Buna,
Doua mici comentarii: MB-ul 3234 (clasa de 32 de tone, 340 CP) este un SK'94, adica versiunea produsa intre 1994 si 1998 a modelului SK, aparut initial in 1988.
Magirus-ul este o masina deosebit de interesanta. Wiking il numeste Magirus-Deutz 256, de fapt este un 290 D 26 K (K de la "Kipper", basculanta) si este masina care a adus in mod simbolic "moartea" firmei de traditie din Ulm. In anii 1970 Uniunea Sovietica a comandat peste 10000 de camioane la Magirus, pentru construirea BAM (Magistrala de cale ferata Baikal-Amur), din care 6500 au fost asemenea basculante portocalii cu sasiu rosu, cu cabina retrasa (soferii sovietici nu agreau cabinele avansate) si cu racire pe aer (cum naiba sa ai antigel la -45 de grade?). Multe din ele mai circula si azi si IVECO produce si azi acest model cu un motor KHD putin modernizat.
De ce a "murit" Magirus? Pentru constructia celor 10000 de camioane s-a construit o noua enorma fabrica, si dupa ce acestea au fost livrate in 1976 nu s-a mai reusit niciodata sa se obtina de undeva o comanda de asemenea amploare. Magirus a fost integrata in grupul IVECO si dupa 1985 numele a disparut de pe cele mai multe modele. Fabrica din Ulm a fost inchisa anul trecut, dupa o lupta de aproape 30 de ani.