in acest topic voi prezenta alte aspecte ale machetismului feroviar in afara de gara, aspecte care ma preocupa si care cred eu ca merita sa le analizez impreuna cu prietenii de pe forum.
astazi voi prezenta modificarile aduse de mine unui vagon de calatori pe boghiuri, de startset.
VAGONUL RESTAURANT
mi-am propus sa il dotez cu mobilierul corespunzator si de asemenea sa ii pun instalatie de lumini.
am procedat in felul urmator. la sfaturile lui LDH, am reusit destul de greu sa il demontez. apoi l-am ingreunat cu mai multe cuie de dimensiuni mici bine mascate la bordul vagonului. peste acest lest am pus o podea pe care am vopsit-o albastra.
am cumparat de la Rally mai multe osii metalice si am inlocuit cite o osie de plastic de pe fiecare boghiu cu aceste noi osii.
pentru contact am folosit arculete de la pix, am folosit un singur arc pe care l-am taiat in doua. de la arculete am plecat cu doua sirme de lita cositorite de aceste arculete. una dintre ele am legat-o la o rezistenta de 430. satisfacatoare, zic eu. de aici am plecat cu doua circuite legate in paralel, fiecare cu cite 2 leduri galbene (cele 2 circuite sunt legate in paralel dar ledurile sunt orientate in asa fel incit curentul trece doar printr-un singur astfel de circuit, in functie de polaritate).
ledurile folosite sunt din acelea transparente de 2,7 V. ledurile sunt prinse pe un tavan de plastic transparent si subtire, acelasi folosit la fabricarea ferestrelor. ferestrele originale, la sfaturile lui LDH le-am taiat. acest lucru mi-a usurat si munca la realizarea interiorului vagonului, deoarece ferestrele originale erau foarte groase si deoarece ajungeau pina la podea trebuia sa tin mereu cont de ele (de grosimea lor care ocupa un important spatiu interior) atunci cind voiam sa instalez bancutele si masutele precum si peretii interiori si oricum nu s-ar fi vazut bine atunci cind totul ar fi fost gata.
dupa terminarea instalatiei electrice si verificarea ei am proiectat si realizat interiorul vagonului. vreau sa precizez ca ultimele doua ferestre, cea de la toaleta si cea de la usa, le-am pastrat pentru a putea inchide vagonul fara a mai face modificari complicate, pentru a pastra interiorul fara alte elemente care ar fi daunat aspectului.
astazi voi prezenta modificarile aduse de mine unui vagon de calatori pe boghiuri, de startset.
VAGONUL RESTAURANT
mi-am propus sa il dotez cu mobilierul corespunzator si de asemenea sa ii pun instalatie de lumini.
am procedat in felul urmator. la sfaturile lui LDH, am reusit destul de greu sa il demontez. apoi l-am ingreunat cu mai multe cuie de dimensiuni mici bine mascate la bordul vagonului. peste acest lest am pus o podea pe care am vopsit-o albastra.
am cumparat de la Rally mai multe osii metalice si am inlocuit cite o osie de plastic de pe fiecare boghiu cu aceste noi osii.
pentru contact am folosit arculete de la pix, am folosit un singur arc pe care l-am taiat in doua. de la arculete am plecat cu doua sirme de lita cositorite de aceste arculete. una dintre ele am legat-o la o rezistenta de 430. satisfacatoare, zic eu. de aici am plecat cu doua circuite legate in paralel, fiecare cu cite 2 leduri galbene (cele 2 circuite sunt legate in paralel dar ledurile sunt orientate in asa fel incit curentul trece doar printr-un singur astfel de circuit, in functie de polaritate).



ledurile folosite sunt din acelea transparente de 2,7 V. ledurile sunt prinse pe un tavan de plastic transparent si subtire, acelasi folosit la fabricarea ferestrelor. ferestrele originale, la sfaturile lui LDH le-am taiat. acest lucru mi-a usurat si munca la realizarea interiorului vagonului, deoarece ferestrele originale erau foarte groase si deoarece ajungeau pina la podea trebuia sa tin mereu cont de ele (de grosimea lor care ocupa un important spatiu interior) atunci cind voiam sa instalez bancutele si masutele precum si peretii interiori si oricum nu s-ar fi vazut bine atunci cind totul ar fi fost gata.


dupa terminarea instalatiei electrice si verificarea ei am proiectat si realizat interiorul vagonului. vreau sa precizez ca ultimele doua ferestre, cea de la toaleta si cea de la usa, le-am pastrat pentru a putea inchide vagonul fara a mai face modificari complicate, pentru a pastra interiorul fara alte elemente care ar fi daunat aspectului.