CFR-ul de altadata

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
CFR 1978

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,5398294

iarasi zic, noroc de straini...
 
Dar cum pozau atunci cind si azi aproape ca mai sint locatii cu probleme?
 
Acestea au mai fost ca parca nu le-am mai vazut?
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4377426

In ceea ce priveste interdictia la pozat, tocmai am fost la Berlin(la comemorarea ww2). Am aflat multe si chiar de la cei implicati toti acesti ani. S-o luam de la inceput, a fost imparteala din 1940 de la Moscova, Romania 100%la rusi, Ungaria 50% rusi si 50% americani, Bulgaria 50%rusi si 50% americani iar Grecia 100% americani. Aceasta a ramas dupa razboi, cei ce erau la rusi in timpul razboiului rece('60-'89) au pierdut cu timpul toate drepturile democratice. Cei care nu erau decat in mica masura influentati de rusi aveau drepturi chiar si in tarile in care era comunism agresiv(noi, RDG) si astfel ii lasau sa pozeze, sa faca ce vor, nu riscau comunistii sa aibe de-a face cu americanii in plin razboi rece. Asa ca noi daca pozam ceva eram la canal iar ei nu pateau nimic. Din pacate mentalitatea aia ruseasca gen "e secret de stat nu ai voie" s-a mentinut de aproape 22 de ani
 
http://www.youtube.com/watch?v=fuIuXgIcm8Y&feature=related

De la min 22 incolo... Cate locomotive... :D
 
Dar în anii `40 când era acţiunea filmului de ce pe unele locomotive scria ”Feriţi linia de contact”? :)
Și mai apar câteva vagoane fabricate dup㒠1960.

Altfel aceast㒠secvenţ㒠de film este bun㒠pentru istorie feroviară’.

E.
 
Mai e faza in filmul asta, cind la bariera Pistruiatul fuge din masina Politiei, se vede linia de contact.

In prezent insa nu cred ca ar mai gasi material rulant vechi sa faca un film.

Unde s-a filmat pistruiatul, atir feroviar cit si partea ,,urbana"? mi se pare un fel de film anonim, nu se mentioneaza numele orasului,
 
In Oradea si Cluj, din ce am citit aici. http://www.romanialibera.ro/actualitate/transilvania/clujul-hollywood-ul-romaniei-136199.html

Alte secvente, la min 3 http://www.youtube.com/watch?v=JiWhyPGUtLA&feature=related
 
Romania, august-septembrie 1991

http://www.gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de/Ausland/19910826-eu/19910903-cfr.html
 
Apropo de interdictiile de a fotografia gari si material rulant, am in biblioteca o carte care se intituleaza "Dampfbetrieb in Alt-Österreich 1837-1918" autor Johann Stockklausner, editura Slezak, Viena, 1979.

Titlul cartii s-ar traduce in romaneste prin "Utilizarea aburului in vechea Austrie". Desigur, pentru austrieci "vechea Austrie" este un simplu eufemism, fiind vorba in fapt de defunctul Imperiu Austro-Ungar din care a facut parte pana in 1918 si Transilvania.

Pe ultima pagina a cartii (295) este reprodus decretul numarul Z.19.464/25 -1915 al K.k. Eisenbahn-Ministerium (Ministerul chezaro-craiesc al cailor ferate) care spune asa:

"VERBOT des PHOTOGRAPHIERENS
Auf Bahnanlagen und vom Zuge aus.

Das Photographieren auf Bahnhöfen, auf sämlichen Bahnanlagen, sowie vor den Eisenbahnfahrzeugen aus ist VERBOTEN. - ߓbertretungen dieses Verbotes werden, sofern nicht strafergerichtliche Ahndung eintritt gemä߸ der §§ 7 und 11 des kaiserliches Verordnund vom 20. April 1854, R.G.Bl. Nr. 96, bestraft."


Adica:

FOTOGRAFIEREA INTERZISA
Din ansamblurile de cale ferat㒠şi din trenuri.

Fotografierea din staţiile de cale ferată’, din facilită’ţile de cale ferat㒠şi din interiorul vehiculelor feroviare este interzisă’. încă’lcă’rile aceastei interdicţii vor fi pedepsite, cu excepţia cazului în care aceasta are loc în condiţiile prevazute de paragraful 7 şi 11 din Ordinul imperial Nr. 96 din 20 Aprilie 1854.

Asa ca, atunci cand veti mai intalni vreun sef de gara fiztos din Ardeal sau vreo femeie de serviciu care va interzice sa fotografiati trenuri si gari, sa stiti de unde vi se trage de fapt! Era o directiva de la inceputul razboiului cu scopul de a impiedica dusmanul sa documenteze transporturile de trupe pe linia frontului, pe care "Mos Teaca" ai zilelor noastre o mai aplica si azi, desi razboiul s-a terminat de 90 de ani! :D
 
Locomotiva asta mai este expusa in Arad?
http://www.gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de/Ausland/19910826-eu/19910912-913165.html
Nu-mi amintesc sa fi vazut poze cu ea in alta parte.
 
Nu cred ca putem lua in considerare decretul de care vorbesti, deoarece in 1915, Austro-Ungaria se afla in stare de razboi, trenurile transportand mare parte din efortul de razboi. Acest decret cred ca este numai o masura impotriva unor posibile actiuni de spionaj sau scurgeri de informatii catre antanta...or din cate stiu , cel putin in mod oficial Romania nu se afla in stare de razboi in momentul actual...
 
Salut!Gam3-cateva mici corecturi,daca nu e cu suparare(hotii astia de fier vechi au furat placile de la locomotive si exista tendinta sa se creada ca daca se stie numarul tenderului,acela e si al locomotivei,dar nu intotdeauna e asa).La pagina 2,la Muzeul Hermeskeil,se afla 50.858 cu tender 50.502, Depou Ploiesti si 50.212 cu tender 50.101,Depou BcT.La pagina 4,la Muzeul Falkenberg se afla 50.764 cu tender necunoscut(nu e 50.764,tenderul 50.764 s-a aflat la locomotiva 50.685,Depou Pl.),si 50.736 cu tender 50.370 Depou Buzau.
 
Salut Maus,
nu e cu suparare, sunt binevenite corecturile, eu am facut copy paste la numerele locomotivelor de pe site-urile postate.

Pe astazi poze facute de un englez:

http://myweb.tiscali.co.uk/davidelement/rogerdhawkinsrailwayromania1968.htm

Anul 1968, englezul nu a avut probleme in realizarea fotografiilor.
 
.....1968....hmmm......."Primvara de la Praga"......"deschidere" si "relaxare"........
 
Pe youtube am gasit un filmulet foarte interesant, din cate stiu cineva l-a postat si pe forumtrenuri http://www.youtube.com/watch?v=n-Wvw3Q69OE&feature=player_embedded! enjoy. mersi dave pt link.