colectia N a lui gamitzu

Multam pentru informatii. Si mie mi-au placut enorm, se pupa cu epoca dioramei. Ca plus, sant lucrate excelent. Sant 2 in set dar diferite mult ca echiparei. Nu doar doua vagoane identice inmatriculate ca 375 si 376. Bineinteles ca vor intra toate pe rand la patinat. Timpul ma omoara dar in masura in care voi avea timp, voi mazgali tot, inclusiv El Capitan, Zefirul si ce garnituri mai am. De asta pomeneai de record de viteza? http://www.spookshow.net/loco/files/katojetrdc.jpg
 
Ai idee ce motorizare aveau? nu am gasit nimic care sa se potriveasca ca sunet. Poate digitraxul sa aiba in baza de sunete ceva pentru ele. Nu stiu daca aveau transmisie electrica sau erau mecanice si atat. Trebuie sa mai sap, da nu prea am cand, asa ca o sa ramana poate la faza asta pana voi gasi ceva potrivit pt ele, nu vreau sa bag un decodor diesel generic si atat, doar sa zbarnaie :-D
 
2 motoare GM 110 de 275 cp fiecare si transmisie hidraulica. Realul suna ca orige GM din epoca. Nu ma pricep la decodoare insa nu cred ca gresesti daca ii pui ceva care sa sune ca un FT, F x, etc....
 
Conteaza enorm, ca la orice masinarie. Uun motor de 250 HP are altfe de timbru l decat un motor la 2300HP chiar daca ar avea acelasi numar de rot/min. O sa caut ceva daca nu cel original, cel putin apropiat caa sunet. Mersi mult pt informatii.
 
:grin: http://www.digitrax.com/sound-depot/rdc-detroit-diesel-6-110/ L-am gasit, in doua variante. Asta suna bine. Digitrax-ul are sunete bune,este in 16 bit si are un back emf pe masura.
 
Recunosc, sunt pe un teren necunoscut ptr mine. Am ascultat in masina link-ul ala si am crezut ca bate ploaia in geam. Daca nu stiam ce e...nu ma ducea gandul la GM 6-110...

Pe youtube sunt filme dedicate acestui motor, care a fost unul "bun la toate". Cum suna originalul, uite aici:

https://youtu.be/6-1DdkTe-0M

Eu sincer sunt complet pe langa subiectul sunete digitale, am in urechi sunetul originalului pe care, cu toata bunavointa din lume, nu pot sa-l transpun in cuvinte...
 
Corect ai zis Cataline, sant de acord si eu cu chestia asta. Matematic daca imparti cotele masinii reale la 160 e normal sa imparti apoi si calitatea sunetului la 160. Apoi daca iei in calcul difuzoarele care ar fi necesare, realizezi ca tot ce faci e numai o solutie de doi lei. Scara N pana acum cativa ani era out of bussines pt digital cu sunet si se pare ca pt modelele europene inca este. Iti spune dragos ca el are europene si plange cand vede cum sant construite si lipsa de spatiu totala datorata designului. Eu ma multumesc cu ce am sau cu ce pot face ca sa imbunatatesc calitatea sunetului in ele. Ex, am scos spkr de 10mm de 32ohm de pe cablajele MRC, in SD70ACe (acolo unde mi-a permis spatiul) si am montat dupa casapire ZIMO sugar cube. Acestea au incinta, bassul este mult mai profund si suna excelent pentru marimea lor in comparate cu cele originale
 
Uite ce zic tipii de sunentul la SD70ACe.

Note: This SD70ace prime mover has significant low-frequency components at idle and low notch settings, so the speaker enclosures should be as large as possible behind the diaphragm to extend adequate frequency response below e.g. 300Hz. This will ensure a more "full" sound that does not appear thin or "tinny". :x
In carcasa de SD70 care are 10mm latime la interior nu prea ai ce pune. Sub ea, in rezervor, nici atat. Ramane varianta sa pui un vagon dupa ea permanent cu un difuzor ca lumea, sau si mai bine, sa renuntam la N si sa trecem la HO ca sant si mai detaliate si mai mari si mai ieftine. Sau mai ieftin, renuntat la sunet, montat decodor simplu si luat modulul de sunet de la KATO, cu card si montat sub masa. Se sincronizeaza cu controlerul si se aude de la 3km.
 
BALDWIN CENTIPEDE unitatea A2, produsa de BLI. Singura diferenta pe care am gasit-o intre unitatea A1 si cea A2 o reprezenta antena de pe acoperis. Rezervata in nestiinta de cauza, necunoscand diferenta intre ele, m-am ales cu ea, cel mai probabil urmand sa iau si unitatea A1. Modelul original avea 2 motoare de 1500HP. Desi BLI specifica o raza minima de 250mm, eu nu o recomand, locomotiva aratand hidos pe raze mici. Tractiune si pick-up excelent pe toate rotile (in cutie sant si 2 osii cu cauciucuri pt cei interesati),detaliere foarte buna, decodor Paragon 2 cu sunet.












 
EMD SD45 de la Bachman. O locomotiva cu decodor Soundtrax value din fabrica, detaliata excelent, dar cu grave probleme la partea de alimentare. Sistemul primitiv de culegere a curentului duce la opriri frecvente pe sectoare de linie murdare sau care nu sant perfect aliniate sau prezinta denivelari. Pt mine nu reprezinta o problema, se pot taia si inlocui benzile elastice de cupru cu fire subtiri care vor da continuitate si vor asigura flexibilitate la rotirea boghielor. Problema apare pt cei care le cumpara, nu au timp sau aptitudini tehnice pentru demontat un model praf si modificat complet. In rest numai de bine. Silentioasa, detaliata excelent, sunet puternic si tractiune foarte buna. Cu un pic de patina ar arata excelent :(|) Vorba romanului, "cat dai atata primesti inapoi" Pretul de 129$ comparativ cu o locomotiva BLI la 220-250$ spune multe tinand cont ca ambii producatori sant China :lautar: Un link folositor celor cu modele de materia rulant american.http://www.spookshow.net/loco/spectrumsd45.html















 
Modelul e bine detaliat dar cred ca observ o problema la cabina: pare zgariata peste primul 5 si in dreptul geamului deasupra 5-ului.
 
:-D Doar ce am scos-o din cutie pt poze. Probabil ca a scapat chinezu prea mult clei cand a lipit bucatelele si apoi dupa ce i s-au lipit degetele de ea a bagat un cutter. Daca te uiti atent si in colt la cabina se vede alb, probabil e gazata de la cianoacrilatul folosit la asamblare. O sa o studiez atent si dupa un patinaj artistic, sper sa iasa mult mai bine. Oricum e prima si cel mai probabil ultima de la Bachman, am citit multe porcarii legate de locomotivele diesel. La abur sant cat de cat ok, desi la un animal mare articulat a trebuit s-o fac pe ceasornicarul si sa constuiesc la pila de la zero un crank-pin de la biele care s-a rupt dupa nici o ora de mers pe diorama. Acu este ok, dar mereu Bachmanul m-a lasat un gust amar. :mask: Si uite asa ajungi la vorba aia ca decat ieftin si prost mai bine lipsa.dar macar am incercat. Apropo si decodorul cu sunete imi pare generic, nu e sunetul dedicat de SD40-SD45. Cum zicea si Catalin mai sus, cu care sant de acord 100%, se aude de parca nu se aude. :grin:
 
gamitzu a spus:
EMD SD45 de la Bachman. O locomotiva cu decodor Soundtrax value din fabrica, detaliata excelent, dar cu grave probleme la partea de alimentare. Sistemul primitiv de culegere a curentului duce la opriri frecvente pe sectoare de linie murdare sau care nu sant perfect aliniate sau prezinta denivelari. Pt mine nu reprezinta o problema, se pot taia si inlocui benzile elastice de cupru cu fire subtiri care vor da continuitate si vor asigura flexibilitate la rotirea boghielor. Problema apare pt cei care le cumpara, nu au timp sau aptitudini tehnice pentru demontat un model praf si modificat complet. In rest numai de bine.

Inteleg ca asta ma asteapta si pe mine la Alco -ul meu RS 3, acelasi producator...

alco%201_zpssrxetehz.jpg


Dar recunosc, am o slabiciune pentru RS-3, pretul de achizitie a fost excelent si jucaria merita. Daca faci vreodata lucrarea descrisa mai sus, te rog sa faci si cateva poze pentru inspiratia subsemnatului.
 
Cataline, ai probat-o intai? Poate nu e cazul, desi din ce se vede pe http://www.spookshow.net/loco/files/bachgp7mech2.jpg se pare ca sufera de aceeasi buba. In poza se vad cele doua lamele care fac contact intre boghiu si sasiul de aliaj. Eu sant la faza de experiment, loco ruleaza excelent pe linia de proba si pe diorama. am pus niste vaselina conductiva, pe baza de argint in zona de contact in ideea ca daca aliajul oxideaza, argintul ajuta fluxul de curent. Daca dan semn da semne de oboseala o casapesc imediat. Locomotiva ta merita banul dat pe ea. RS3 e cotata cu B pe http://www.spookshow.net/loco/bachrs3.html Adica pe romaneste se inca se merita cumparata. Daca nu, mergi pe astia:
http://www.spookshow.net/loco/kators3.html :grin: Eu ina nu o am din cauza ca nu stiu cum arata interiorul, daca inghite decodor in ea cu sunet.
 
Locomotiva a fost in cateva ture de proba pe V5-ul de la Kato, despre care am mai sporovait in trecut....
Da, ruleaza bine, dar vorbim de cateva ture. Cand o sa dea semne de oboseala o sa ma apuc de bricolat la ea. Mai ales ca va avea, ca si in viata reala, viata "grea" la manevra si trenuri locale de calatori. Jucaria a costat 80 de dolari nou-nouta cu decodor intalat din fabrica. Mult, putin... depinde de perceptia fiecaruia si nu pun in discutie niciodata un asemenea aspect....

Despre Budd-ul Zephyrette, un articul foarte interesant, poate ai timp si vrei sa te documentezi mai mult.

http://www.classicstreamliners.com/npt-zephyrette.html#.V1dDHPs2SqI.facebook

Desi am o slabiciune pentru RDC-urile Budd de ceva anisori, n-am stiut niciodata ca RDC-urile "Zephyrette" ale WP faceau era cel mai lung parcurs executat vreodata de aceste automotoare in serviciu comercial ... 924 mile (1500 km) in aprox 24 de ore cu o viteza comerciala de 70mph (110km/h)....cifrele sunt absolut coplesitoare...
 
:grin: Misto articolul, citisem ceva despre ele in trecut da subtire. Eu le-am agatzat pe E-bay la japonezi , noi la pret bun. Nu te-ai gandit sa le cauti si sa le ai? Eu mi-am dorit RDC-ul pe motiv ca erau in ton cu epoca dioramei mele, sfarsitul tractiunii cu abur si inceputul diesel. Acum ma roade de ceva vreme Kato GG1 desi recunosc ca pare ireal rulajul dei echipament electric pe o diorama fara caternare. Doar sa o iau si sa o pun in vitrina. Loco RSC3 are decodor cu sunet sau simplu? Eu daca ma voi da la ele, cat de curand probabil tinand cont ca am deja 3 loco diesel cu capota lunga de la ATLAS (le-am prezentat in trecut), voi merge ori pe Atlas ori pe Kato. Bachman se pare ca incearca sa recupereze terenul perdut la scara N, dar mai au inca multe probleme tehnice la materialul rulant, fie el abur sau diesel. Au compensat insa prin detaliere. Ex manetele de la mecanismul de cuplare (care la Kato lipsesc cu desavarsire) parasolare, furtunele de aer aplicate nu basorelief, etc. Drept e ca uneori le lipesc cu clei de oase de se vede de pe luna lipitura. :-D
BACHMAN SD45

KATO SD45
 
gamitzu a spus:
Nu te-ai gandit sa le cauti si sa le ai? Eu mi-am dorit RDC-ul pe motiv ca erau in ton cu epoca dioramei mele, sfarsitul tractiunii cu abur si inceputul diesel.

Le am. RDC 1,2,3 si 4 in vopsirea Canadian National (demonstrator)....
RS-ul vine cu decodor fara sunet, compatibil NMRA, cel dual mod....
 
O locomotiva HEAVY MIKADO de tipul 2-8-2, AT&SF 4016, produsa de Kato. Prima in topul locomotivelor cu abur detinute, am deja 4 si cel mai probabil voi mai agata de pe E-bay in masura in care mai dau de ele noi. Nu au cauciucuri de tractiune, cei de la Kato au scos dupa aia osii dotate cu ele pt montaj. Eu nu le-am luat chiar daca locomotiva e mai lenesa la tractiune din cauza lipsei aderentei. Daca o sa fie nevoie voi merge pe Bullfrog Snoth pe care il pot aplica la nevoie. Fug ca de dracu de modelele cu cauciucuri de tractiune, acestea devenind o adevarata pacoste in timp. Nu am avut timp sa-i pun detaliile din cutie, oricum va suferi operatie pe cord deschis pt implantarea unui decodor cu sunet Tsunami 750. Rulaj deosebit de silentios, fara zgomot.










 
Nou intrat in depou un set EMD E6A+E6B de la BLI. La fel ca suratele mai vechi aceeasi calitate, acelasi decodor Paragon 2 in ambele unitati. Sunet de nota 10, rulaj perfect, tractiune de nota 20. Toate loco de la BLI prezentate au pe una din osii aplicate cauciucuri de aderenta,, iar daca nu sant deja puse, le-am gasit frumos ambalate in cutia de prezentare. :grin: Am vazut ca pentru viitor, au in plan si alte modele:
http://www.factorydirecttrains.com/diesellocomotives-preorder.aspx

EMD E6A SANTA FE # 12L by Constantin Dac, on Flickr

EMD E6B SANTA FE # 12A by Constantin Dac, on Flickr