Despre semnale luminoase CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
O intrebare as avea in legatura cu semnalele luminoase de manevra (galben- albastru). Stiu ca sunt controlate de pe acele "coloane de manevra" (CM-urile) din capatul statiilor. Intrebarea este daca aceste semnale luminoase de manevra sunt reprezentate si pot fi controlate si de pe luminoschema din biroul IDM.
 
flo82 a spus:
O intrebare as avea in legatura cu semnalele luminoase de manevra (galben- albastru). Stiu ca sunt controlate de pe acele "coloane de manevra" (CM-urile) din capatul statiilor. Intrebarea este daca aceste semnale luminoase de manevra sunt reprezentate si pot fi controlate si de pe luminoschema din biroul IDM.

1. Sunt alb lunar - albastru, si nu galben albastru.
2. Pot fi controlate din birou IDM, atat pentru indicatiile de manevra de pe semnale de parcurs, iesire, ramificatie... cat si cele de manevra simple.
3. Nu ai pus intrebare dar e ca o curiozitate. In cazul semnalelor de parcurs, iesire, ramificatie, pentru indicatia de manevra, inductorul de la semnal se depaseste ca si cum ar fi culoarea rosie.
 
Alex dar daca blocul de linie automat este scos din functie ,mecanicul fiind avizat de asta prin ordin de circulatie,cu inductorii in concordanta cu indicatia semnalului de trece al BLA, cum va circula el la un semnal de trecere pe culoare galbena ,si apoi pe rosu,sau vede si apoi rosu? :p
 
Alex dar daca blocul de linie automat este scos din functie ,mecanicul fiind avizat de asta prin ordin de circulatie,cu inductorii in concordanta cu indicatia semnalului de trece al BLA, cum va circula el la un semnal de trecere pe culoare galbena ,si apoi pe rosu,sau vede si apoi rosu?

In cazul defectarii si scoaterii din functie a BLA se schimba sistemul de circulatie din BLA in "cale libera" (sistemul intelegerii telefonice - asta in semna ca pe un interval de statie unde se circula pe baza de "cale libera' nu poate exista in acelasi timp decit un singur tren)
Mecanicul este incunonstiintat despre schimbarea sistemului de circulatie prin "ordin de cirulatie"(in scris) in care se mentioneaza atit faptul ca circula pe baza de "cale libera" precum si faptul ca "nu va lua in considerare semnalele de trecere ale BLA cu indicatie rosie,dubiase sau stinse cu exceptia semnalelor de trecere care fac functia de semnale de avarie la trecerile de nivel" completindu-se "ordinul de circulatie" cu eventualele alte observatii , restrictii de viteza ori mentiuni care trebuiesc aduse la cunostinta mecanicului.....
Sper ca am fost destul de explicit.....
 
Are dreptate big boy.

Revenind, eu mai frecventez o gara (Tirgu Mures Nord) care pe sensu X are BLA si pe sensu Y are cale libera pe comenzi telefonice.

Cat priveste trecerea de la un regim la altu' se face usor prin ordinul de circulatie in care se specifica peste ce semnale si intre ce km se poate trece.

Iar, evidenta trenurillor se va face in Registrul unificat de cai libere, comenzi si miscare unde se trec datele treceri fiecarui tren, incluzand cererea de primire si cea de expediere a trenului, in fiecare gara de pe sector de circulatie afectat.
 
Hm ,eu asteptam raspunsu de la el...,in fine, de adaugat ca vitezele de control ale instalatiei INDUSI trebuie respectate,eu aici voiam sa bat 8) restul e instructie :|
 
andrey a spus:
Hm ,eu asteptam raspunsu de la el...,in fine, de adaugat ca vitezele de control ale instalatiei INDUSI trebuie respectate,eu aici voiam sa bat 8) restul e instructie :|
Corect,nu a specificat nimeni, in ordinul de circulatie odata cu scoaterea BLA din functie, IDM trebuie sa specifice daca instalatia autostop este sau nu in functie.
Daca este in functie instalatia autostop,si mecanicul are ordin de circulatie ca nu ia in considerare indicatiile semnalelor BL, le va depasi cu butonul "depasire ordonata",si nu va opri langa BL,chiar daca este rosu ...
AlexCFRmures a spus:
...
Cat priveste trecerea de la un regim la altu' se face usor prin ordinul de circulatie in care se specifica peste ce semnale si intre ce km se poate trece.
...
Un sistem de circulatie tine intre doua statii deservite de IDM,nu pe o zona km-trica.
Trecerea de la un sistem la altul nu se face doar prin ordin,dar astea sunt deja amanunte....
 
AlexCFRmures a spus:
3. Nu ai pus intrebare dar e ca o curiozitate. In cazul semnalelor de parcurs, iesire, ramificatie, pentru indicatia de manevra, inductorul de la semnal se depaseste ca si cum ar fi culoarea rosie.
Se depaseste cu "depasire ordonata".
 
Ah da... numa ca pe ordin scrie faza cu km(dar e legat de statie oricum) ... Dar e logic ca intre doua statii se schimba regimul...fiindca nu poti sa-l tai brusc la un km si sa sa se schimbe...adica cine l-ar mentine functional.

Si partea cu depasire ordonata, asa e... nu imi venea in minte cum se numeste si am scris folosind comparatia cu semnalul rosu ca sa se stie despre ce e vorba.
 
Ce semnificaţie au literele şi cifrele de pe stâlpii pe care sunt montate semafoarele TMV? Exemplu X - dinspre Bucureşti, Y - spre Bucureşti, dar sunt multe litere şi combinaţii care nu ştiu ce înseamn㒠precum D, F, Bl-6-2, M-2-2
 
maryusCFR3 a spus:
Ce semnificaţie au literele şi cifrele de pe stâlpii pe care sunt montate semafoarele TMV? Exemplu X - dinspre Bucureşti, Y - spre Bucureşti, dar sunt multe litere şi combinaţii care nu ştiu ce înseamn㒠precum D, F, Bl-6-2, M-2-2
Din regulamentul 002 citire:
Regulament 002
Art.165.-(1) Fiecare linie din punctele de secţionare, fiecare semnal, aparat de cale şi post de macazuri, iar în linie curent㒠fiecare linie de circulaţie a că’ii duble sau multiple trebuie s㒠aib㒠un numă’r de ordine, stabilit astfel:
a. capetele staţiilor din direcţia Bucureşti vor fi considerate cap X al staţiei, ca şi posturile de macazuri, iar macazurile aparatelor de cale se numeroteaz㒠cu numere fă’r㒠soţ; capă’tul opus va fi considerat cap Y iar posturile de macazuri şi macazurile aparatelor de cale vor fi numerotate cu numere cu soţ;
b. numerotarea se va face în ordine crescă’toare, dinspre capă’tul staţiei spre axa sa. Similar se va proceda şi în cazul grupelor de linii distincte din incinta staţiilor de triaj sau tehnice.
(2) Denumirile semnalelor vor fi stabilite prin proiectele de execuţie; de regulă’, denumirea semnalelor de circulaţie luminoase se face cu litera X, pentru cele corespunză’toare sensului de la Bucureşti şi cu litera Y, pentru cele corespunză’toare sensului spre Bucureşti. Denumirea acestor semnale se completeaz㒠cu cifre şi litere care, dup㒠caz, vor preciza numă’rul sau destinaţia liniei, direcţia şi altele asemenea. Semnalele de intrare, de parcurs sau ieşire de la liniile directe se numeroteaz㒠cu cifre romane, iar semnalele de la celelalte linii, cu cifre arabe. Denumirea şi numerotarea concret㒠se prevede în planul tehnic de exploatare a staţiei.
(3) Numerotarea semnalelor mecanice de circulaţie se va face în ordine alfabetică’, începând cu litera A pentru semnalul de intrare dinspre Bucureşti, la aceasta adă’ugându-se cifra pentru precizarea numă’rului de braţe ale semafoarelor.
(4) Numerotarea liniei se face cu cifre romane pentru liniile directe şi arabe pentru celelalte linii, în ordinea crescă’toare, începând cu prima linie de la clă’direa staţiei spre exterior.
(5) La fiecare staţie trebuie s㒠existe planul de situaţie, în care trebuie s㒠fie trecute, la zi, toate modifică’rile, iar în reglementă’rile privind manipularea instalaţiilor s㒠existe schiţa de semnalizare.
(6) Liniile curente simple, duble sau multiple se numeroteaz㒠cu cifre romane.
 
Daca mi se permite, am si eu o intrebare despre semnalele prevestitoare cu 2 focuri (galben/verde).

As dori sa aflu daca exista urmatoarea situatie:

S Prevestitor (2 focuri G/V : ??? ) -> Semnal Intrare (3 focuri : Galben) -> Semnal Iesire( 3 focuri : Rosu)

In cazul in care ultimul semnal de intrare in gara e galben, ce indica cel prevestitor? Galben clipitor?
Spun acestea, deoarece semnalul de intrare poate fi galben in gara a 2a iar cel de iesire rosu. De unde si intrebarea mea.

O situatie reala (dar nu neaparat similara cu cea din exemplu) se gaseste pe ruta Ilva-Mica -> Singeorz-Bai. Pe ruta aceasta nu exista blocuri automate. Exista semnal de ierisre luminos in Ilva-Mica si semnal mecanic de intrare in Sigeorz-Bai. Pe parcurs cunosc cel putin un semnal prevestitor (nu stiu daca sunt mai multe, avand in vedere ca distanta e de ~6km).

Merci anticipat.
 
M-am uitat acuma pe instructia cfr de pe vremea lu pazvante (sincer am mai multa incredere si e mai explicita decat cea noua), si la paginile 92-93 scrie ca ar trebui sa fie lumina verde (liber cu viteza stabilita, urmatorul semnal liber cu viteza stabilita), daca zici ca urmatorul semnal este galben (liber cu viteza stabilita, urmatorul semnal pe rosu).
Galben clipitor la prevestitor se traduce prin 'liber cu viteza stabilita, urmatorul semnal liber cu viteza redusa', adicatelea semnalul de intrare este galben-galben. Aceeasi situatie ar fi si pentru semnal de intrare verde-galben, dar in cazul asta semnalul de iesire nu ar mai fi rosu.
 
Daniel a spus:
Daca mi se permite, am si eu o intrebare despre semnalele prevestitoare cu 2 focuri (galben/verde).

As dori sa aflu daca exista urmatoarea situatie:

S Prevestitor (2 focuri G/V : ??? ) -> Semnal Intrare (3 focuri : Galben) -> Semnal Iesire( 3 focuri : Rosu)

In cazul in care ultimul semnal de intrare in gara e galben, ce indica cel prevestitor? Galben clipitor?
Spun acestea, deoarece semnalul de intrare poate fi galben in gara a 2a iar cel de iesire rosu. De unde si intrebarea mea.

O situatie reala (dar nu neaparat similara cu cea din exemplu) se gaseste pe ruta Ilva-Mica -> Singeorz-Bai. Pe ruta aceasta nu exista blocuri automate. Exista semnal de ierisre luminos in Ilva-Mica si semnal mecanic de intrare in Sigeorz-Bai. Pe parcurs cunosc cel putin un semnal prevestitor (nu stiu daca sunt mai multe, avand in vedere ca distanta e de ~6km).

Merci anticipat.

Prevestitorul arat㒠verde în cazul descris mai sus.
 
Vezi mai sus:
macleod a spus:
Galben clipitor la prevestitor se traduce prin 'liber cu viteza stabilita, urmatorul semnal liber cu viteza redusa', adicatelea semnalul de intrare este galben-galben. Aceeasi situatie ar fi si pentru semnal de intrare verde-galben, dar in cazul asta semnalul de iesire nu ar mai fi rosu.

Deci are si clipitor ...