Ei bine, a trecut ceva timp de cand aceasta locomotiva se afla in colectia mea si printre altele nu se afla la favoritele mele decat pentru detalierea precisa pentru o asemenea scara dar si pentru pretul sau si poate ca pentru faptul ca ma pot mandri cu o locomotiva de origine romaneasca.
Despre aceasta am mai discutat aici: http://caiferate.21.forumer.com/viewtopic.php?t=1475
Intr-un final am pornit si micile lucrari pentru digitalizare si inlocuirea ledurilor originale cu unele albe.
Masinaria o stiti probabil:
Ochelarii
Si in spatele ochelarilor:
M-am apucat de dezmembrat partile componente. Carcasa se scoate prin largirea sa pe laterale. Lestul este clipsat de partea inferioara de plastic a locomotivei in 4 puncte. Desi doua dintre aceste clipsuri sunt amplasate undeva sub motor , am reusit sa scot lestul fara sa mai demontez si motorul din acesta.
Ramane partea de circuit imprimat, sasiul de plastic si boghiurile , toate sunt legate impreuna de o carcasa cilindrica neagra care are si rol de suport pentru roata melcata.
Piesa cilindrica neagra se demonteaza prin declipsarea elementelor gri componente ale boghiului:
Se extrag boghiurile
Cele doua parti ramase, sasiul de plastic cel cu rezervorul si cablajul se pot separa acum.
Se poate observa ca cei de la Brawa s-au gandit si la un loc pentru instalarea decodorului in interiorul rezervorului de motorina , si ofera posibilitatea in functie de grosimea decodorului sa renunti doar la cate placute de metal este necesar. Sunt 3 in total. Eu am pastrat doar una.
Mai departe am extras ledurile originale
Si am instalat cativa pini de rezistente pe care am lipit ledurile albe SMD.
Operatiunea a durat putin mai mult deoarece a trebuit o pozitionare riguroara in dreptul ghidurilor de lumina ce se gasesc in interiorul masinii.
Despre ghiduri vorbim putin mai incolo.
Pentru digitalizare am ales decodorul Digitrax Dz125 cu fire...pentru ca cei de la Brawa nu au montat o priza pentru decodor. La recomandarea acestora pentru montarea unui decodor se cere taierea anumitor parti de traseu in vederea izolarii motorului si a luminilor.
Zis si facut...dar inainte am aruncat atent o privire si toate punctele de lipire sunt asezate exact sub partea de plastic denumita sasiu.
Deci imposibil sa tragi fire pentru ca nu se mai aseaza cum trebuie toate piesele la loc.
Foarte frumos din partea producatorului , ne ofera chiar si gauri metalizate pentru lipituri ferme , frumos numerotate pentru a evita cumva incurcaturi in instalarea decodorului.
Decodorul:
Decodorul chel:
Pentru lipirea sa am ales sa renunt la bobinele inseriate cu motorul din doua motive:
Primul din cauza ca decodorul nu avea loc in masina datorita spatiului ocupat de acestea
Al doilea fiindca erau singurele locuri libere unde puteam sa fac lipituri.
Asadar decodorul lipit pe pozitii:
Inbinarea celor doua elemente sasiu - placa circuit cu ajutorul pieselor cilindrice negre :
Si masinaria montata la loc:
Deocamdata atat. Rezultatele testelor , poze cu luminile si altele putin mai tarziu.
Despre aceasta am mai discutat aici: http://caiferate.21.forumer.com/viewtopic.php?t=1475
Intr-un final am pornit si micile lucrari pentru digitalizare si inlocuirea ledurilor originale cu unele albe.
Masinaria o stiti probabil:
Ochelarii
Si in spatele ochelarilor:
M-am apucat de dezmembrat partile componente. Carcasa se scoate prin largirea sa pe laterale. Lestul este clipsat de partea inferioara de plastic a locomotivei in 4 puncte. Desi doua dintre aceste clipsuri sunt amplasate undeva sub motor , am reusit sa scot lestul fara sa mai demontez si motorul din acesta.
Ramane partea de circuit imprimat, sasiul de plastic si boghiurile , toate sunt legate impreuna de o carcasa cilindrica neagra care are si rol de suport pentru roata melcata.
Piesa cilindrica neagra se demonteaza prin declipsarea elementelor gri componente ale boghiului:
Se extrag boghiurile
Cele doua parti ramase, sasiul de plastic cel cu rezervorul si cablajul se pot separa acum.
Se poate observa ca cei de la Brawa s-au gandit si la un loc pentru instalarea decodorului in interiorul rezervorului de motorina , si ofera posibilitatea in functie de grosimea decodorului sa renunti doar la cate placute de metal este necesar. Sunt 3 in total. Eu am pastrat doar una.
Mai departe am extras ledurile originale
Si am instalat cativa pini de rezistente pe care am lipit ledurile albe SMD.
Operatiunea a durat putin mai mult deoarece a trebuit o pozitionare riguroara in dreptul ghidurilor de lumina ce se gasesc in interiorul masinii.
Despre ghiduri vorbim putin mai incolo.
Pentru digitalizare am ales decodorul Digitrax Dz125 cu fire...pentru ca cei de la Brawa nu au montat o priza pentru decodor. La recomandarea acestora pentru montarea unui decodor se cere taierea anumitor parti de traseu in vederea izolarii motorului si a luminilor.
Zis si facut...dar inainte am aruncat atent o privire si toate punctele de lipire sunt asezate exact sub partea de plastic denumita sasiu.
Deci imposibil sa tragi fire pentru ca nu se mai aseaza cum trebuie toate piesele la loc.
Foarte frumos din partea producatorului , ne ofera chiar si gauri metalizate pentru lipituri ferme , frumos numerotate pentru a evita cumva incurcaturi in instalarea decodorului.
Decodorul:
Decodorul chel:
Pentru lipirea sa am ales sa renunt la bobinele inseriate cu motorul din doua motive:
Primul din cauza ca decodorul nu avea loc in masina datorita spatiului ocupat de acestea
Al doilea fiindca erau singurele locuri libere unde puteam sa fac lipituri.
Asadar decodorul lipit pe pozitii:
Inbinarea celor doua elemente sasiu - placa circuit cu ajutorul pieselor cilindrice negre :
Si masinaria montata la loc:
Deocamdata atat. Rezultatele testelor , poze cu luminile si altele putin mai tarziu.