DA060 de la vis la realitate

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Bravo lui. Este cu atat mai laudabil cu cat un modelist a reusit sa faca un model mai bun decat o firma de profil.
 
Sincer ma indoiesc ca in urma scandalului rezultat cu modelul 0 in vest, modelul 1 se va vinde exclusiv de catre o firma din RO. Mai degraba va fi faza din Decembrie in care primele livrari apar la unii apoi dupa vreo 30 de zile incep sa apara pe la restul. Si atunci va incepe probabil sa scada si pretul.
 
tfa2003 a spus:
Mai, Tilligu' "e" nemti.
Daca aplicam o regula generala in lucrul cu Germania, dealerul are discount -20% la pretul recomandat. Dar pot fi facute si alte negocieri, bineinteles, functie de cantitati, durata contract etc.etc.
Deci, pe regula enuntata modelul "0" ar fi costat cam 200 - 40 =160 euro la intrare.
Ma cam indoiesc ca asta-i regula generala. Am vazut cu ochii mei o diferenta de pret de cca 65% pe computerul unui dealer din Romania cand a accesat Fleischmann sa-mi spuna daca poate sa-mi aduca un start set 939801 deabia aparut (era prin august-septembrie 2008) pe care stiam ca il pot lua cu 200 euro din majoritatea magazinelor germane si cu 180 de euro din vreo doua mai cu motz, ce vand in general mai bine (ambele preturi aveau tva german inclus). Ei bine, mi-a cazut fata: era la 100 euro! Ca era fara tva, e foarte probabil, adica sigur, dar si 120 euro cu tva inclus daca era la poarta fabricii si oricum pana la 200 euro mai erau 65 procente. Deci au de unde lasa.
Daca nu vedeam cu ochii mei (m-am uitat atent de doua ori ca nu-mi venea sa cred), as mai fi crezut basmele de adormit copiii cu adaosul de 15% care nu-i acoperit de inflatie, bashca ca mai trebuie sa fie considerat si transportul, bla, bla, bla, cum se plangea cineva pe aici pe undeva, de curand.
 
este interesant ca la linkul de mai sus....tillig.deblablabla varianta mai scumpa de 060 este out of stock. nu stiu si nu ma intereseaza diferenta intre ele, cert este ca tillig a reusit sa pacaleasca destui "sustinatori" sa cumpere aceste .......sa le zicem locomotive.
 
Pai sa vedem :
Se da site-ul :

http://www.tillig.com/modellbahnsho...kt1.html&spur_id=2&hst_id=2&r1_id=10&r2_id=76
(e copiat de mai sus din postul lui Gam3)

Pret locomotiva = 179.91
Se fac urmatoarea presupuneri:
1. TVA inclus in pret si e de 19%
2.Acceptandu-se postulatule enuntate de TFA2003 prin pagina 21,adaosul comercial e unul finutz de 20%.

179.91-(179.91x0.19) =145.7271
145.7271-(145.727x0.2)=116.58168
(sper sa nu fi gresit la calcule)
De unde rezulta ca pretul la poarta fabricii este unul de vreo 120 :evil: :evil:.
 
din punctul meu de vedere, daca pretul de raft este mai mare decat pretul de fabrica cu 20%, deja e bisnita; spun asta, deoarece vanzatorul nu "produce" nimic; el traieste de pe urma celor care PRODUC ceva; si asta se poate aplica in orice domeniu de activitate.
 
@andreiul
Cu ultima ta parere chiar nu pot fi de acord. Dupa cum vezi Tillig (si nici altii) nu se deranjeaza sa-si faca magazine proprii si sa vanda ei. In ziua de azi putini mai fac asta, deoarece scapa de batai de cap. Ideea era alta: Daca producatorul are un pret recomandat, si tu vinzi la pretul lui recomandat (de catalog sau cum vreti sa-i spuneti), cu siguranta, si in cazul nemtilor, din experienta, ca dealer ai cel putin 20% discount la intrare. Uriteniile apar cand ai un pret recomandat si tu dai mult peste ala. Dar Europa a inceput sa fie mica fratilor, asa ca...
PS.1. Pe aici inca ne mai jucam si cu cursul de schimb, dar daca am fi in zona euro s-ar mai clarifica multe lucruri...
2. Enervant in continuare ca la aia cu bani se vinde sub pretul recomandat iar la noi peste...
 
tfa2003, din punct de vedere al cumparatorului final, chiar nu ma intereseaza politica unei firme; pe mine ma intereseaza pretul final si de unde pot achizitiona produsul. Daca firma X nu e in stare sa isi rezolve partea de vanzari, e problema ei! Dar nici sa platesc pretul aproape dublu la raft nu sunt de acord. Eu sunt in pielea cumparatorului, nu vad de ce m-as pune in pielea celui care produce sau a celui care vinde.

Sincer nu m-ar deranja daca cei de la Tillig (de exemplu) ar avea un magazin online de unde as putea cumpara, platind costurile de transport; banii nu au miros; ca atare ma documentez si cumpar produsul acolo unde il gasesc mai ieftin.

Referitor la Romania, exista chiar si aici firme care practica preturi ok si firme care practica preturi nedigerabile; motivele nu ma intereseaza, dar actionez in consecinta
 
andreiul a spus:
din punctul meu de vedere, daca pretul de raft este mai mare decat pretul de fabrica cu 20%, deja e bisnita; spun asta, deoarece vanzatorul nu "produce" nimic; el traieste de pe urma celor care PRODUC ceva; si asta se poate aplica in orice domeniu de activitate.

Sunt programator si nu ma pricep deloc la economie dar logic ma gandesc ca adaosul depinde si de rulajul de marfa. Adica daca eu am un magazin care are cheltuieli de 5000 euro (chirie + vanzatori + curent + etc) eu trebuie sa imi pun adaosul astfel incat acel adaos sa-mi asigure plata cheltuielilor + un profit. Deci adaosul <> profit.
Acuma daca au vand produse alimentare si rulajul e de zeci de mii de euro normal ca im i pun adaosul mic, pentru ca rulajul mare imi asigura si mai multi bani din adaos. Dar daca eu vand 10 locomotive si 10 vagoane trebuie sa-mi pun adaos cat sa imi acopere costurile cu magazinul.
Solutia ar fi sa raman exclusiv online: am un depozit la marginea orasului si nu imi bat capul.
 
Sunt de acord cu Andrei in ce priveste practica preturilor si sa nu spuna cineva ca nu cumpara de unde este mai ieftin si mai bun .
Politica firmelor in romania este in general de trei ori profit daca se poate si asta s-a vazut clar in variatia pretului la locomotiva 060-DA .
 
Acuma vad cau au aparut pe pagina la trenulete fotografii noi cu locomotiva intrata in productie se pare.