Digitalizarea unei aburoase analogice BR66 Piko H0

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.506
265
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
BR66 este o locomotiva-tender destinata trenurilor de calatori. Viteza ei maxima este de 100 km/h, iar dispunerea rotilor 1'C2'.
Acum ceva vreme, versiunea Piko a acestei locomotive, aflata pe atunci in colectia lui Michael, a fost in vizita la Caile Ferate "La Ursu" pentru studiu, mici reparatii, imbunatatiri si... digitalizare :D

TOATE osiile sunt dotate cu perii culegatoare de tensiune, cu exceptia osiei motoare 3, care are cauciucuri de frictiune. Cele doua osii purtatoare sunt montate pe un boghiu articulat la sasiul locomotivei, care se poate deplasa usor lateral sub cabina pentru o mai buna inscriere in curbe; tot in acest scop, osia alergatoare este montata un pic mai aparte, pe o componenta mobila a sasiului care contine tampoanele, scaritele si cupla din fata.
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.506
265
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Ne invartim un pic in jurul locomotivei 8)

Locomotiva BR66 are distributia de tip Walschaert-Heusinger cu admisie interioara, deci bielele sertarelor sunt articulate la bielele de avans deasupra tijelor sertarelor (detaliu esential), iar contramanivelele sunt inclinate inainte atunci cand bielele de cuplare se afla in pozitie inferioara.
Bielele versiunii Piko a acestei locomotive sunt montate pe roti prin intermediul unor suruburi, asa ca eventualele inclinari gresite ale contramanivelelor pot fi imediat remediate, prin slabirea usoara a surubului respectiv, rotirea contramanivelei in pozitia corecta si strangerea la loc a surubului. Citandu-l inca o data pe Arne Saknusemm din celebra "Calatorie spre centrul Pamantului" (Jules Verne), spun si acum "Quod feci", adica "ceea ce am si facut" 8)
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.506
265
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Dupa terminarea operatiei si reasamblarea locomotivei, la prima vedere totul pare neschimbat ;)

Dar din alte unghiuri incep sa se observe unele-altele :):

Bineinteles ca farurile centrale NU sunt aprinse simultan, ci in concordanta cu sensul de mers - asta daca s-a comandat decodorului sa le aprinda :mrgreen:. Decodorul este plasat in cabina, deasupra motorului, cu ajutorul unei foitze dublu-adezive.
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.506
265
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Simpatica BR66 s-a simtit bine in vizita la Caile Ferate "La Ursu" 8)
Inainte de intoarcerea la Caile Ferate "La Michael", a tractat trenul accelerat format din cele 4atru vagoane modernisierungs si s-a pozat impreuna cu locomotivele BR03 si BR55:
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.506
265
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Evident, locomotiva nu era dotata cu interfatza digitala, deci am facut legaturile "pe direct", folosindu-ma de placutza de pertinax care sustine instalatia electrica. Interiorul buncarului de carbuni a trebuit frezat un pic pentru a face loc LED-ului, operatiune reusita cu ajutorul lui 060-EA, pentru care ii multumesc si pe aceasta cale :aplauze:
Decodorul este ESU LokPilot DCC V3.0, care se impaca excellent cu locomotivele de generatie mai veche 8)
 

FamiliaRusu

Member
3 Februarie 2010
39
0
Ploiesti
LOCATION
Ploiesti
Va salut - Am o intrebare: Pot face digitalizarea unei BR03 21810 Piko modelul vechi ? Realizez din ce ati scris mai sus, ca se poate...(cu un EZ36-553 ?) Sint incepator in ale electronicii...