Una din problemele la locomotivele 060-EA si LDH 1250, produse de Amintiri Feroviare si respectiv Albert Model, este distanta insuficienta intre locomotiva si vagon, folosind cuplele scurte Roco, ceea ce duce la deraieri inevitabile in curbe, din cauza incalecarii tampoanelor.
Faptul se datoreaza lipsei sistemului de cuplare apropiata, inexistent la LDH 1250, din ratiuni ce tin de spatiu, iar la 060-EA, probabil din motive economice. Trecem peste asta, postul nu este despre o marca anume, ci despre o solutie.
Ideea mi-a incoltit in urma cu multi ani, cand am citit o discutie interesanta despre cuple care ofera un aspect realist in tinuta de drum a materialului rulant, la colegii de peste Canalul Manecii.
Despre cuplele Hornby (ref. R 8220, pack de 10) nu stiu mare lucru, doar ca sunt (aproape) identice cu cuplele scurte Roco, probabil dupa primul faliment au cumparat licenta...poate ne lamureste Horia.
Fiind pentru material la scara 1:76, sunt putin mai lungi, la baza, cu vreo 2 mm. Adica exact cat am avea nevoie intre locomotivele sus-numite si respectivul material remorcat.
Totusi, este necesar o mica modificare, simpla, la indemana oricui, chiar si a celor cu 2 maini de stanga: trebuie subtiat varful din mijloc, pentru o cuplare naturala, cu suratele Roco.
Intr-o prima faza se demonteaza "cheia" de decuplare si se pileste cu o pila de unghii sau/si o pila fina varful respectiv, din aproape in aproape, verificand constant cum se cupleaza cu o cupla scurta Roco.






Am testat atat pe LDH 1250, cat si pe 060-EA, in curbe de pana la 450 mm raza, rezultatele fiind excelente, niciun tampon incalecat, nicio deraiere.

În curbă R5 Roco, adică 500 mm rază. Încă este spațiu între tampoane...


Pentru mine este solutia ideala, fara buzunare NEM noi sau extensii. Mai am mult de pilit.
Faptul se datoreaza lipsei sistemului de cuplare apropiata, inexistent la LDH 1250, din ratiuni ce tin de spatiu, iar la 060-EA, probabil din motive economice. Trecem peste asta, postul nu este despre o marca anume, ci despre o solutie.
Ideea mi-a incoltit in urma cu multi ani, cand am citit o discutie interesanta despre cuple care ofera un aspect realist in tinuta de drum a materialului rulant, la colegii de peste Canalul Manecii.
Despre cuplele Hornby (ref. R 8220, pack de 10) nu stiu mare lucru, doar ca sunt (aproape) identice cu cuplele scurte Roco, probabil dupa primul faliment au cumparat licenta...poate ne lamureste Horia.
Fiind pentru material la scara 1:76, sunt putin mai lungi, la baza, cu vreo 2 mm. Adica exact cat am avea nevoie intre locomotivele sus-numite si respectivul material remorcat.
Totusi, este necesar o mica modificare, simpla, la indemana oricui, chiar si a celor cu 2 maini de stanga: trebuie subtiat varful din mijloc, pentru o cuplare naturala, cu suratele Roco.
Intr-o prima faza se demonteaza "cheia" de decuplare si se pileste cu o pila de unghii sau/si o pila fina varful respectiv, din aproape in aproape, verificand constant cum se cupleaza cu o cupla scurta Roco.






Am testat atat pe LDH 1250, cat si pe 060-EA, in curbe de pana la 450 mm raza, rezultatele fiind excelente, niciun tampon incalecat, nicio deraiere.

În curbă R5 Roco, adică 500 mm rază. Încă este spațiu între tampoane...


Pentru mine este solutia ideala, fara buzunare NEM noi sau extensii. Mai am mult de pilit.

Ultima editare: