buna,
autocamioanele Roman Diesel au marcat incepand cu 1972 extrem de puternic imaginea transporturilor rutiere romanesti, intr-atat de puternic incat ne este aproape imposibil azi sa imaginam cat de "colorate" erau acestea in deceniul 1960-1970.
faimoasa ITIA, Intreprindere de Transporturi Internationale Auto dispunea in anii 1960 de o flota impresionanta de vehicule de fabricatie vest-europeana: capete tractoare UNIC (Franta), Mack (SUA), Mercedes-Benz, M.A.N. si Henschel (Germania) precum si remorci frigorifice produse de diferiti fabricanti europeni (Fruehauf, Blumenhard).
iata aici o remorca Blumenhard a ITIA/Fructexport, fotografiata in anii 1960 la Paris (!!!) in fata turnului Eiffel, preluata dintr-un prospect de prezentare ITIA:
si iata si capul tractor din epoca, un Henschel HS16 varianta "intermediara":
bineinteles, am cautat sa reproduc aceste vehicule in model, pe scara mea favorita, N (1/160).
iata pentru inceput Henschel-ul din imaginea precedenta, cu semi-remorca aferenta, produse plecand de la o baza Wiking; la cap tractor am folosit partea frontala de la un camion Arnold, cu faruri creeatie personala, la fel ca si toate inscriptiile:
am mai facut o varianta de Henschel, decorand doar cabina originala Wiking si cupland-o cu o semi-remorca de alt tip, de productie Fruehauf (din pacate, nu detin drepturi asupra pozei originale)
un alt vehicul este un cap tractor MB cu "cabina dreapta" in versiunea 1964-1967 si semi-remorca inchisa; capul tractor a supravietuit pana in anii 1980, l-am vazut des in fundul unei curti de pe strada Slatineanu din Bucuresti... nu stiu ce s-a intamplat cu el dupa aceea.
si iata inca o data cele trei vehicule diferite:
sper sa va placa ;-)
autocamioanele Roman Diesel au marcat incepand cu 1972 extrem de puternic imaginea transporturilor rutiere romanesti, intr-atat de puternic incat ne este aproape imposibil azi sa imaginam cat de "colorate" erau acestea in deceniul 1960-1970.
faimoasa ITIA, Intreprindere de Transporturi Internationale Auto dispunea in anii 1960 de o flota impresionanta de vehicule de fabricatie vest-europeana: capete tractoare UNIC (Franta), Mack (SUA), Mercedes-Benz, M.A.N. si Henschel (Germania) precum si remorci frigorifice produse de diferiti fabricanti europeni (Fruehauf, Blumenhard).
iata aici o remorca Blumenhard a ITIA/Fructexport, fotografiata in anii 1960 la Paris (!!!) in fata turnului Eiffel, preluata dintr-un prospect de prezentare ITIA:
si iata si capul tractor din epoca, un Henschel HS16 varianta "intermediara":
bineinteles, am cautat sa reproduc aceste vehicule in model, pe scara mea favorita, N (1/160).
iata pentru inceput Henschel-ul din imaginea precedenta, cu semi-remorca aferenta, produse plecand de la o baza Wiking; la cap tractor am folosit partea frontala de la un camion Arnold, cu faruri creeatie personala, la fel ca si toate inscriptiile:
am mai facut o varianta de Henschel, decorand doar cabina originala Wiking si cupland-o cu o semi-remorca de alt tip, de productie Fruehauf (din pacate, nu detin drepturi asupra pozei originale)
un alt vehicul este un cap tractor MB cu "cabina dreapta" in versiunea 1964-1967 si semi-remorca inchisa; capul tractor a supravietuit pana in anii 1980, l-am vazut des in fundul unei curti de pe strada Slatineanu din Bucuresti... nu stiu ce s-a intamplat cu el dupa aceea.
si iata inca o data cele trei vehicule diferite:
sper sa va placa ;-)