Constructii feroviare: Gari

Doru

Well-Known Member
Trenulist
14 Februarie 2008
500
0
Cluj Napoca
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Cluj Napoca
Nu stiu daca se preteaza sau nu sa pun si constructii la aceasta rubrica.
Este un model de la KIBRI. Mi-a luat 2 zile sa-l definitivez. Imi place destul de mult , dar am gresit ca nu am pus atfel de verdeara la ferestre, decat cel original care arata a flori de plastic ordinar.Ma gandesc sa schimb cu altceva daca gasesc. Poate imi sugerati voi

 
Salut,
Mai degraba strica aspectul acest luciu de plastic.Eu vopsesc toate cladirile mele cu vopsea acrilica mata. Arata mult mai bine .Dar asta se poate remedia.....
 
eu as sugera niste gari autohtone...romanesti,frumoase si de 10 ori mai aratoase
ca ale nemtilor,construite de la 0....voi ce ziceti?
cine are bunavointa si bunatatea sa puna fotografii,de exemplu,cu gara veche din Craiova?
 


din colectia Romrail:



din colectia subsemnatului, varianta colorata manual, datata cel mai probabil in jurul anului 1900:



si mai sunt multe altele dar nu cred ca e locul aici pentru a fi expuse...
 
buna baieti,

@cosmin, putin respect pentru acesti "fritzi" de la care vine 80% din tehnica feroviara romaneasca, te rog... cat despre Empfangsgebaude Dettingen din svabime, o gara-tip construita de 187 de ori in tot sudul Germaniei de azi, este vorba de un kit vechi dar fundamental bun de la Kibri, care s-a vandut pana acum de peste 25000 in 35 de ani... si cu putina vopsea poate fi facut sa arate foarte bine (si asta o spune omul care a plecat cu laserul la razboi impotriva "plasticului ordinar") :-D

felicitari pentru Doru pentru fotografie, lumina naturala si fundalul natural aduc ce nu va aduce niciodata un fundal tiparit! bravo!
 
Buna Horia,

revenind de la vechea gara din Craiova (apropos, construita tot de "fritzi") la cea prezentata aici de Doru, as vrea sa stiu daca poti sa imi dai mai multe informatii despre aceasta gara.
Din intamplare si eu am , evident la N, kitul Kibri 7757, adica acelasi model de gara (cu mici diferente). Am cateva idei despre cum sa o fac mai reala decat arata (am de gand sa nu mai folosesc acel soclu din plastic, o rugina absolut necesara pe acoperis, etajul doi muuuuult mai imbatranit (ma refer la lemnul ce imbraca exteriorul), alte culori pentru jgheaburile de apa, stolarie etc.
in final sa arate cam asa:

poza de pe railfaneurope.net/David JĂźrgens

PS: si "of the record" de ce Kibri pune pe ambalaj imaginea kiturilor asamblate parca de cineva cu ambele maini stangi, cand de fapt in interior ai sansa sa gasesti un kit mult mai bine lucrat si care asamblat chiar de un incepator arata infinit mai bine decat cel de pe "coperta" ?
 
Catalin, de cand citesc Model Railroader ma deranjeaza enorm o cladire unde se vede luciu de plastic :-x Americanii murdaresc aproape totul ,si arata de 1000ori mai bine.Dar este indiferent daca este vorba de America sau Europa.Peste tot este praf ,vant ,ploaie etc.Nu stiu de ce modelistii europeni sunt asa de "grijulii " cu vopselele.Se poate vopsi in voie cu acrilice ,daca nu place ...se poate spala cu apa si incerca din nou.Si asta nu numai la cladiri ,si la poduri ,trunchiuri de copaci etc.
Eu folosesc vopsele mate acrilice din Baumarkt (OBI ,Praktiker etc).
Si aici iti dau dreptate cu imaginea de pe ambalaj.Se poate face mult mai frumos :grin:
 
Buna Rudi

eu nu am experienta in modelism, dar atat cat imi spune bunul simt, iti dau dreptate. Cunosc modelimul nord-american si imi place enorm faptul ca ei isi fac pana si liniile/macazele manual.
Revenind la imbatranire: am avut in anii '90 o diorama TT pe care nu am imbatranit-o in nici un fel. Acum, lucrez cu greu la o diorama N care va presupune tot ce inseamna imbatranire, oricat de mult am dat pe modelul respectiv.
Diferenta imi da o stare de confort greu de explicat. De ce ?

pentru ca nu imi da impresia ca ma uit la o jucarie.
 
@Horia

nu vad unde in cuvintele mele lipseste respectul...reactionezi de parca te-as fi
jignit chiar
eu cred ca e foarte normal ca un roman sa isi doreasca modele romanesti,in
conditiile in care suntem intoxicati cu material rulant nemtesc,iar oferta pe piata
in ceea ce priveste CFR-ul este foarte scazuta...

@catalin

multumesc pentru poze,ma asteptam ca ai sa postezi ceva...gara a fost construita
de catre nemti ptr ca au fost contractati sa o faca,puteau sa fie italieni sau turci
atata timp cat erau platiti,nu?...deci nu vad de unde atata merit atribuit pentru
constructia garii...n-au facut-o gratis

scuze de off-topic,daca nu va place puteti sterge mesajul
 
O parere suplimentara:
nu trebuie nici sa negam meritul nemtilor care sunt pionieri in multe domenii ale tehnicii, deci foarte multe "jucarii" vor avea la baza echipamente germane, plecand de la garile din tara noastra, care multe dintre ele s-au contruit in perioada dominatiei austroungare (ma refer la cele mai vechi), si terminand cu modelele specifice altor domenii de modelism respectiv blindatele sau avioanele germane care sunt nelipsite in orice colectie.
De asemenea ne dorim modele romanesti, pentru ca sunt aproape de sufletul nostru, eu unul voi aprecia mult mai mult o loko diesel electrica sau electrica pe care o vad toata ziua pe liniile noastre fata de o loko de generatie mai noua de exemplu taurus sau herkules.
Prin necesitatea de a realiza machete care sa copieze bucati ale adevarului cotidian, modelele romanesti sunt obligatorii, din pacate, pentru gari la fel ca si pentru restul de componente ale unei machete feroviare sau nu, intervine cererea relativ mica pe piata pe care o reprezentam noi, care nu prea justifica confectionarea de matrite.
 
buna baieti,

cosmin, nu vreau polemica, numai ca "fritzi" suna la mine cam cum aud zilnic "tzigani" pentru romani aici in Franta si mi se pare extrem de jignitor, de accea am facut acea remarca si as fi bucuros daca s-ar putea rectifica mesajul tau! ;) fara nici o suparare

catalin, saptamana trecuta tocmai a disparut o gara asa aici la noi, la Einmeldingen, langa Weil-am-Rhein; exista inca o gramada si cele mai multe, care nu au avut bafta sa fie vandute ca locuinte, arata chiar ca cea din poza ta...

ca recomandari pentru "imbatranire"... vopsea mata (eu prefer Enameluri), "sucuri" brune si gri, "dry-brush" cu nuante mai deschise ale culorilor folosite, white spririt pentru a "albi" plasticul... daca vrei, putem face un topic separat, pas cu pas spre o gara "imbatranita" si fara acel luciu de plastic care ne scoate din sarite si pe tine, si pe Rudi si pe mine :D
 
@Horia

departe de mine (si de forum) polemicile,am modificat postul,adevarul este ca
romanii sunt adeseori numiti tigani,chiar au tupeul sa spuna ca tiganii vin din
romania...insa nu am avut intentia sa jignesc pe nimeni...

legat de patinarea garilor,ar fi bun un topic aparte,(modelele curate si lucioase pe
mine ma imbolnavesc)
 
cosmin78 a spus:
@Horia

nu vad unde in cuvintele mele lipseste respectul...reactionezi de parca te-as fi
jignit chiar

Horia este un om deosebit de CORECT !!!! deci atentie mare :fluierat: .
Am avut ocazia sa-l cunosc personal ,si il apreciez ca om si modelist !!!
@Cosmin ,este clar ca nu ai vrut sa jignesti pe nimeni.Te inteleg foarte bine ca doresti modele romanesti ,dar cum s-a mai spus mai sus,lipsa cerintei este cauza ca nu se gasesc pe piata.Dar in ziua de azi ,cu ajutorul laserului se pot face serii mici care se renteaza.O matrita este foarte scumpa,cate 1000....de bucati trebuie vandute ?
 
Cosmin,

Perfect de acord cu tine in privinta garilor romanesti.

Evident cele mai multe modele feroviare europene sunt germane pentru ca in domeniu exista doar o mana de firme si, intamplator sau nu, sunt in majoritate germane. Putem spune chiar ca in Germania se tureaza cel mai puternic "motorul" acestei industrii, indiferent de scara sau de epoca preferata.

Dar in ceea ce ma priveste, odata cu pozele lui Catalin am inceput sa descopar farmecul deosebit al garilor romanesti de epoca. Ele sunt nu numai cu nimic mai prejos, ci din contra, chiar mai interesante si mai pitoresti decat multe constructii germane din aceeasi perioada. Evident, sunt subiectiv, insa mie ca roman ar fi de asteptat sa-mi placa mai mult ceva ce are atmosfera de "acasa"!

Si inca nu stii tot: nu stii cat de pitoresti sunt locomotivele si vagoanele acestei epoci, pentru ca pozele sunt putine si de slaba calitate si rare, dar exista... exista chiar si planuri ale acestor locomotive, acelea publicate in urma cu niste ani in revista aproape defuncta astazi "Modelism"!

Dar numai de noi depinde ca, fie chiar si folosind ca "materie prima" kit-uri de gari nemtesti, sa ne facem propriile gari romanesti autentice.

Horia ne-a aratat chiar aici pe forum un exemplu practic privind modul in care se poate realiza o gara, folosind chiar materiale destul de simple. Gara aceea, din motive comerciale, este prezentata drept o gara de linie secundara austriaca, insa toti ardelenii o pot recunoaste usor, fiindca e prezenta in zeci de exemplare prin garile din Ardeal. Este nimic altceva decat o gara romaneasca.

E drept ca laserul care a facut treaba acolo nu este chiar la indemana oricui, insa e o tehnologie care va ajunge candva sa fie mult mai usor accesibila. Iar daca laserul nu este accesibil oricui, in schimb o lama bine ascutita si multa rabdare pot sa faca o treaba aproape la fel de buna.

In final, apropo de patina cladirilor din plastic nemtesti la diverse scari. Intamplator am si eu o cladire a unei statii de macaze Auhagen. M-am trezit cu ea primita cadou, colac peste pupaza este si epoca III-a, nici nu stiu inca ce voi face cu ea, oricum insa am ocazia s-o studiez in amanunt. Deja mi-este clar ca trebuie sa muncesc serios la ea pentru a reusi sa obtin finetea pe care a obtinut-o Horia cu hartia taiata cu laserul. De asemenea, cred ca profilaturile acelea odata vopsite ar deveni si mai grosolane oricat de subtire ar fi stratul de vopsea.

A incercat insa cineva ca dupa montarea cladirii sa ii traga un weathering cu pulbere pasteluri, urmat de un strat de lac mat pulverizat de la distanta cu aerograful, ca-l fixeze si totodata sa-i ia luciul ala de plastic? Ma gandesc ca ar fi o solutie...

Salutari din Constanta,
Dorin
 
buna baieti,

@cosmin, cred ca acum ne-am inteles! ;)

@Rudi, victorian: da, gara mea "SteinbachbrĂźcke" exista si in Ardeal, insa in general intr-o versiune un pic mai lunga, cu 3 travee in aripa din lateral... insa kitul meu pe scara N se poate edita si pe H0 la nevoie, daca cererea o justifica... insa aici reincepem discutia in care toti vor ceva si cand e vorba de a da bani (e drept, de 2 sau 3 ori mai mult ca un kit de plastic) nu se mai gaseste nimeni... :)
 
victorian a spus:
A incercat insa cineva ca dupa montarea cladirii sa ii traga un weathering cu pulbere pasteluri, urmat de un strat de lac mat pulverizat de la distanta cu aerograful, ca-l fixeze si totodata sa-i ia luciul ala de plastic? Ma gandesc ca ar fi o solutie...

Salutari din Constanta,
Dorin

Da, normal ca a incercat, a reusit si arata foarte bine chiar daca totul este facut la pensula.

Daca ai sa cauti pe la AMFB sau la rubrica Expozitii, nu mai stiu pe unde sunt pozele, ai sa vezi "shumulenista" facuta de noi pentru expozitii si aproape toate cladirile sunt "murdarite" cu "parfuri" Noch de catre SSi iar je zice ca au iesit excelent.

:cafea:
 
@victorian

cand imi murdaresc vagoanele sau locomotivele intai le iau luciul cu un lac mat, apoi le patinez cu vopsea sau pigmenti,cara sunt la acelasi pret cu pastelurile,deci
nu trebuie sa le mai macin....si la sfarsit alt strat de lac mat
 
Cosmin,

Merci de raspuns, cred ca pigmentii praf sunt o idee foarte buna intr-adevar. Ai incercat cumva sa dai pigmentii si direct pe plastic, urmat doar de stratul de lac de la sfarsit?

Mi-e teama mai ales la scara N ca nu cumva doua straturi de lac sa "ingroase" vizibil finetea modelului!
 
victorian a spus:
Mi-e teama mai ales la scara N ca nu cumva doua straturi de lac sa "ingroase" vizibil finetea modelului!
Nu trebuie sa-ti fie teama.........se da cu un lac incolor mat (de ex. Tamiya) mai de la distanta cam 30-40cm .Si se da doar un strat subtire ,ca o ceata.........nici nu se vede.
Eu cand am vopsit niste locomotive HO am sigilat decalurile cu lac incolor mat de la Obi ,care este ceva mai gros ca cel Tamiya ,si nu se vede nimic negativ.