Un mail de la prietenul nostru din Germania, Andreas.
Salutari,
De la ultimele mele lucrari modeliste cu motive inspirate din parcul CFR a trecut mai mult timp. Intre timp m-am dedicat altor tipuri de vagoane din alte tari. Nu cu mult timp in urma, facand cercetari pe internet si revenind la subiectele romanesti, am vazut niste fotografii ale unui vagon Ggs luate undeva de prin Europa. Cum vagonul are cateva trasaturi tipice romanesti, cum ar fi cabina franarului, m-am decis sa fac un model cu el. Mi-am adus aminte ca pe undeva pe la Roco aparusera niste vagoane asemanatoare si, cautand prin depozitele mele cu epave si piese de schimb am gasit un vagon potrivit din productia modelelor mai simple, un DB Gmhs 53, cam saracacios la detalii. Tocmai bine, ca sa pot finisa si detalia suplimentar modelul meu.
Am inceput lucrul cu usa glisanta, la care am redus din inaltime intaritura de sub ea. La fel am subtiat si scurtat treptele de sub usa, ca sa arate mai fin si mai la scara. Ma gandisem sa cumpar alte trepte, chiar mai finute dar, nu am gasit nimic care sa se potriveasca. La fel, am inlaturat manerele de la usa pentru a le inlocui cu altele mai realiste insa, cu mare atentie. Materialul plastic de la Roco, mai ales cel mai vechi este cam casabil.
Totodata am prelucrat cu pila fina si platforma franaului, pentru care am construit un parapet nou, din sarma de alama de 0,4 mm. Am inlocuit si tampoanele originale din plastic cu altele din metal, livrate de firma Luck Feinmechanik, acestea nefiind functionabile cu resoarte la interior si prin asta mai ieftine decat cele de la Weinert. Placa de ancorare a tampoanelor am achizitionat-o de la firma Kusawa.
Manivela franei cu surub am fabricat-o din sarma de alama de 0,5 mm, la care am lipit cu cositor un profil 1 x 1 mm taiat dintr-o forma U, iar pe acesta am lipit bratul curbat, in poza inca nefinisat.
Triunghiurile pentru sustinerea sabotilor de frana le-am taiat din sarma de alama de 0,5 mm iar triunghiurile de ancorare din sarma de 0,3 mm, acestea fixandu-le cu cositor pe tije. Aceste triunghiuri au la capete niste prelungiri pentru a prinde cositorul pe bara de sustinere, lungimile acestor prelungiri fiind de cate 1,5 mm, iar laturile triunghiurilor fiind de cate 6,5 mm.
La sasiu am inlaturat sabotii de frana originali deoarece nu erau amplasati pe aceeasi linie cu suprafat de rulare a rotii. Aceste detalii pot fi inlocuite si cu piese singulare din seturile de detaliere Roco pentru vagoanele de tipul Fcs si Tds.
Pentru piesele din whitemetal m-am decis sa folosesc prefabricate ale firmei britanice Dartcastings.
Pentru manivela de comutare a regimului de franare marfa – calatori am folosit un produs al firmei Kusawa.
Barele de sustinere de sub tampoane le-am luat de la firma Tichy, ele fiind mai ieftine decat cele de la Weinert.
Am mentionat toate aceste produsele pe langa descrierea tehnica cu intentia de a informa si alti modelisti de unde se pot ele procura, usurandu-le in felul asta cautarea pe internet. Voi reveni in curand cu continuarea descrierii.
Salutari,
De la ultimele mele lucrari modeliste cu motive inspirate din parcul CFR a trecut mai mult timp. Intre timp m-am dedicat altor tipuri de vagoane din alte tari. Nu cu mult timp in urma, facand cercetari pe internet si revenind la subiectele romanesti, am vazut niste fotografii ale unui vagon Ggs luate undeva de prin Europa. Cum vagonul are cateva trasaturi tipice romanesti, cum ar fi cabina franarului, m-am decis sa fac un model cu el. Mi-am adus aminte ca pe undeva pe la Roco aparusera niste vagoane asemanatoare si, cautand prin depozitele mele cu epave si piese de schimb am gasit un vagon potrivit din productia modelelor mai simple, un DB Gmhs 53, cam saracacios la detalii. Tocmai bine, ca sa pot finisa si detalia suplimentar modelul meu.
Am inceput lucrul cu usa glisanta, la care am redus din inaltime intaritura de sub ea. La fel am subtiat si scurtat treptele de sub usa, ca sa arate mai fin si mai la scara. Ma gandisem sa cumpar alte trepte, chiar mai finute dar, nu am gasit nimic care sa se potriveasca. La fel, am inlaturat manerele de la usa pentru a le inlocui cu altele mai realiste insa, cu mare atentie. Materialul plastic de la Roco, mai ales cel mai vechi este cam casabil.
Totodata am prelucrat cu pila fina si platforma franaului, pentru care am construit un parapet nou, din sarma de alama de 0,4 mm. Am inlocuit si tampoanele originale din plastic cu altele din metal, livrate de firma Luck Feinmechanik, acestea nefiind functionabile cu resoarte la interior si prin asta mai ieftine decat cele de la Weinert. Placa de ancorare a tampoanelor am achizitionat-o de la firma Kusawa.
Manivela franei cu surub am fabricat-o din sarma de alama de 0,5 mm, la care am lipit cu cositor un profil 1 x 1 mm taiat dintr-o forma U, iar pe acesta am lipit bratul curbat, in poza inca nefinisat.
Triunghiurile pentru sustinerea sabotilor de frana le-am taiat din sarma de alama de 0,5 mm iar triunghiurile de ancorare din sarma de 0,3 mm, acestea fixandu-le cu cositor pe tije. Aceste triunghiuri au la capete niste prelungiri pentru a prinde cositorul pe bara de sustinere, lungimile acestor prelungiri fiind de cate 1,5 mm, iar laturile triunghiurilor fiind de cate 6,5 mm.
La sasiu am inlaturat sabotii de frana originali deoarece nu erau amplasati pe aceeasi linie cu suprafat de rulare a rotii. Aceste detalii pot fi inlocuite si cu piese singulare din seturile de detaliere Roco pentru vagoanele de tipul Fcs si Tds.
Pentru piesele din whitemetal m-am decis sa folosesc prefabricate ale firmei britanice Dartcastings.
Pentru manivela de comutare a regimului de franare marfa – calatori am folosit un produs al firmei Kusawa.
Barele de sustinere de sub tampoane le-am luat de la firma Tichy, ele fiind mai ieftine decat cele de la Weinert.
Am mentionat toate aceste produsele pe langa descrierea tehnica cu intentia de a informa si alti modelisti de unde se pot ele procura, usurandu-le in felul asta cautarea pe internet. Voi reveni in curand cu continuarea descrierii.