Salut tuturor,
De curand am achizitionat un automotor second hand. Este primul din "depoul" meu; l-am remarcat de mai multe ori cautand diverse lucruri pe internet.
Automotorul este produs de Roco. Are motor in 5 poli si volanta, iluminare cu becuri si este complet analog (nu are slot pentru decodor).
M-a bucurat foarte mult faptul ca la exterior arata foarte bine si are toate accesoriile. Se vede insa ca este rulat "la greu" dupa uzura rotilor si a lamelelor din alama care colecteaza curentul de pe sine (unele dintre ele sunt perforate de catre bandajul rotilor.
Acestea fiind constatate, am considerat normala decizia de a demonta complet automotorul pentru curatare, (re)gresare si eventuale reparatii.
Am mai constatat un lucru: in trecut s-a facut gresare cu vaselina de tractor, sau cam asa ceva, deoarece, era plin de unsoare in interior, iar aceasta era de culoare maronie si data in exces.
Asa ca am curatat bine carcasa, componentele angrenajelor, rotile si motorul, apoi am gresat cu putin ulei lagarele motorului, iar angrenajele cu vaselina Roco..
Deasemenea, am constatat ca unul din ghidajele de lumina era rupt, asa ca l-am lipit cu adeziv Piko.
In acest moment am terminat de demontat/curatat/spalat/gresat/montat vagonul motor si am facut teste.
Primele impresii (in analog):
- mersul este foarte lin, chiar si la viteze foarte mici) si extrem de silentios
- luminile functioneaza (se aprind alb/rosu in functie de directia de deplasare).
Deasemenea, am demontat si vagonul - aici am gasit ghidajul de lumina rupt. Am curatat bine rotile - aratau jalnic initial.
In viitor am de gand sa digitizez masina, sa amenajez interioarele si sa montez pasageri.
Iata si pozele:
Ieri, cand a fost achizitonat - inainte de curatare, demontare, montare si teste:





Cod Roco:

Poze interior:



Cam asa as vrea sa arate in final:



Va voi tine la curent cu evolutia lucrarilor
De curand am achizitionat un automotor second hand. Este primul din "depoul" meu; l-am remarcat de mai multe ori cautand diverse lucruri pe internet.
Automotorul este produs de Roco. Are motor in 5 poli si volanta, iluminare cu becuri si este complet analog (nu are slot pentru decodor).
M-a bucurat foarte mult faptul ca la exterior arata foarte bine si are toate accesoriile. Se vede insa ca este rulat "la greu" dupa uzura rotilor si a lamelelor din alama care colecteaza curentul de pe sine (unele dintre ele sunt perforate de catre bandajul rotilor.
Acestea fiind constatate, am considerat normala decizia de a demonta complet automotorul pentru curatare, (re)gresare si eventuale reparatii.
Am mai constatat un lucru: in trecut s-a facut gresare cu vaselina de tractor, sau cam asa ceva, deoarece, era plin de unsoare in interior, iar aceasta era de culoare maronie si data in exces.
Asa ca am curatat bine carcasa, componentele angrenajelor, rotile si motorul, apoi am gresat cu putin ulei lagarele motorului, iar angrenajele cu vaselina Roco..
Deasemenea, am constatat ca unul din ghidajele de lumina era rupt, asa ca l-am lipit cu adeziv Piko.
In acest moment am terminat de demontat/curatat/spalat/gresat/montat vagonul motor si am facut teste.
Primele impresii (in analog):
- mersul este foarte lin, chiar si la viteze foarte mici) si extrem de silentios
- luminile functioneaza (se aprind alb/rosu in functie de directia de deplasare).
Deasemenea, am demontat si vagonul - aici am gasit ghidajul de lumina rupt. Am curatat bine rotile - aratau jalnic initial.
In viitor am de gand sa digitizez masina, sa amenajez interioarele si sa montez pasageri.
Iata si pozele:
Ieri, cand a fost achizitonat - inainte de curatare, demontare, montare si teste:





Cod Roco:

Poze interior:



Cam asa as vrea sa arate in final:



Va voi tine la curent cu evolutia lucrarilor