Clasa 70 transformata in electrica ?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

amiel

Active Member
Trenulist
24 Decembrie 2016
143
83
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Am gasit o poza si va rog sa ma dumiriti despre ce este vorba. In descrierea pozei se spune :
Unique 50.0001 electric, rebuilt by Electroputere in 1994 from one of the unsuccessful class 70 'Alco' diesels, at Brasov in 1998

CFRELEC5.jpg
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Salut!Vechiul DD 70-0035-9 a fost transformat in electrica 50-0001-3,in 1994 si a facut triere in Brv pana in 1998 dupa care e dusa la Ciceu,unde sta pana in 2003,pregatita pentru taiere.
 
Locomotiva 50-0001-3 a fost transformata din DD - 023 nu din 035 si intr-adevar a facut serviciu de manevra la triere la Brasov. In urma unei tamponari violente cu un EA, care circula si el tot in regim de manevra a fost avariata usor, reparabil. Asta in afara de un amanunt foarte important : cuva transformatorului. Pentru repunere in serviciu era nevoie de reparatii la cuva trafo. Pentru asta era necesara scoaterea din locomotiva a transformatorului si decuvarea lui, lucru care nu se poate face in depou, in mod evident. Pentru asta trebuia trimisa la uzina. Acolo se decuveaza transformatorul, se verifica infasurarile si structura sa, se repara cuva prin sudura, se umple cu ulei trafo, se fac probe statice, apoi se introduce in locomotiva. Se fac legaturile si a doua zi se iese cu ea la o proba de casa. Apoi proba in prezenta beneficiarului si apoi se preda. Cine ar fi platit pentru asta mai ales ca era un unicat care avea un viitor incert ? Viitorul era undeva dupa o ceata deasa pentru ca, sa fim seriosi, problemele cu frecventele de oscilatie ale celor doua etaje de suspendare osie - boghiu si boghiu - cutie nu au fost rezolvate nici la DD si nici la aceasta locomotiva. Din acest motiv nici nu a fost de fapt data la drum si a fost tinuta pe langa casa pe la manevra. Desi locomotiva nu ,,dadea cu copita" adica nu se defecta des. Mai demult, imi povestea un inginer de la un depou ca la DD-uri in jurul valorii vitezei de 70-80 km/h toata locomotiva intra intr-o vibratie teribila. Acelasi lucru mi l-au spus si mai multi mecanici. Adica nu mai puteai citi nici ce scrie pe vitezometru de trepidatii in intervalul asta de viteza. Mai jos si mai sus era in regula. Locomotivele erau retrase in RAD in mare parte. Cand desfaceau scuturile motoarelor de tractiune gaseau polii cazuti in stator si suruburile de prindere ale acestora retezate. Bineinteles de la vibratiile anormale. Cum sa lasi la drum o asemenea locomotiva ? Dar la manevra era ok. In nici un caz la manevra nu atingi asemenea viteze.
Ulterior s-a dat la Ciceu la SAAF. Fiind lipsa de locomotive electrice romanesti dupa valurile de taieri masive, prostesti si fara nici un calcul sau previziune, era si este penurie de locomotive electrice EA si EC. Din acest motiv mai multi operatori feroviari si-au cumparat locomotive electrice similare sau nu, facute de noi sau nu, fiare vechi sau nu cu care sa circule. Noi am taiat locomotive bune. Din aceste motive au aparut locomotive casate de mult de altii, cu postul pe stanga nu pe dreapta ca la noi, etc.
Un operator privat a vorbit cu Electroputere sa repare aceasta locomotiva 50-0001-3 pentru el ca, reparata si in stare de mers, o va cumpara de la SAAF. Au scos-o de pe ultimul drum si de pe lista de taiere si au trimis-o la Electro. Uzina s-a apucat de ea dar nu a avansat prea mult. Operatorul, dupa unele guri (rele desigur) a vrut sa o repare fara sa o plateasca, tipic romanesco-balcanic. Uzina s-a prins, a asteptat cativa ani sa vina cineva cu banii insa .... liniste. Apoi a dat-o inapoi la SAAF. Acestia terminasera taierile asa ca nu au mai taiat-o. Cu numai cativa ani in urma era inca in viata, uitata.