Colectia mea personala...

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Multumesc mult pentru sfaturi baieti! Am mai incercat sa fac ceva poze, dar am inteles ca e mai slaba camera si nu e facuta pentru asa ceva :lol:











O intrebare pentru George as mai avea...

Poza aceasta splendita din punctul meu de vedere tot cu DSLR-ul e facuta?

 
Electrica_675 a spus:

decat acest tip de opritor fix ai fotografiat?cel de o traversa infipta in pamant cu un felinar agatat nu l-ai intalnit?bineinteles,ambele se preteaza la o executie la 1:87 :)
 
Off-topic:

Cu o camer㒠relativ ieftin㒠(Canon A 720 IS, dar şi modelele mai micuţe de la Canon au multe setă’ri la modul manual) poţi face poze destul de bune.

Nu e feroviar㒠poza... e fă’cut㒠la ISO 100, mod ,,fluorescent", F 3.2 şi 1,6 secunde expunere. E drept, camera a stat pe un trepied, iar declanşarea a avut loc la 10 secunde de la apă’sarea butonului... pentru a fi sigur c㒠e perfect nemişcată’.
img_4300_750.jpg
 
Pe langa atata zapada, mai aduc putin caldura cu niste poze facute in vara lui 2009 :

EA 146 pleaca cu un tren spre Adjud :



EA 220 pleaca izolata la Targu Frumos :



EA 744 cu un tren spre Iasi :



EA 875 cu un tren pentru Suceava :



EA 894 impinge aproximativ 30 cisterne pana la Targu Frumos :



Vor urma :)
 
Va mai arat ceva poze de prin Pascani, facute in ziua de 21 decembrie :D

41-876 cu R 652, Suceava Nord - Bucuresti Nord :



40-881 cu A 1838, Cluj Napoca - Iasi :




43-101 in fata depoului Pascani :



60-151 dupa ce a iesit de la reparatii de la depou :



80-558 inchiriat de 4 zile de catre CFR Calatori, deoarecele troacele de 213 si 541 stau defecte in depoul Pascani :



Apus in ziua de 20 decembrie :

 
EA1-359 in fata depoului Pascani :



EA 699 cu P 5604, Suceava Nord - Iasi :



EA 707 cu un P spre Bacau :



O poza cu o parte din grupa tehnica din Pascani :



Podul de peste Riul Siret :

 
Despre fotografiile in nocturna

<t>As vrea sa-mi dau si eu cu parerea despre fotografiile nocturne cu trenuri. <br/>
<br/>
Eu folosesc un ISO 100, o diafragma impusa de f/11 sau f/16, rezulta un timp de expunere de aproximativ 30 de secunde (nu 1/30 dintr-o secunda) in functie si de lumina care cade pe subiect. Aparatul de fotografiat sta pe un trepied cat mai bine fixat, folosesc un obiectiv Canon de 17 - 55 mm sau altul mai bun dar la care i-am dezactivat functia de stabilizare. Balansul de alb il reglez fie pe automat daca sunt mai multe temperaturi de culoare in imagine, fie pe cel corect - adica lumina fluorescenta sau de la un bec cu incandescenta etc. Declansarea o reglez pe ,,declansare intarziata'' pentru a elimina eventualele miscari produse de mana. Intotdeauna scot de pe obiectiv filtrul de UV si apar aparatul de vant sau de alti idioti care ar vrea sa-mi dea sfaturi. Este de preferat ca in cadrul in care pozez sa nu fie nici un obiect in miscare, sau acesta sa se miste foarte repede.<br/>
<br/>
Incercati si voi astfel.</t>
 
Foarte bune sfaturile de fotografie.

La iso se pot consulta reviewuri pe net, de exemplu la mine zice ca se poate folosi si 200 si 400 fara sa apara zgomot, dar mai sigur este pe 100.
Declansarea intarziata se poate elimina cu o telecomanda infrarosu (daca ai port infrarosu), ar trebuii sa se rezolve cu 50ron dar senzorul este pus doar in fata aparatului, cam deranjant. De asemenea mai este si telecomanda radio, daca ai port Remote, merge din orice directie, dar e si de vreo 4 ori mai scumpa.
Dezactivarea stabilizatorului la folosirea trepiedului pare sa fie o idee buna, scrie si la mine in manual.
La mine am vazut ca ajunge un timp de 10sec la iso100 pentru eliminarea zgomotului.
La obiectiv conteaza ce vrei sa obtii, sub 55-50mm apare efectul de butoi distorsionare orizontala-verticala, peste 55mm este deja zoom.

Asta cu reglarea balansului de alb este foarte interesanta. Cum se face? Poti sa detaliezi?
 
Declansarea intarziata se poate face intr-adevar si cu o telecomanda, insa nu m-am mai stresat sa caut o telecomanda atat timp cat nu am avut nici o problema dupa declansarea manuala si trecerea timpului de intarziere. Daca trepiedul nu este foarte fix insa, pot apare probleme si de la declansarea propriu zisa (vibratii si deci poze miscate) dar si de la vant. Despre alte vibratii sau obiecte care trec prin cadru in momentul fotografierii ... ar fi destule de spus. Odata, de pilda, eram in toiul noptii langa o magazie sau ceva asemanator, din care se auzea o cearta, cel mai probail intre ceferisti. Deodata, pe o usa ce nu credeam ca se va deschide, a zburat o lopata enorma la numai cativa centimetri in fata obiectivului aparatului ce tocmai expunea o poza. :confused: :confused: :x :x :roll: . M-am bucurat insa ca pe poza nu s-a vazut nimic, viteza lopetii fiind considerabila :x . Apoi m-am carat imediat, in 0,5 secunde, pentru a nu face cunostinta cu un nou proiectil.
Alta data am expus un tren in noapte intr-o statie cu lacatusi de revizie. Unul dintre ei m-a vazut si mi-a strigat sa ma car imediat. Dar, cum aparatul inca nu consumase cele 30 de secunde de expunere, am mai zabovit cateva clipe, ceea ce a fost suficient pentru a-mi vajai un ciocan de revizie, cu coada de un metru, pe deasupra capului. Nici acest obiect insa nu a perturbat calitatea pozei, din fericire.
Revenind insa, trebuie dezactivata functia de stabilizare a obiectivului pentru ca in acel timp cat lucreaza stabilizatorul, motorul acestuia produce vibratii ce sunt sesizate pe imaginea finala.
Zgomotul de pe imagine se elimina prin folosirea unui ISO cat mai mic. Timpul de expunere depinde foarte mult de lumina care cade pe subiect. Nu exista o reteta in acest sens, totul se masoara pe loc si rezulta. As recomanda totusi sa se impuna aparatului o diafragma cat mai inchisa pentru ca numai astfel se pot obtine imagini clare si in profunzimea campului. Daca ai pus o diafragma de f/16 si un ISO de 100 si ti-a rezultat un timp de numai 10 secunde, inseamna ca subiectul era bine iluminat. Eu am facut in aceste conditii si cu timpi de 1 minut insa aparatul era ,,Bulk".
Depinde de factorul de amplificare al aparatului. Daca ai un aparat semiprofesional de regula fata de ce scrie pe obiectiv se inmulteste cu 1,6 si obti cam de cat ar fi obiectivul respectiv la un aparat clasic. Desigur, este de preferat sa folosesti o imagine cat mai aproape de realitate sau cat mai spre teleobiectiv. Asa efectul mi se pare mai interesant si nici nu esti observat cu usurinta de ,,binevoitori''. Bine, acesta nu poate fi un sfat pentru ca, conditiile de fapt, se stabilesc cel mai bine pe teren, nu pe forum.
 
Acuma depinde exact ce vrei sa prinzi in cadru. Ce-i drept, pentru poze de 'landscape' trebuie folosita diafragma inchisa, un f/11 sau chiar f/16, pentru a prinde tot ce misca in campul de profunzime. Automat, timpul de expunere se mareste.
Se mai poate folosi eventual modul Av pe care il are cam orice aparat. Desi sapunierea mea de s3 is momentan nu vrea de nicio culoare sa seteze pe Av un timp de expunere mai mare decat o secunda. Mai sap sau s-ar putea sa fie un bug ceva.
 
stai ca io fi io mai picat mai tarziu din padure ... insa nu inteleg de ce sa folosesti noaptea si un f de 16 cand poti sa utilizezi obiectivu cu diafragma la deschiderea ei maxima de 3,5 sau 2,8 sau mai mult (in functie de fiecare ce detine)
cum zicea si shoppy, e bun si un 200 , desi nici la 100 nu strica, insa mareste timpul de expunere; dar tot shoppy spunea ca ce e sub 55 e deja cu efect de butoi ... lucru care e oarecum incorect. Probabil la 17 (ca sa exemplificam cazul lui nicu4), ar avea efectul de WIDE , insa nicidecum de butoi (adica sa aiba marginile imaginii deformate, ca sa inteleaga toti). Pt asta sint obiective special facute precum cele super-wide sau fish-eye (cele din urma avand la maxim valorificat acel efect). Insa obiectivul lui Nicu este doar un obiectiv standard.
si ca sa nu par ca dau sfaturi, astfel sau NU fiu idiot (aici, corect NICU4 ?!), filtru UV este de la sine inteles ca se inlatura pe timp de noapte, ca doar nu avem ce raze UV sa filtram. Probabil folosirea unui filtru cu polarizare ar merge, in anumite cazuri, insa doar in anumite cazuri si trepied neaprat.
Cam atat deocamdata, v-am lasat ca sa nu par MAI idiot decat atat (corect nicu4 ?!)

Voie buna,

(...exprimarile astea....)
 
Pentru foarte multi diafragma inchisa sau deschisa inseamna mai putina sau mai multa lumina. E total adevarat, dar mai este inca un shpil: si anume campul de profunzime.
Cu diafragma deschisa f/3.5-f/6, ai totul clar acolo unde este pus focusul (automat sau manual) si restul blurat. La compacte de mare efect iese cu zoom-ul la maxim (atunci daca nu ma insel scade f-ul la maxim), si mi-au iesit poze blurate pe fundal exact cum doream.
Cu diafragma inchisa (f/11-f/16) campul de profunzime se largeste, si practic totul apare clar in poza (o sa testez sa vad daca mai conteaza unde pui focusul).
Ce-i drept, cand pozezi locomotive sau chestii mari in general, focusul e oricum undeva departe in spate (ca doar vrei locomotiva in ansamblu, nu sa vezi arcurile de la roata). In cazul asta cred (e de bun simt, ar trebui eventual testat) ca vorba ta, nu prea mai este nevoie de f/mare, pentru ca 95-98% din fotografie este in departare (spre 'infinit') si doar daca trece vreun om prin cadru ar putea iesi blurat, dar atunci automat s-a stricat si poza.
Eu vorbeam din experienta pozarii de obiecte mici cu macro, acolo chiar s-a simtit greseala de a fi pozat cu f/mic. O sa mai testez si cu lightbox-ul cand o sa am timp (in primul rand sa-l fac), ca vorba aia, asa mai invatam si noi una alta.
 
Distanta focala a ochiului uman este de 50-55mm ceea ce ofera o vedere corecta, de aici se poate concluziona ca orice este sub 50mm este deja wide sau butoi. Din cate am vazut de la obiectivul meu 18-70mm efectul de butoi este usor vizibil sub 35mm dar, conform ideii de mai sus, efectul de butoi apare si intre 50 si 35mm, mai ales ca efectul nu pare sa fie liniar, ci are o crestere exponentiala odata cu scaderea distantei focale. Acum daca fotografiezi peisaje efectul e mai greu de observat, cel mai bine stai in capatul unei camere mai lungi si fotografiezi peretele opus, o sa vezi ca din dreptunghiular devine patrat.

Eu noaptea incerc sa obtin un timp de expunere de vreo 10sec cu iso100, am vazut ca in aceasta situatie nu mai am zgomot, asa ca setez iso100, 10sec expunere si apoi umblu din diafragma pana ajunge cursorul de expunere pe 0.
Ziua fac pe dos, pun iso100, deschid diafrgma cat de mult ma lasa (pe la 3) si apoi umblu din timpul de expunere pana obtin cursorul pe 0, apoi verific histograma si atentionarile de pixeli supra sau sub expusi si, daca nu e bine, pun expunerea pe +1 sau -1, fac poza din nou, si din incercari, ajung sa obtin ce doresc. Daca vreau sa fotografiez un tren in miscare pun iso pe 400, teoretic obtin un timp de expunere de 4 ori mai scurt decat pe iso100.
 
Am mai invatat ceva din spusele de mai sus si vreau sa va "rasplatesc" cu inca cateva poze :D

EC 101 se indreapta spre dpeou :



DA 1160 pleaca cu DHC 541 la Iasi :



Vedere spre Suceava din Pascani :



Vor reveni ..
 
EA 212 cu niste cisterne! Imi pare asa de rau de acei "boscheti" care stau in fata masinii :(



EA 243 pleaca agale la Adjud :



Oare ce locomotive originale sunt acestea? Spun asta pentru ca vad acele suruburi de sustinere pe sasiul lor care sunt prezente doar la electricile cu numar sub 100 . Acum sa continuam cu pozele :

EA 879 cu A 1752, Suceava Nord - Brasov :



GM 1359 vs. DA 1250 :



50.469 parasita :



Vor urma :D
 
La rugamintea unui user de pe forum, postez niste fotografii cu o zona industriala din Pascani.

S.C. Constructii feroviare Moldova S.A. Iasi (Baza RK Pascani9) dupa 50 de ani de excelenta in constructii o vedem in proportie de 70 % parasita si abandonata. Constructii feroviare Moldova (CFM) intentioneaza sa scoata la vanzare mai multe terenuri amplasate in Iasi, Pascani si Timisesti (judetul Neamt).

Acum sa revenim la fotografii :





Sa mai inveselim puin topicul, o poza cu EA 241 in fruntea A 11652, Suceava Nord - Buresti Nord :



Sper sa va placa ;)
 
Interesante poze Gabi. Un mic lucru as avea sa rectific la ceea ce ai spus, si anume ca denumirea corecta este SCCF (societatea de constructii cai ferate), fiind o subdivizie a CFR S.A.

Intr-adevar, asa cum spui si tu, este pacat ca dupa foarte multi ani de existenta, aceasta societate se indreapta spre disparitie, asa cum se indreapta de altfel si calea ferata. Insa managementul si organizarea defectuoasa din pacate nu pot duce la altceva.

Este nerentabil ca o societate de acest gen sa aibe sectii prin toata tara, atat timp cat peste tot exista o sectie centrala care are in restul tarii doar puncte de lucru ( intretinere). De ce ?Pentru ca in general lucrarile mai ales la noi s-au rezumat in intretineri sumare, si acelea facute doar la limita imposibilului. Si atunci n-are rost sa tii ceva care practic nu produce nimic, doar consuma.

O seara frumoasa !