colectia N a lui gamitzu

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Southern Pacific, un vagon din aluminiu, superdetaliat, cu niturile realizate foarte bine. :D



 
Cam astea ar fi pana acum vagoanele de marfa acoperite. Cisternele sant urmatoarea serie adunata. Tot la fel, pentru a fi in pas cu epocile, am ales cisterne vechi, folosite pana prin anii 1955-1960. Sant montate cuple scurte MT, au partea de jos din aliaj care confera greutate si asigura stabilitaatea pe linii. Am inlocuit din start si aici osiile din plastic cu roti corecte din metal profil RP25 cu diametrul de 33".





 
Staroline pentru transport gazolina. Steaua albastra a emblemei pare a fi Texaco, numai ca nu are T-ul rosu incadrat in ea. Detalierea sub sasiu este foarte buna, tinand cont ca multi merg pe ideea ca nu se vede nimic in conditii normale. Foarte multe piese aplicate din plastic, dar un plastic flexibil. Daca roata de franare din capat sau manerele erau din metal fotodecupat, probabil ca nu mai erau demult pe ele.



:D
 
Gamitzu, cred ca la ultimul vagon steaua albastra apartine emblemei Fortelor Aeriene ale Statelor Unite (USAF). E foarte posibil sa fie un vagon pentru transport kerosen, poate chiar un vagon militar.
Texaco are o emlema rosie si steaua are in ea un T.
 
:D Salutare Drgos. Asa credeam si eu. Cm spuneam mai sus, daca era texaco avea T-ul rosu pe ea. Cand vii sa le testam? ;-)
 
" Staroline " este un brand de benzina si a apartinut de White Star Refining Company. Simbolul companiei era o stea alba ("White Star"...) intr-un cerc albastru :

Staroline-Gasoline-Decal.jpg


compania a vandut benzina de prin 1918 pana la mijlocul anilor '30, a avut o singura rafinarie in Detroit si lant de benzinarii doar in Michigan (vezi "The gas station in America"). Compania a fost cumparata de Vacuum in 1930 si daca ar exista ar fi parte azi din grupul Mobile. In 1934 se inchid si ultimele benzinarii sub marca "White Star".

Steaua de pe vagon nu are nicio legatura cu Texaco si cu atat mai putin cu USAF institutie care nici nu exista cand acest vagon mergea pe sine in aceasta vopsire. Este pur si simplu sigla companiei.

Nu contest calitatile dinamice ale modelului insa vopsirea vagonului e ... cu multe lipsuri. Cam asa ar fi trebuit sa fie:



sursa pozei: colectia digitala a bibliotecii din Detroit.
 
Multumiri Cataline pentru datele vagonului. Ma uita acum si il comparam cu cel din poza ta. Toate inscriptiile sant la locul lor cu exceptia " WHITE STAR " si ce o mai scrie pe steaua alba. Eu zic ca au fct treaba rezonabila la scara asta si la pretul asta. Incerc sa-i fac azi o poza din aproximativ acelasi unghi cu cel din poza ta. :D
 
Cateva poze supermacro cu Canonul IS3. In masura de care nu dispun de un DSLR (prefer sa iau locomotive de banii aia) :D :D :D
Eu zic ca sant chiar foarte bune ca detaliere si printare a graficii. Mai ales ca este la N.









:D
 
Inca odata multumiri pentru completare mie mi-a folosit enorm, asa am vazut unde vin romburile alea inscriptionate pe vagon. Astia de la MT, le-au pus in cutie si ma uitam la ele ca vaca in rapa fara sa stiu unde vin. Multumiri multe, ;-)
 
Urmatoarele vagoane sant cele frigorifice, alese si ele dupa epoca si anii in care au existat, pentru a fi in ton cu locomotivele cu abur. Majoritatea sant din lemn, numai acesta e din aluminiu nituit. Detaliere maxima la printare, multe detalii aplicate sub vagon,la mecanismul de franare.





:D
 
Vagonul de mai sus e refrigerent, nu frigorifer. Prescurtat o sa le gasesti si cu numele de "reefer". Adica, nu are agregat de racire. Carnea era incarcata rece, agatata de carlige si la capete existau tancurile de gheata care pastrau temperatura scazuta. Gheata era incarcata prin cele patru trape de pe plafon prin niste turnuri speciale, foarte spactaculoase sau cu multa munca bruta... Practic el tinea doar "de rece"...Motiv pentru care au si decazut imediat ce au parut pe piata produsele congelate la mijlocul anilor '50...

procedeul mecanic precum si cel manual de incarcare poate fi vazut aici :

http://paulv99.zenfolio.com/p423164220

sunt acolo cateva poze foarte interesante...

Revenind la vagonul in spata, numarul 15116, e construit in 1954 si macheta il arata cum era in 1959. 28 de ani diferenta intre cazanele de mai sus si acest refrigerent de 40'...

Cred ca vagoanele din serie le tragi cel mai bine cu F-urile din dotare (sau la manevra cu un Alco RS..) ca prin 1959 aburul era deja...
 
Inca odata multumiri pentru completare si informatie. Ar fi ceva comparat cu vechile ghetarii de pe malul Dunari, unde iarna se depozitau calupuri de gheata intr-o incapare de sub pamant si tinea pana iarna urmatoare. Asa pastrau peste la cherhanale.
De fapt asta este singurul asa, restul arata ca din scanduri. Cand cumperi de pe net, nu prea ai poze clare, informatii mai multe si mai ales in cazul meu, timp de scotocit dupa ele. Asta a scapat printre celellte 8, care par a fi din scandura. Dupa ce voi mai aduna vagoane, o sa le sortez dupa ani si voi decide ce garnituri formeaza.
 
Inca un "reefer" de data aceasta din lemn. Detaliile sant uimitore pentru scara N in compratie cu pretul de achizitie. Am vazut abia acum in una din poze, roata de franare de pe acoperis are si pinioanele de actionare, iar carligele ce tin usile deschise sant si ele injectate si se vad bine tinand cont de marimea lor la scara asta. Sub sasiu, la fel, toate detaliile sant la locul lor inclusiv tirantii :D :D :D










Vor primi toate o patina ingrijita cand voi dispune de ceva mai mult timp liber :roll:
 
Detalierea ca detalierea, pretul ca pretul, este de Europa si e in euro. Intoteauna pe mine m-a scos din minti cupla aia hidoasa Rapido. De unde si pana unde au inventat porcaria aia asa de mare la N nu stiu. Nici nu seamana cu vreo cupla actuala de pe planeta asta. :D Unii colegi din state la N scot cuplele de la locomotivele la N de la diversi producatori si le inlocuiesc cu cuple la Z Micro-Trains, spunand ca cele la N sant un pic supradimensionate. Material rulant ceva mai de doamne ajuta am vazut pe la MiniTrix, da la niste preturi de te apuca amocul. Tot ce e prezentat mai sus, de la MT a ajuns intre 15---22$ maxim bucata. :D