cu etaj), si un depozit mic, deja disponibile gratie producatorului ceh Igra.
Diorama va fi practic un mic modul a garii, si suficient spatiu dincolo de macazuri pentru a permite niste "shunting games".
Si astfel, in primul episod, trebuie ridicata gara. Kitul Igra este incredibil de fidel, si reprezinta o gara ceheasca construita dupa planurile MAV-HEV, tip II. Cu mici adaptari, este foarte similara celor construite in vestul tarii, de la Ilva Mica pana la Jamu Mare. Relativ laborios, kitul fotodecupat din carton/lemn e deosebit de detaliat, beneficiand inclusiv de pereti interiori, daca cineva se incumeta sa priveasca dincolo de geamurile duble. Duble? Da. Poate sunt eu incult in domeniul modelismului feroviar, dar este prima macheta N ce beneficiaza de asa o constructie impresionanta, atentie pentru detalii pastrata inclusiv in cazul cosoroabelor/latetilor acoperisului, dealtfel complet sigilanti si ascunsi vederii. Partea mai dificila este lipirea lor cu aracet.
Vezi atașament 7216Vezi atașament 7214Vezi atașament 7215Vezi atașament 7217Vezi atașament 7221
Efortul de azi nu e defintiv, urmeaza weatheringul. Pana atunci, va las sa va bucurati de o plauzibila 150.000 ce tocmai a primit semnalul impiegatului, si o mai putin credibila 140.400, poate aflata intr-un popas, una din putinele lasate de rusi.
Urmeaza liniile, depozitul, fantana, (buda!), si mai problematicele semnale si coloana hidraulica.
Din ratiuni de depozitare, nu stiu daca pot sa reproduc la scara si lungimea reala a liniei, sau voi fi nevoit sa recurg la un compromis.
Si, bineinteles, va urma si o vizita on site de fotodocumentare.
Sarbatori vesele, senine si tihnite!
Vezi atașament 7218Vezi atașament 7220Vezi atașament 7219
Desi mai am in lucru mai crisaneana Moneasa, trebuie sa mai demarez un santier, mai aproape de dezideratele initiale declarate in prezentarea proprie.
Si a inceput in stil tipic mioritic: ca aghiotant la cazan, mi-am permis sacrilegiul de a pleca intr-o scurta expeditie de documentare pentru un alt proiect drag mie (de natura fotografica), si anume la Zabrani, unde, fireste, am dat buzna si pe ulita garii.
Vezi atașament 7205Vezi atașament 7206Vezi atașament 7208Vezi atașament 7209Vezi atașament 7210
Vezi atașament 7211Vezi atașament 7212Vezi atașament 7222Vezi atașament 7223Astfel, am redescoperit magia liniilor secundare din vestul tarii, deloc straine mie, avand in vedere copilaria petrecuta pe fostele linii ACSeV (Arad-Brad).
Vezi atașament 7207
Spre norocul meu, detinand volumul domnului Jancso Arpad despre calea ferata Timisoara- Radna, partea de documentare e destul de incredibil de facila. Vezi atașament 7213
Calea ferata de interes local (HEV-Helyi erdeku vasut) Timisoara-Radna a fost construita in.plin avant a imperiului austroungar de a promova in anii 1880 industria locala, formandu-se o societate pe actiuni (Temesvar-Lippa-Radna Helyi Erdeku Vasut) ce a dus la bun sfarsit acest proiect, realizat la standarde inalte pentru vreme, si exploatat de MAV, 50% din profit revenind societatii pe actiuni.
De ce tocmai Remetea Mica? Pentru purul fapt ca aveam nevoie de un prototip cu o gara MAV HEV dr tip III (adica un singur corp cu etaj), si un depozit mic, deja disponibile gratie producatorului ceh Igra.
Diorama va fi practic un mic modul a garii, si suficient spatiu dincolo de macazuri pentru a permite niste "shunting games".
Si astfel, in primul episod, trebuie ridicata gara. Kitul Igra este incredibil de fidel, si reprezinta o gara ceheasca construita dupa planurile MAV-HEV, tip II. Cu mici adaptari, este foarte similara celor construite in vestul tarii, de la Ilva Mica pana la Jamu Mare. Relativ laborios, kitul fotodecupat din carton/lemn e deosebit de detaliat, beneficiand inclusiv de pereti interiori, daca cineva se incumeta sa priveasca dincolo de geamurile duble. Duble? Da. Poate sunt eu incult in domeniul modelismului feroviar, dar este prima macheta N ce beneficiaza de asa o constructie impresionanta, atentie pentru detalii pastrata inclusiv in cazul cosoroabelor/latetilor acoperisului, dealtfel complet sigilanti si ascunsi vederii. Partea mai dificila este lipirea lor cu aracet.
Vezi atașament 7216Vezi atașament 7214Vezi atașament 7215Vezi atașament 7217Vezi atașament 7221
Efortul de azi nu e defintiv, urmeaza weatheringul. Pana atunci, va las sa va bucurati de o plauzibila 150.000 ce tocmai a primit semnalul impiegatului, si o mai putin credibila 140.400, poate aflata intr-un popas, una din putinele lasate de rusi.
Urmeaza liniile, depozitul, fantana, (buda!), si mai problematicele semnale si coloana hidraulica.
Din ratiuni de depozitare, nu stiu daca pot sa reproduc la scara si lungimea reala a liniei, sau voi fi nevoit sa recurg la un compromis.
Si, bineinteles, va urma si o vizita on site de fotodocumentare.
Sarbatori vesele, senine si tihnite!
Vezi atașament 7218Vezi atașament 7220Vezi atașament 7219
Ultima editare: