Diorama lui dRacus

e o idee faina. intradevar e o mare risipa de spatiu in mijloc. De costuri.... din fericire (sau din pacate) traseul nu-l construiesti intr-o zi, iar in timp nu "doare" asa tare.
Durerea e in zona garii, centrul mai poate astepta (se mai aduna bani, se mai ieftinesc piese, mai cresc salarii :-D , mai vin aniversari - chiar: fac o lista prietenilor cu ce cadouri vreau... le dau si codul :grin: )
 
@dRacus
e o mare risipa de spatiu in mijloc
pe lista de cumparaturi a prietenilor... treci o turnanta Fleishmann si 2 remize de
3 locuri fiecare, sa vezi ce-ti mai umple locul :grin:
Pe hartie , pare loc mult dar stai sa vezi...
 
Stie careva cum se numeste exact acea "turnanta" dar care penduleaza, nu se roteste?
Eventual niste linkuri...poze...

Greu este sa mergi pe google si sa cauti :grin:

In afara podului cu distributie paralela, sper ca am spus bine, mai este si un fel de "macaz" care a fost foarte utilizat mai ales la garile terminale "inghesuite'
Aceste doua tipuri NU intorc locomotivele ci doar suplinesc existenta mai multor macaze.



Am sa pun si paralelul numai sa-l gasesc
 
Si intr-un final glorios, planul final. Linia industriei e nemodificata ptr ca inca nu am hotarat ce va fi acolo:



Nu sunt f incantat de succesiunea aia de linii mici si frante la intrarea in gara, dar probabil ca voi sari peste ele cu sina flexibila luata la pila (doar suntem romani) :-D

@rally
ziceai ceva de niste macaze curbe la R3... Adica au R3 linia exterioara si cea interioara cum e?

@LDH
am aflat si denumirea celuilalt sistem: "transfer table" - si am gugalit :lol:
Neavand altceva de facut ma chinuie ideea confectionarii uneia cu ajutorul unei unitati CD mai vechi (motoare, cremaliera, ghidaje....) Sper sa gasesc o solutie ptr ""oprirea la punct fix"... care e al naibii de fix
 
rally a spus:
Da, am 2 perechi, R3 exterior, R2 interior, N-AM APUCAT SA LE AFISEZ :oops:

Mda,
PIKO zice: "Auxiliary switches for the transition of the gleisbogen R3 to R4 and R4 to R5, radius of the master and/or branch track R3."

Misto elemente. Astea ar rezolva suficiente probleme (dar ar face altele :lol: ) si ar mari spatiul... Poate chiar ar si micsora costurile... n-am apucat sa calculez...
 
Ce zici dRacus?

gvib0htg.gif


Cu chestia asta rezolvi cu spatiul la ambele capete ale garii.
Te incumeti s-o faci?
 
Din pacate nu se poate mai clara dar:
Ai doua macaze curbe, cele din exterior, si doua macaze Y, cele din interior.
Racordarea bretelei se face cu o incrucisare curba si aici este buba.
Daca macazele le gasesti la Rally incrucisarea trebuie s-o faci din doua linii curbe ajustata la bretea ca sa fie cat mai scurta.
Sa caut si daca gasesc, trebuie sa gasesc, iti dau linkul cu realizarea incrucisarii curbe.
 
M-am chinuit sa indepartez liniile 2-3 penru peron. Se dovedeste ca efortul a fost in zadar. Cu ajutorul lui robert am descoperit minunatiile de la Vollmer. Multe din ele se potrivesc la ce vreau eu.
Peronul va fi Peron
Dimensiuni: 1095 x 48 x 70 mm
Se potriveste si ca lungime si ca aspect (am mai zis ca vreau mult beton-otel sticla).
Tot ce sper e sa fie vorba de peron... nu de platforma de bagaje de 70mm inaltime :lol:
Gara va fi home-made...
Asa ca voi reveni la una din formele anterioare ale traseului ptr ca 61mm intre sine sunt arhisuficienti ptr cei 48 ai peronului...
O varianta corectata si completata a
urmeaza cat de curand
 
intr-adevar, este vorba despre cetateanul vasili ilici, dar nu este vorba despre un automobil volga, ci despre o bicicleta ukraina, si nu i s-a dat ci i s-a furat.

nenea, peronul tau e un clips de sina tillig :grin: :grin: :grin:
 
dRacus, daca nu o ai vazut inca , ai aici schema de sine piko pt distantarea peron:
http://www.forum.jucarii.com.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=908
 
oops,
sunt cam fraier, azinoapte mi-am adus aminte ca distanta este intre centrele sinelor, nu intre sine. Speram sa nu vedeti postul inainte sa-l sterg :oops:
Poza - pusesem din greseala poza mai recenta - greseala care de fapt e buna!
Peronul.... nu stiu ce s-a intamplat: pe acelasi site are codul 03538 , scala HO, producator Vollmer.... incercati la cautare.
Linkul e acelasi dar cine stie ce alti parametrii "ascunsi" mai are....
 
rally a spus:
dRacus, daca nu o ai vazut inca , ai aici schema de sine piko pt distantarea peron:
http://www.forum.jucarii.com.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=908
De vazut am vazut-o, oricum le am si in carticica de la piko.
nasol e ca eu nu sunt multumit de segmentarea aia la capetele garii, si nu reusesc sa gasesc nici o varianta mai "curata"
 


Una din versiunile finale (sau versiunea aproape finala)
Eu zic ca am rezolvat decent distanta dintre peroane si intrarea/iesirea din gara.
Etapele de executie vor fi: verde, albastru, gri.

Zona gri (mai ales din dreapta) clar va suferi modificari. Intai sa vad in realitate cat de mare e spatiul si poate, vorba lui rally, acolo voi planta o turnanta. Am vazut o remiza cu 2 linii la Vollmer care s-ar potrivi minunat cu ce vreau sa fac, dar ea s-ar potrivi mult mai bine cu o placa de transfer (cladire epV, 2 linii paralele)... Se pare ca singura solutie e sa o confectionez singur, nevazand nicaieri de vanzare... Oricum pana acolo e cale lunga.
Relieful se va definitiva tot mai tarziu in functie de aceasta zona.
Intrebarea care mi-o pun, si v-o pun si voua: o remiza acolo nu e cam departe de gara? Am incercat sa o pun in stanga... dar nu prea i-am gasit llocul. Si nici o coborare mai directa spre gara nu i-am gasit... Aveti vreo sugestie?
 
dRacus a spus:
Zona gri (mai ales din dreapta) clar va suferi modificari. Intai sa vad in realitate cat de mare e spatiul si poate, vorba lui rally, acolo voi planta o turnanta.
...
Intrebarea care mi-o pun, si v-o pun si voua: o remiza acolo nu e cam departe de gara? Am incercat sa o pun in stanga... dar nu prea i-am gasit llocul. Si nici o coborare mai directa spre gara nu i-am gasit... Aveti vreo sugestie?

Pai daca acolo este depoul care-i problema?