In urma numeroaselor intrebari legate de modul de functionare si mai ales de cum se leaga pe traseu circuitul electronic, dau aici o explicatie suplimentara.
http://www.jucarii.com.ro/produs.php?cod=na25
Circuit electronic compus dintr-o bariera infrarosu ce declanseaza un temporizator cu o plaja de minim 3 si maxim 30 secunde.
Circuitul are piesele montate, cu exceptia emitatorului si a senzorului infrarosu, ce se monteaza pe diorama.( sunt incluse in kit )
De pe placuta, pleaca urmatoarele legaturi :
- 2 perechi de fire pentru 2 tronsoane de sine.
- 1 pereche de cate 3 fire pentru comanda a 2 semafoare
- o mufa pentru trafo alimentare semafoare
- 3 fire pentru senzor infrarosu
- 2 fire pentru emitator infrarosu
Kitul se livreaza cu un alimentator ( tip NOKIA ) pentru circuitul electronic si un manual utilizare.
Semafoarele si transformatorul de alimentare a acestora nu sunt incluse in set !!!
Ce se poate face cu acest circuit, iata un scenariu posibil :
O garnitura, este oprita in gara, are semafor aprins rosu si sina nu este alimentata.
A doua garnitura, trece prin bariera infrarosu, automat intra in functiune temporizatorul intr-o plaja aleasa de 3-30 de secunde , ce actioneaza cele 2 relee de pe placa.
Garniturii oprite in gara i se alimenteaza sina, semaforul se schimba in verde si locomotiva pleaca de pe loc cu ultima viteza care a avut-o inainte de oprire (valabil pe circuitele analog sau digital)
Garnitura care a trecut prin bariera infrarosu, intra in gara pe al doilea tronson de sina
care e intrerupt acum, si se opreste la semafor rosu.
Dupa maxim 30 de secunde, semaforul se aprinde verde, sina se alimenteaza si garnitura pleaca din gara. Automat, celuilat tronson de sina, i se intrerupe alimentarea si semaforul trece pe rosu, astfel prima garnitura se va opri in gara si ciclul se repeta.
Acest circuit electronic poate fi folosit atat in analog cat si digital.
Modul de pregatire a celor 2 tronsoane de sina, pe care intervine automatizarea :
Intai se face delimitarea tronsoanelor de sina pe care intervine automatizarea.
Tronsoanele de sina vor fi izolate cu clipsuri de plastic.
Apoi se taie sina , ca in schema, doar pe o parte (in cazul sinei flexibile) sau se lasa doua segmente de sina G231 sau G239 ( sau curbe) apoi se prind de restul tronsonului cu un clips metalic pe o parte si unul de plastic pe partea cealalta. Se lipesc de o parte si de alta a clipsului izolator cele 2 fire care vin de la releu (SI )
In momentul pornirii temporizatorului, pe portiunea de sina flex segmentata pe o parte, sau formata din 2 sine drepte (eventual curbe ) se va opri locomotiva, cand va intra pe portiunea fara curent si va pleca garnitura stationata pe celalt tronson.
Undeva, pe restul tronsonului, inaintea celor 2 segmente se face si alimentarea cu curent, cu un clips de alimentare sau direct lipite firele (de la variator sau DIGI ) pe sina .
Pozitionarea barierei infrarosu se face la cel putin 1-1.3 metri de sina intrerupta, astfel incat in momentul opririi locomotivei, garnitura sa nu ramana in dreptul senzorilor, in acest caz blocandu-se temporizatorul.
rally
http://www.jucarii.com.ro/produs.php?cod=na25

Circuit electronic compus dintr-o bariera infrarosu ce declanseaza un temporizator cu o plaja de minim 3 si maxim 30 secunde.
Circuitul are piesele montate, cu exceptia emitatorului si a senzorului infrarosu, ce se monteaza pe diorama.( sunt incluse in kit )
De pe placuta, pleaca urmatoarele legaturi :
- 2 perechi de fire pentru 2 tronsoane de sine.
- 1 pereche de cate 3 fire pentru comanda a 2 semafoare
- o mufa pentru trafo alimentare semafoare
- 3 fire pentru senzor infrarosu
- 2 fire pentru emitator infrarosu
Kitul se livreaza cu un alimentator ( tip NOKIA ) pentru circuitul electronic si un manual utilizare.
Semafoarele si transformatorul de alimentare a acestora nu sunt incluse in set !!!
Ce se poate face cu acest circuit, iata un scenariu posibil :
O garnitura, este oprita in gara, are semafor aprins rosu si sina nu este alimentata.
A doua garnitura, trece prin bariera infrarosu, automat intra in functiune temporizatorul intr-o plaja aleasa de 3-30 de secunde , ce actioneaza cele 2 relee de pe placa.
Garniturii oprite in gara i se alimenteaza sina, semaforul se schimba in verde si locomotiva pleaca de pe loc cu ultima viteza care a avut-o inainte de oprire (valabil pe circuitele analog sau digital)
Garnitura care a trecut prin bariera infrarosu, intra in gara pe al doilea tronson de sina
care e intrerupt acum, si se opreste la semafor rosu.
Dupa maxim 30 de secunde, semaforul se aprinde verde, sina se alimenteaza si garnitura pleaca din gara. Automat, celuilat tronson de sina, i se intrerupe alimentarea si semaforul trece pe rosu, astfel prima garnitura se va opri in gara si ciclul se repeta.
Acest circuit electronic poate fi folosit atat in analog cat si digital.
Modul de pregatire a celor 2 tronsoane de sina, pe care intervine automatizarea :
Intai se face delimitarea tronsoanelor de sina pe care intervine automatizarea.
Tronsoanele de sina vor fi izolate cu clipsuri de plastic.
Apoi se taie sina , ca in schema, doar pe o parte (in cazul sinei flexibile) sau se lasa doua segmente de sina G231 sau G239 ( sau curbe) apoi se prind de restul tronsonului cu un clips metalic pe o parte si unul de plastic pe partea cealalta. Se lipesc de o parte si de alta a clipsului izolator cele 2 fire care vin de la releu (SI )
In momentul pornirii temporizatorului, pe portiunea de sina flex segmentata pe o parte, sau formata din 2 sine drepte (eventual curbe ) se va opri locomotiva, cand va intra pe portiunea fara curent si va pleca garnitura stationata pe celalt tronson.
Undeva, pe restul tronsonului, inaintea celor 2 segmente se face si alimentarea cu curent, cu un clips de alimentare sau direct lipite firele (de la variator sau DIGI ) pe sina .
Pozitionarea barierei infrarosu se face la cel putin 1-1.3 metri de sina intrerupta, astfel incat in momentul opririi locomotivei, garnitura sa nu ramana in dreptul senzorilor, in acest caz blocandu-se temporizatorul.
rally