Cosmin,
Perfect de acord cu tine in privinta garilor romanesti.
Evident cele mai multe modele feroviare europene sunt germane pentru ca in domeniu exista doar o mana de firme si, intamplator sau nu, sunt in majoritate germane. Putem spune chiar ca in Germania se tureaza cel mai puternic "motorul" acestei industrii, indiferent de scara sau de epoca preferata.
Dar in ceea ce ma priveste, odata cu pozele lui Catalin am inceput sa descopar farmecul deosebit al garilor romanesti de epoca. Ele sunt nu numai cu nimic mai prejos, ci din contra, chiar mai interesante si mai pitoresti decat multe constructii germane din aceeasi perioada. Evident, sunt subiectiv, insa mie ca roman ar fi de asteptat sa-mi placa mai mult ceva ce are atmosfera de "acasa"!
Si inca nu stii tot: nu stii cat de pitoresti sunt locomotivele si vagoanele acestei epoci, pentru ca pozele sunt putine si de slaba calitate si rare, dar exista... exista chiar si planuri ale acestor locomotive, acelea publicate in urma cu niste ani in revista aproape defuncta astazi "Modelism"!
Dar numai de noi depinde ca, fie chiar si folosind ca "materie prima" kit-uri de gari nemtesti, sa ne facem propriile gari romanesti autentice.
Horia ne-a aratat chiar aici pe forum un exemplu practic privind modul in care se poate realiza o gara, folosind chiar materiale destul de simple. Gara aceea, din motive comerciale, este prezentata drept o gara de linie secundara austriaca, insa toti ardelenii o pot recunoaste usor, fiindca e prezenta in zeci de exemplare prin garile din Ardeal. Este nimic altceva decat o gara romaneasca.
E drept ca laserul care a facut treaba acolo nu este chiar la indemana oricui, insa e o tehnologie care va ajunge candva sa fie mult mai usor accesibila. Iar daca laserul nu este accesibil oricui, in schimb o lama bine ascutita si multa rabdare pot sa faca o treaba aproape la fel de buna.
In final, apropo de patina cladirilor din plastic nemtesti la diverse scari. Intamplator am si eu o cladire a unei statii de macaze Auhagen. M-am trezit cu ea primita cadou, colac peste pupaza este si epoca III-a, nici nu stiu inca ce voi face cu ea, oricum insa am ocazia s-o studiez in amanunt. Deja mi-este clar ca trebuie sa muncesc serios la ea pentru a reusi sa obtin finetea pe care a obtinut-o Horia cu hartia taiata cu laserul. De asemenea, cred ca profilaturile acelea odata vopsite ar deveni si mai grosolane oricat de subtire ar fi stratul de vopsea.
A incercat insa cineva ca dupa montarea cladirii sa ii traga un weathering cu pulbere pasteluri, urmat de un strat de lac mat pulverizat de la distanta cu aerograful, ca-l fixeze si totodata sa-i ia luciul ala de plastic? Ma gandesc ca ar fi o solutie...
Salutari din Constanta,
Dorin