decodoare locomotiva train-O-matic

Gyuri

Active Member
Trenulist
14 Septembrie 2010
129
1
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Salut tuturor,

Sunt pe ultima 100 de metri cu finalizarea decodorului de locomotiva DCC. Aparent se prezinta cam asa:



As avea nevoie de putin ajutor pentru a include in software-ul/hardware-ul acestuia, tot ce considera utilizatorii important.
Filmuletele urmatoare exemplifica rularea unor locomotive test la viteza mica, folosind decodoarele train-O-matic in faza
actuala:









Mi-ar fi de ajutor, daca mi-ati enumera 5-10 caracteristici ale unui decodor, pe care le considerati din punctul vostru de vedere (ca utilizator)
importante. Ce va vine in minte. Incerc sa adun asemenea date de la cat mai multi colegi de hobby, si sa fac o lista de prioritati, pe care sa o
includ in facilitatile decodorului. Unora dintre voi, le-am adresat emailuri in direct, si pe aceasta cale tin sa le multumesc pentru raspunsuri.
Insa doresc sa aud si parerea celor cu care nu ma cunosc personal.

Multumesc,

Gyuri
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.318
34
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut !

1. PWM cu frecventa setabila; cel putin 2 valori ( > 15KHz si ~400Hz) = motoarele in 3 poli au nevoie de o frecventa PWM cat mai redusa; cele tip clopot prefera o frecventa PWM ridicata.

2. BEMF cu un algoritm bine-gandit = reglaje P, I si viteza minima de la care BEMF este dezafectat.

3. Kick-start la pornirea de pe loc.

4. Lumini / functii cu efecte (aprindere progresiva, blink, strobe)

5. Setari viteze (minima / medie / maxima) si acceleratie / deceleratie

6. Acceptare comenzi in 28 / 128 speed-steps.

7. Setare adresa short / long.

8. Mapare functii, inclusiv functii virtuale (stand, run)
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.606
499
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Motoarele să nu bâzâie "electric" sub comanda decodorului. De exemplu, sub comanda decodoarelor ESU LokPilot V3 şi V4, locomotivele mele emit un bâzâit caracteristic, ba chiar de înălțimi variabile odată cu viteza în cazul lui V4. Sub comanda decodoarelor LenzGold, nu s-a făcut auzit niciun fel de bâzâit.
Decodorul să aibă compensare de sarcină, deoarece aceasta ajută foarte mult la mersul înceeeeet, când roțile și bielele locomotivelor cu abur ni se prezintă în toată splendoarea lor.
Decodorul să aibă minimum ieșirile AUX1 și AUX2, bineînțeles cu posibilitatea de mapare, și să fie dotat cu toate protecțiile posibile: suprasarcină, supraîncălzire, scurtcircuite, atingeri accidentale între circuite diferite etc.
 
Ultima editare:

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.606
499
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Am o idee FOARTE năstrușnică, referitoare la ieșirile de lumini
4.gif
. În mod normal, decodorul lasă în aer aceste ieșiri în stare inactivă, respectiv le conectează la minusul comun în stare activă. Poate că ar fi util ca decodorul aibă posibilitatea de a comuta ieșirile de lumini la plusul comun în stare inactivă, dacă utilizatorul dorește acest lucru și face o anumită setare. în acest mod se pot utiliza LED-urile bicolore (sau pur și simplu conectate în antiparalel) pentru celebrele lumini alb-roșu, prin conectare directă între aceste ieșiri, fără a mai fi necesar firul albastru, caz în care conexiunile electrice prin locomotivă s-ar reduce destul de mult.
 
Ultima editare:

atraian

Active Member
4 Aprilie 2009
85
0
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
- Mod de a scrie adresa pe 2 si 4 digiti.
- Sa aiba implementat tabela de viteze in 3 pasi si/sau 128 de trepte.
- Posibilitatea de a lega impreuna mai multe locomotive cu decodor.
- Sa aiba “Back EMF” sau compensare de sarcina implementat.
- Sa aiba „Torque Compensation” implementata, dar sa nici nu zumzaie, cred ca se poate cu CV 09
- Posibilitatea de a functiona pe analog (automat sau punandu-i adresa 00 pe CV1).
- Reset punand in CV08 valoarea 08 (sau 09).
- Protectie la scurt circuit pe toate iesirile.
- Sa aiba iesirile de motor de (min) 1 A.
- Mod de programare: pe diorama, cu posibilitatea de a citi CV-urile sau/si cu o bucata de sina de programare cu “Paged Mode si “Direct Mode”
- Sa poata fi programat usor cu orice alta centrala (Lenz, Roco, ESU, Piko, Digitrax, etc)

Traian
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.606
499
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
La Căile Ferate "La Ursu" au sosit decodoare Train-O-Matic pentru testare, pe care conducerea le-a repartizat către două locomotive: BR216 Brawa și E69 Piko. Primele rezultate sunt FOARTE încurajatoare: motoarele celor două locomotive nu bâzâie "electric", iar mersul lor pe treapta 1 de viteză este frumos, lin și stabil :cool:
 
Ultima editare:

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.606
499
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Sunt foarte încântat de dimensiunile reduse ale decodorului, precum şi de faptul c㒠este livrat împreun㒠cu un înveliş opţional din plastic termocontractibil
16.gif


Locomotiva BR216 Brawa are un motor de înalt㒠calitate, cu 5inci poli şi 2ou㒠volante, iar mişcarea este transmis㒠la boghiuri prin cardane şi angrenaje melcate. La ambele capete, farurile sunt luminate prin ghiduri de câte un LED warm-white şi unul roşu, comandate de decodor.
Prima versiune a decodorului beta testat conduce frumos locomotiva, dar... au existat nişte mici probleme la sincronizarea luminilor cu sensul de mers...

... şi o comportare cam aleatoare la comanda de oprire general㒠de urgenţă’...

Bineînţeles c㒠l-am anunţat imediat pe autor, care a corectat softul decodorului astfel încât luminile s㒠funcţioneze corect, iar la faza cu oprirea general㒠de urgenţ㒠(butonul roşu) înc㒠se mai lucrează’.
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.606
499
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Versiunea îmbună’tă’ţit㒠a decodorului beta a reuşit s㒠comande corect luminile, iar comportarea la comanda de oprire general㒠de urgenţ㒠s-a îmbună’tă’ţit considerabil.
Å¢inând cont c㒠un decodor trebuie s㒠fac㒠faţ㒠orică’rei locomotive, momentul adevă’rului va fi constituit de testarea acestuia cu nă’ră’vaşa locomotiv㒠E69 :D
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.606
499
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
De ce este nă’ră’vaşă’ simpatica locomotiv㒠E69?
3.gif

Fiindcă’, draga de ea, a refuzat s㒠se înţeleag㒠cu decodorul DZ125 pe care i l-am montat cu mari eforturi
45.gif

Aşa c㒠m-am apucat frumos şi am demontat decodorul Digitrax, care va ră’mâne într-o cutiuţ㒠pân㒠la noi ordine, şi am improvizat rapid o interfaţ㒠digitală’, la care am conectat decodorul îmbună’tă’ţit.

Å¢inând cont c㒠acum eu doar testez funcţionarea locomotivei sub comanda decodorului, fă’r㒠s㒠ţin cont deocamdat㒠de aspectul estetic al experimentului, nu am reasamblat complet locomotiva şi am lă’sat-o în "ţinut㒠mini"
21.gif
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.606
499
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Locomotiva E69 Piko are în dotare un motor imens, cu 3rei poli, despre care s-ar putea spune cu puţin㒠bună’voinţ㒠c㒠joac㒠el însuşi rolul de volant, iar mişcarea este transmis㒠la cele dou㒠osii prin intermediul unor roţi dinţate. Luminile locomotivei sunt în întregime "by MPU" 3rei galbene / 2ou㒠roşii, realizate în configuraţie bipolar㒠cu LED-uri, deci la intrarea în Era Digital㒠au necesitat un mic montaj adaptor.
în concluzie, distanţa dintre BR216 Brawa şi E69 Piko este considerabilă’, atât temporal cât şi funcţional. Un bun decodor trebuie s㒠fac㒠faţ㒠ambelor situaţii, deci... let's get testing!
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.606
499
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Locomotiva E69 Piko funcţioneaz㒠PERFECT pe treapta 1 de viteză’, roţile ei cu spiţe fiind perfect vizibile în rotaţia lor leeeentă’, stabil㒠şi uniformă’
36.gif
!!! De asemenea, acum ea ră’spunde frumos la comenzi (daaa, ştiu, cu excepţia opririi generale de urgenţă’, dar la acest aspect înc㒠se lucrează’
3.gif
). Fac menţiunea c㒠NU am umblat absolut deloc la setă’rile compensă’rii de sarcină’, deci iat㒠c㒠decodorul îmbună’tă’ţit s-a descurcat admirabil cu ambele locomotive
41.gif
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.606
499
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Aţi remarcat aprinderea uşor gradat㒠a LED-urilor de pe ambele locomotive, aşa-i? Acest aspect este implementat default pe acest decodor, ceea ce face ca LED-urile s㒠imite aprinderea/stingerea becurilor cu filament. DAAA, stiu c㒠şi alte decodoare permit aceast㒠comportare a luminilor, dar ea trebuie activat㒠& setat㒠de utilizator.
 

andreiul

Well-Known Member
Trenulist
21 August 2008
1.698
4
Bucuresti
www.cheetah.ro
WEBSITE
http://www.cheetah.ro
YAHOO
andreiul_babaul
LOCATION
Bucuresti
Hmm, Razvan are perfecta dreptate; locomotivele de tip Tristan facute de cei de la Trix sunt extrem de pretentioase la decodoare; eu nu am reusit sa fac sa mearga perfect aceasta locmotiva decat cu decodor Trix.

Am testat fara succes urmatoarele tipuri de decodoare pe locomotiva sus mentionata (evident incercand diverse valori ale CV-urilor legate de compensarea de sarcina si viteza; rezultatul era de fiecare data acelasi: mers neregulat la viteze mici, si, aleator, locomotiva pleca de nebuna la viteza maxima, in momentul in care dadeam comanda de oprire.

- Esu Basic
- Esu LokPilot v3.0
- Esu LokPilot v2.0
- Uhlenbrock (nu stiu ce model)