Nu stiu altii cum sunt, dar eu, cand ma uitam la modelele americane produse de Mehano, ma izbea de fiecare data uratenia lor desavarsita, lipsa de imaginatie, "cubismul" dieselelor de peste ocean.
Mari, greoaie si urate, sunt evident facute nu sa "dea bine in poza", ci sa care interminabile omizi de fier si sa contribuie la prosperitatea OPEC.
Iata insa ca de curand, sosita de peste mari si tari, a intrat in parcul dacrail o EMD GP38-2 sub sigla Gulf Mobile & Ohio, produsa de Life-Like, firma achizitionata intre timp de Walthers Inc.



Primul lucru care frapeaza este gradul mare al detalierii: desi este o locomotiva relativ anosta, producatorul a reprodus toate belciugele, furtunele si manerele posibile, unele subtiri rau.



Si textele tiparite sunt impresionante, cateva nefiind lizibile cu ochiul liber (mare lucru functia macro :!: )









Extrem de interesant gasesc si sistemul de culegere a curentului: rotile fac corp comun cu extremitatile osiilor (sunt izolate la mijloc) care se invart in lagare de bronz "oilless" (fara ungere). Cele 2 lagare de pe o parte a boghiului sunt o singura piesa de care este sudat cate un fir.
Sistemul pare fiabil si robust, si cred ca asigura o culegere optima a curentului dovada fiind rularea IM-PE-CA-BI-LA. Cu un decodor ESU Basic, intre 4km/HO si 110km/HO merge perfect lin fara nici o urma de sacadare.
Am reusit si inlocuirea cuplelor Kadee originale cu unele Mehano care s-au potrivit (cu mici modificari)
Locomotiva are 530g si emana un miros "feroviar" de metal + ulei extrem de... realist
In concluzie nu-i pot reprosa absolut nimic, chiar daca dedesubt este stantat "made in china"...
Mari, greoaie si urate, sunt evident facute nu sa "dea bine in poza", ci sa care interminabile omizi de fier si sa contribuie la prosperitatea OPEC.
Iata insa ca de curand, sosita de peste mari si tari, a intrat in parcul dacrail o EMD GP38-2 sub sigla Gulf Mobile & Ohio, produsa de Life-Like, firma achizitionata intre timp de Walthers Inc.



Primul lucru care frapeaza este gradul mare al detalierii: desi este o locomotiva relativ anosta, producatorul a reprodus toate belciugele, furtunele si manerele posibile, unele subtiri rau.



Si textele tiparite sunt impresionante, cateva nefiind lizibile cu ochiul liber (mare lucru functia macro :!: )









Extrem de interesant gasesc si sistemul de culegere a curentului: rotile fac corp comun cu extremitatile osiilor (sunt izolate la mijloc) care se invart in lagare de bronz "oilless" (fara ungere). Cele 2 lagare de pe o parte a boghiului sunt o singura piesa de care este sudat cate un fir.
Sistemul pare fiabil si robust, si cred ca asigura o culegere optima a curentului dovada fiind rularea IM-PE-CA-BI-LA. Cu un decodor ESU Basic, intre 4km/HO si 110km/HO merge perfect lin fara nici o urma de sacadare.
Am reusit si inlocuirea cuplelor Kadee originale cu unele Mehano care s-au potrivit (cu mici modificari)
Locomotiva are 530g si emana un miros "feroviar" de metal + ulei extrem de... realist
In concluzie nu-i pot reprosa absolut nimic, chiar daca dedesubt este stantat "made in china"...