Dupa cum bine stim una din locomotivele acestei serii si anume BR-05002 a fost prima locomotiva cu aburi care a a atins viteza de 200km/h.Desi s-au construit doar trei locomotive din aceasta serie(05),doar primele doua erau aproape identice,cea de-a treia(BR-05003)avea un aspect diferit fata de celelalte doua,chiar diferit de orice locomotiva cu aburi.Din mai multe motive,in anul 1944 s-a hotarat transformarea ei intr-o locomotiva cu aburi"normala".Ca orice locomotiva germana a acestei perioade la iesirea din fabrica a primit obisnuita culoare gri(Fotoanstrich),urmata ,probabil dupa prima ploaie de obisnuita "rosu-negru" si nu la mult timp dupa aceea intr-o complexa culoare de camuflaj.
Acum nu mult timp am reusit sa achizitionez un BR-05003 Liliput in Fotoanstrich,insa intr-o stare destul de uzata.Fiind una din locomotivele care imi plac cel mai mult am hotarat sa o reconstruiesc insa cu cat cautam mai mult cu atat imi dadeam seama ca am nevoie de mai mult(cei ce va ocupati de reconstructia modelelor,nu va suna cunoscut?).Modelul Liliput are destul de multe greseli (privind acuratetea modelului)insa vazand poze cu locomotivele firmelor M+F,Lemke si Mikro-Metakit mi-am dat seama ca si ele au greseli,poate nu la dimensiunea machetelor lor ci la detalii.Dorinta mea este sa construiesc aceasta locomotiva aproape de la 0,fiindca mi-am dat seama ca nu pot folosi de la modelul Liliput multe lucruri si apoi sa o "imbrac" in haina de camuflaj de la inceputul anului 1945.Recent,am reusit sa cumpar cartea lui Alfred B.Gottwaldt:Baureihe 05-Schnellste Dampflok der Welt,din dorinta de a sti cat mai mult despre aceasta locomotiva cat si ca sa gasesc planuri cat mai bune si detalii cat mai multe.Din pacate ,cu toate ca este o carte buna,nu am gasit prea multe detalii despre aceasta locomotiva (ma refer la poze)insa am gasit un plan al acestei locomotive ,insa toate,da chiar toate doar pentru partea dreapta ! .In consecinta ma intereseaza orice plan ,detaliu despre aceasta locomotiva,si mai ales imediat dupa reconstructia de dupa anul 1944.Dupa anul 1947 a mai trecut prin unele reconstructii si modificari,insa aceasta perioada nu mai prezinta interes pentru constructia modelului meu.Cei care au vazut o poza a acestei locomotive in varianta de camuflaj,poate au remarcat farurile de un model mai putin obisnuit(fiind asemanatoare cu farurile locomotivelor de dinainte de 1921-landsbahnart),lucru care nu este reprodus nici de locomotiva in camuflaj a Mikro-Metakitului(http://photo.xuite.net/judylai.judylai).Un alt lucru care eu cred ca nu este corect reprodus este situarea generatorului de curent pentru iluminat(lichtmaschine),langa cosul de fum al locomotivei,pe partea stanga.Eu cred ca in aceasta perioada a fost situata jos,pe platforma de inspectie a cazanului locomotivei,asa cum a fost situata cand aceasta locomotiva a avut "imbracamintea" aerodinamica.In speranta ca aveti documentatie mai multa despre aceasta locomotiva va multumesc si astept cu nerabdare tot ce imi puteti oferi.
Acum nu mult timp am reusit sa achizitionez un BR-05003 Liliput in Fotoanstrich,insa intr-o stare destul de uzata.Fiind una din locomotivele care imi plac cel mai mult am hotarat sa o reconstruiesc insa cu cat cautam mai mult cu atat imi dadeam seama ca am nevoie de mai mult(cei ce va ocupati de reconstructia modelelor,nu va suna cunoscut?).Modelul Liliput are destul de multe greseli (privind acuratetea modelului)insa vazand poze cu locomotivele firmelor M+F,Lemke si Mikro-Metakit mi-am dat seama ca si ele au greseli,poate nu la dimensiunea machetelor lor ci la detalii.Dorinta mea este sa construiesc aceasta locomotiva aproape de la 0,fiindca mi-am dat seama ca nu pot folosi de la modelul Liliput multe lucruri si apoi sa o "imbrac" in haina de camuflaj de la inceputul anului 1945.Recent,am reusit sa cumpar cartea lui Alfred B.Gottwaldt:Baureihe 05-Schnellste Dampflok der Welt,din dorinta de a sti cat mai mult despre aceasta locomotiva cat si ca sa gasesc planuri cat mai bune si detalii cat mai multe.Din pacate ,cu toate ca este o carte buna,nu am gasit prea multe detalii despre aceasta locomotiva (ma refer la poze)insa am gasit un plan al acestei locomotive ,insa toate,da chiar toate doar pentru partea dreapta ! .In consecinta ma intereseaza orice plan ,detaliu despre aceasta locomotiva,si mai ales imediat dupa reconstructia de dupa anul 1944.Dupa anul 1947 a mai trecut prin unele reconstructii si modificari,insa aceasta perioada nu mai prezinta interes pentru constructia modelului meu.Cei care au vazut o poza a acestei locomotive in varianta de camuflaj,poate au remarcat farurile de un model mai putin obisnuit(fiind asemanatoare cu farurile locomotivelor de dinainte de 1921-landsbahnart),lucru care nu este reprodus nici de locomotiva in camuflaj a Mikro-Metakitului(http://photo.xuite.net/judylai.judylai).Un alt lucru care eu cred ca nu este corect reprodus este situarea generatorului de curent pentru iluminat(lichtmaschine),langa cosul de fum al locomotivei,pe partea stanga.Eu cred ca in aceasta perioada a fost situata jos,pe platforma de inspectie a cazanului locomotivei,asa cum a fost situata cand aceasta locomotiva a avut "imbracamintea" aerodinamica.In speranta ca aveti documentatie mai multa despre aceasta locomotiva va multumesc si astept cu nerabdare tot ce imi puteti oferi.