Cronica ilustrata a Reginalei Cai Ferate Timisoara

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

chickengeorge

Well-Known Member
Trenulist
15 Ianuarie 2009
340
0
Timisoara
YAHOO
chickengeorge2000
LOCATION
Timisoara


Prin efortul neobositului si pasionatului ing.Vali Ivanescu, cu sprijinul Consiliului Judetean, a reusit sa vada lumina tiparului o lucrare care face mandru orice banatean si in mod special orice interesat in pasiunea noastra comuna.
Ce pot sa va spun decat ca pe parcursul celor 233 de pagini se gasesc informatii si mai ales imagini, multe imagini, din ceea ce consider eu ca este cea mai veche, densa si frumoasa retea CF din tara.
Regretul este ca, dupa informatiile pe care le detin, cartea a aparut numai in reteaua interna a Consiliului Judetean si nu este disponibila si publicului larg, dar probabil ca aceasta situatie se poate indrepta.
Doresc sa-i transmit pe aceasta cale prietenului Vali Ivanescu, sincere felicitari, sanatate si putere de munca sa mai poata sa ne faca asemenea bucurii! :aplauze: :aplauze: :aplauze: :aplauze: :aplauze:
 
Fara a dori sa umbresc ceva din meritul celui care a scris cartea cu pricina, sau sa scad din calitatea creatiei in sine, trebui eremarcat ca o lucrare destinata unui circuit inchis este nula. O carte se scrie pentru a fi citita de cat mai multi oameni, pasionati, critici, sau doar simpli observatori ai fenomenului, altfel nu are nici o valoare educativa, la fel ca si fotografiile care nu vad niciodata lumina in prezenta altui privitor decat a celui care le-a realizat.

Exista multe exemple de lucrari din domeniu, dar nu numai, similare. Scoase in tiraj limitat, e drept ca multe sponsorizate. repet insa, din punctul meu de vedere, si din punctul de vedere al celor care ar dori sa citeasca sau sa rasfoiasca o astfel de lucrare, efectul este nul.
 
stageexp a spus:
Fara a dori sa umbresc ceva din meritul celui care a scris cartea cu pricina, sau sa scad din calitatea creatiei in sine, trebui eremarcat ca o lucrare destinata unui circuit inchis este nula. O carte se scrie pentru a fi citita de cat mai multi oameni, pasionati, critici, sau doar simpli observatori ai fenomenului, altfel nu are nici o valoare educativa, la fel ca si fotografiile care nu vad niciodata lumina in prezenta altui privitor decat a celui care le-a realizat.

Exista multe exemple de lucrari din domeniu, dar nu numai, similare. Scoase in tiraj limitat, e drept ca multe sponsorizate. repet insa, din punctul meu de vedere, si din punctul de vedere al celor care ar dori sa citeasca sau sa rasfoiasca o astfel de lucrare, efectul este nul.

Cred ca ar fii trebuit sa functioneze empatia in cazul autorului si sa ne punem in situatia cand nu oricine dispune financiar de posibilitatea de a-si tiparii manuscrisul, am anuntat aparitia in mod special ca sa se stie ca daca avem prieteni in zona Consiliului Judetean, avem posibilitatea sa ajungem sa punem si mana pe ea, si de ce nu, sa facem la o adica solicitari autorului prin precomenzii ferme sa poata reedita in regim propiu tiparirea cartii, din pacate nu putem face altceva si prin asemenea reactii umbrim efortul unui om care nu are nici o vina!
 
Ca sa nu fiu inteles gresit in cele scrise mai sus, vin cu o completare.
Exista mai multe lucrari in domeni feroviar, unele de mare valoare, practica si artistica (cum ar fi o monografie a loko cu aburi care au circulat pe teritoriul tarii noastre).

Din pacate toate acestea au fost editate in circuit inchis, fara a exista acces la ele din exteriorul "sistemului". Este oarecum frustrant, deoarece in ultimii zeci de ani, in afara de cele trei volume de istorie feroviara si de cateva din titlurile cu caracter didactic unde se incadreaza si manualele de exploatare , prin librarii nu prea am vazut aproximativ nimic. Comparativ cu vestul, unde se editeaza zeci de titluri este putin.
 
Am inteles ideea, de aceea m-am grabit cu completarea de rigoare, pentru a nu fi inteles gresit postul meu.
Repet autorul nu are nici o vina, ba chiar are un mare merit.
Eu am tras doar un semnal de alarma in privinta lipsei de utilizare corecte a potentialului. Aproape nimeni nu are posibilitatea editarii si difuzarii pe bani proprii a unei lucrari, aici ar trebui sa intervina insa "cineva". In multe situatii am inteles ca a intervenit financiar chiar reteaua feroviara, dar din pacate circulatia a fost tot una de regim inchis.
 
stageexp a spus:
Fara a dori sa umbresc ceva din meritul celui care a scris cartea cu pricina, sau sa scad din calitatea creatiei in sine, trebui eremarcat ca o lucrare destinata unui circuit inchis este nula. O carte se scrie pentru a fi citita de cat mai multi oameni, pasionati, critici, sau doar simpli observatori ai fenomenului, altfel nu are nici o valoare educativa, la fel ca si fotografiile care nu vad niciodata lumina in prezenta altui privitor decat a celui care le-a realizat.

Ai dreptate, de aceea am indicat (se pare ca am scris in acelas moment cu chickengeorge !) si modalitatea de procurare a cartii.
Pe de alta parte, trebuie mentionat ca astfel de lucrari se adreseaza unui segment destul de redus de cititori, iar editurile nu se incumeta sa realizeze tiraje mari.
Nu in ultimul rand, nici chiar "pasionatii" care se plang ca nu au la dispozitie material documentar nu se inghesuie sa achizitioneze cartile cu tematica feroviara, asa putine si scumpe cum sunt ele, iar acestea zac pe la edituri ....
Mai bine sa ne bucuram de acest frumos cadou de Craciun primit din partea Domnului Ivanescu !
 
Pai tocmai acest lucru l-am dorit si eu prin prezentare, o mobilizare a noastra ca sa ne putem bucura toti de lucrare, ptr ca asta-i situatia in tranzitia noastra eterna, desi probabil pe viitor nu voi mai face asemenea "greseli"!

PS.Cu acordul lui Vali, ptr. informatii suplimentare, il puteti contacta pe adresa de mail : [email protected]
 
mesaj de la Vali :

"Mersi Puiu, mersi Serban, mersi "Stageexp", aprecierile voastre reprezinta multumirea mea sufleteasca.Inca o data , mersi!
Vali Ivanescu
 
Multumesc si eu la randul meu in primul rand domnului Vali Ivanescu pentru minunata supriza pe care ne-o ofera.

Poate nu e inutil sa precizam ca unele dintre liniile care intra in compunerea regionalei Timisoara sunt totodata si cele mai vechi de pe teritoriul de azi al Romaniei, deci acesta carte este o incursiune directa in trecutul nostru feroviar.
Un trecut care nu este numai al Romaniei, este al Europei intregi. Era nevoie de cineva care sa povesteasca aceste povesti, si cine-ar fi putut sa le povesteasca mai bine decat cineva de acolo? De aceea, ma bucur sa stiu ca prietenul nostru Vali Ivanescu s-a aplecat asupra istoriei acestor linii cu pasiunea si atentia care-l caracterizeaza. Bravo Vali, sa ne traiesti si sa ne incanti in continuare cu lucrarile tale!

Iata ca se dovedeste inca o data ca "Tot Banatu-i fruncea" :D

Multumesc in egala masura prietenilor Chickengeorge si Serban pentru precizari si pentru supriza de acum din prag de Craciun.