- 24 Februarie 2009
- 102
- 0
- LOCATION
- Bucuresti, Drumul Taberei
Salutare,
Desi depoul DCM si-a inceput activitatea acum circa 24 ani cu o ( clasica ) BR 55 de la PIKO , dezvoltarea pe baze solide a inceput relativ de curind, un merit deosebit avindu-l si sotia, in calitate de co-manager al depoului.
M-am decis, ca pentru inceput, sa va prezint o piesa deosebit de interesanta nu atit ca realizare a machetei ( modelului) ci interesanta prin prisma inovatiilor tehnice in premiera la inceputul anilor '40.
Este vorba de BR 19 carenata, avind seria 19 1001. Modelul la scara H0 ( in cazul de fata ) este produs de Brawa si are numarul de catalog 40136. Originalul a fost produs de Henschel iar proiectarea lui a pornit de la cerinta de crestere a vitezei comerciale ( in special pentru traficul de calatori ), tinindu-se cont de faptul ca recordurile de viteza atinsesera deja 200 Km / h. Pentru ca timpul presa, s-a plecat de la elemente constructive ale unor locomotive aflate deja in uz cum ar fi cazanul de la BR 44 , tender si elemente de alimentare de la BR 01.10. inginerii concentrandu-se asupra motorului sau mai bine spus a motoarelor pentru ca fiecare axa era antrenata individual de cite un motor in doi cilindri in V la 90. Astfel avem partea stinga cu motoare pentru axele 1 si 3 iar partea dreapta cu motoare pentru axele 2 si 4. Acestea garantau o viteza maxima de 180 Km / h, desi la unul din teste s-a ajuns si la 186 km / h. Puterea maxima era de 1685 cai putere. Deoarece in perioada de proba nu au aparut probleme majore, locomotiva a intrat in uz in anul 1943 avind statia de domiciliu Hamburg - Altona, circulind pe rutele catre Berlin si Osnabruck.
Locomotiva a circulat pina in august 1944 cind in urma unor bombardamente a fost grav avariata si trasa pe linie moarta in apropiere de Gottingen, pina la sfarsitul razboiului. In octombire 1945 a fost reparata si dusa in SUA ca prada de razboi. Dupa o serie de teste si prezentari pe teritoriul SUA la sfarsitul anului 1952 inceputul lui 1953 a fost casata, aceasta dupa refuzul DB de a suporta costurile de repatriere.
BR 19 a fost o realizare de exceptie a inginerilor germani asa cum cum au mai fost de altfel si BR 06 impreuna cu BR 10 si acestea tot carenate.
Modelul de la Brawa este digital, echipat cu decocodor ESU cu 21 pini. Motor in 5 poli, tractiune pe 4 axe, tampoane cu arcuri la tender, lumini albe ce se schimba functie de directia de mers. Personal gasesc ca sunetele nu sint grozave, dar o scuza ar fi ca nemaiexistind un model real functional nimeni nu poate spune cum sunau cele patru motoare. Din punctul meu de vedere cel mai impresionat este sunetul generetorului de curent, generator ce intra in functiune odata cu aprinderea luminilor.
Am facut si citeva poze. Pozele nu sint prea reusite, poate si din cauza culorii gri a exemplarului de fata. Ca o paranteza, se pare ca acest gri se vroia a fi culoarea locomotivelor DRG....
http://s590.photobucket.com/albums/ss346/dcm_trenulete/ice%202/br%20191001/
Toate cele bune
dcm
Desi depoul DCM si-a inceput activitatea acum circa 24 ani cu o ( clasica ) BR 55 de la PIKO , dezvoltarea pe baze solide a inceput relativ de curind, un merit deosebit avindu-l si sotia, in calitate de co-manager al depoului.
M-am decis, ca pentru inceput, sa va prezint o piesa deosebit de interesanta nu atit ca realizare a machetei ( modelului) ci interesanta prin prisma inovatiilor tehnice in premiera la inceputul anilor '40.
Este vorba de BR 19 carenata, avind seria 19 1001. Modelul la scara H0 ( in cazul de fata ) este produs de Brawa si are numarul de catalog 40136. Originalul a fost produs de Henschel iar proiectarea lui a pornit de la cerinta de crestere a vitezei comerciale ( in special pentru traficul de calatori ), tinindu-se cont de faptul ca recordurile de viteza atinsesera deja 200 Km / h. Pentru ca timpul presa, s-a plecat de la elemente constructive ale unor locomotive aflate deja in uz cum ar fi cazanul de la BR 44 , tender si elemente de alimentare de la BR 01.10. inginerii concentrandu-se asupra motorului sau mai bine spus a motoarelor pentru ca fiecare axa era antrenata individual de cite un motor in doi cilindri in V la 90. Astfel avem partea stinga cu motoare pentru axele 1 si 3 iar partea dreapta cu motoare pentru axele 2 si 4. Acestea garantau o viteza maxima de 180 Km / h, desi la unul din teste s-a ajuns si la 186 km / h. Puterea maxima era de 1685 cai putere. Deoarece in perioada de proba nu au aparut probleme majore, locomotiva a intrat in uz in anul 1943 avind statia de domiciliu Hamburg - Altona, circulind pe rutele catre Berlin si Osnabruck.
Locomotiva a circulat pina in august 1944 cind in urma unor bombardamente a fost grav avariata si trasa pe linie moarta in apropiere de Gottingen, pina la sfarsitul razboiului. In octombire 1945 a fost reparata si dusa in SUA ca prada de razboi. Dupa o serie de teste si prezentari pe teritoriul SUA la sfarsitul anului 1952 inceputul lui 1953 a fost casata, aceasta dupa refuzul DB de a suporta costurile de repatriere.
BR 19 a fost o realizare de exceptie a inginerilor germani asa cum cum au mai fost de altfel si BR 06 impreuna cu BR 10 si acestea tot carenate.
Modelul de la Brawa este digital, echipat cu decocodor ESU cu 21 pini. Motor in 5 poli, tractiune pe 4 axe, tampoane cu arcuri la tender, lumini albe ce se schimba functie de directia de mers. Personal gasesc ca sunetele nu sint grozave, dar o scuza ar fi ca nemaiexistind un model real functional nimeni nu poate spune cum sunau cele patru motoare. Din punctul meu de vedere cel mai impresionat este sunetul generetorului de curent, generator ce intra in functiune odata cu aprinderea luminilor.
Am facut si citeva poze. Pozele nu sint prea reusite, poate si din cauza culorii gri a exemplarului de fata. Ca o paranteza, se pare ca acest gri se vroia a fi culoarea locomotivelor DRG....
http://s590.photobucket.com/albums/ss346/dcm_trenulete/ice%202/br%20191001/
Toate cele bune
dcm