Despre BOD schema Paco

neamtuioan

Active Member
Trenulist
2 Ian 2011
69
0
43
Constanta
LOCATION
Constanta
Buna ziua tuturor,

Intrucit mai aveam nevoie de un senzor pentru detectie, si deoarece cochetez cu circuitele electronice, am realizat blocul de detectie de la Paco, respectiv dupa schema aceasta:


Modulul functioneaza relativ corect, respectiv detecteaza consumul de curent al unui LED (+ rezistorul aferent) sau al unei locomotive in mers; daca locomotiva este stationara, nu se detecteaza consumul de curent decit daca se aprind si luminile acesteia.
Am testat cu o rezistenta si valoarea cea mai mare la care se inchide circuitul si implicit se detecteaza consumul (cu afisarea corespunzatoare a indicatorului in Rocrail), este de 680 OHMI.

Ară’t şi faptul c㒠in mod obisnuit utilizez modulele de detectie realizate de trainomatic care sint muuult mai sensibile din punct de vedere al consumului de curent, circuitul inchizindu-se chiar si cu o rezistenta 10 K.

Uimitor (pentru mine, cel putin:) este ca schema electronica a celor doua circuite (cel putin din cite am putut observa eu, este posibil sa gresesc) este identica, iar componentele de asemenea, cu exceptia optocuplorului (dar si acesta are caracteristici tehnice identice cu cel folosit in schema Paco). La tOm se foloseste TLP-281-4GB iar la Paco se foloseste TLP-521-4GB, diferenta mai fiind si aceea ca tOm este lucrat cu componente SMD.

Mi-ar putea da cineva vreo explicatie despre cum se intimpla aceasta situatie ? Nu de alta, dar imi bat capul de ore bune si nu pricep....

Intentionez sa incerc si cu alt optocuplor, precum LTV847 (am remarcat ca dac il folosea in schema sa de BOD), iar ce specificatii teoretic ar trebui sa mearga.

Multumesc de ajutor !