Cu ocazia aniversarii a 150 de ani de existenta Marklin a construit o serie aniversara pentru a celebra evenimentul. Seria este limitata la 1859 bucati, numar ce coincide cu anul infintarii firmei.
Pentru aceasta serie a fost ales modelul Ce 6/8 III - Crocodil.
Motivul alegerii acestui model este istoria sa, care in buna masura se identifica cu istoria moderna a firmei Marklin.
Totul a inceput de la un optician care avea un magazin in Zürich pe strada garii. Acesta a fost cel care a cerut celor de la Marklin producerea unui model la scara a faimoaselor locomotive. Prima macheta a fost facuta manual la scara 0 (1:45) si a fost expusa la tirgul din Leipzig in 1933. Primele modele aveau doar 4 roti motoare pe fiecare parte, si cu toate aceastea a fost cea mai scumpa jucarie electrica din acea vreme. Productia primilor crocodili (scara 0 si scara 1) a continuat pina in anii 1939/1940.
La mijlocul anilor 30 un dealer din SUA a cerut sa aiba diferite locomotive Marklin, la scara 0, in culori si inmatriculari speciale, care nu au existat in realitate. Unul dintre aceste modele a fost Crocodilul alb inmatriculat cu auriu "New YorkCentral Lines". In anii 50 acest model s-a construit din piesele ramase din inainte de inceperea razboiului si s-a vindut catre dealeri cu 500 DM bucata.
Un nou prototip la scara 00 a fost construit incepind cu 1935. (incepind cu 1950 scara 00 s-a numit H0). Si acest model avea numai 4 roti motoare in loc de 6. Acest prototip nu a ajuns in faza de productie din diverse motive.
La sfirsitul lui 1945 Marklin a inceput constructia primului Crocodil la scara H0 avind de data aceasta aranjamentul corect (2-6-6-2). Si aici a trebuit insa un compromis din cauza motorului mare, locomotiva era mai lunga decit ar fi trebuit sa fie. Prima locomotiva realizata manual a fost gata la sfirsitul lui 1946 si inclusa in catalogul din 1947.
Pina la sfirsitul anului 1948 Crocodilul nu a fost vindut decit la export din cauza nevoii de "valuta forte" si a instabilitatii monetare din Germania acelor ani.
De-a lungul anilor, in afara de pantograf, nu au fost schimbari importante la acel model.
In 1976 vechiul model a fost inlocuit cu unul nou. Aparitia unor motoare mai mici a permis realizarea modelului la dimensiunea corecta si realizarea mai multor detalii. Sasiul a fost construit din zinc turnat iar carcasa din plastic injectat. S-au construit diferite variante cu inmatriculari DB sau SBB si de asemenea diferite scheme de vopsire.
In 1984, la aniversararea a 125 de ani, Marklin a constrit de asemenea o serie de 2 Crocodili (unul DB - E 94 si unul SBB Be6/8 III). Aceste 2 locomotive au fost replica exacta a 2 locomotive reale care au fost garate in gara din Goppingen cu prilejul sarbatoririi a 125 de ani. (Marklin isi are sediul in Goppingen). De mentionat ca aceste locomotive au avut sasiul si carcasa din zinc turnat.
Folosind matritele din metal, in 1996 a fost produs Crocodilul maro.
In anul 2000 a fost produs un Crocodil din platina.
Natural, pentru aniversarea a 150 de ani, Marklin a ales acest model, folosind atit matritele vechi, cit si cele noi.
Crocodilul alb
Matrita veche, motor central si 2 axe pentru angrenarea celor 2 grupuri de roti motoare. Decodor Mfx si lumini dependente de directia de mers. Constructie articulata din metal.
Lungime: 26,6 cm
inmatriculare: Marklin 3
1859
Citeva detalii:
Crocodilul verde
Matrita veche, motor central si 2 axe pentru angrenarea celor 2 grupuri de roti motoare. Decodor Mfx si lumini dependente de directia de mers. Constructie articulata din metal.
Lungime: 26,6 cm
Inmatriculare: Marklin 3
1859
Citeva detalii:
Crocodilul maro
Matrita noua, motor central soft drive, decodor mfx, generator de sunet si lumini dependente de directia de mers. Constructie articulata din metal.
Lungime: 23 cm.
Inmatriculare SBB
Citeva detalii:
Fiecare set este insotit de un certificat pe care este inscris numarul setului, la fel ca si pe placuta de la baza cutiei:
Adrian