Motorul în tender nu afectează deloc realismul locomotivei - cel puţin aşa văd (şi) eu situaţia. Roţile locomotivei se pot roti liber, iar tenderul motorizat împinge locomotiva la mers înainte, respectiv o tractează la mers înapoi. Este drept că roţile motoare ale locomotivei nu vor patina pe loc în caz de suprasarcină, ca în realitate, dar s-ar putea să patineze în timpul mersului dacă locomotiva este uşoară (BR45 este grea, deci nu este cazul) sau dacă lagărele osiilor şi/sau bielele prezintă frecări mari (ceea ce iarăşi cred că nu este cazul). Dacă tracţiunea este în tender, locomotiva nu conţine angrenaje care pot fi ascunse mai mult sau mai puţin eficient. Din acest punct de vedere (mai ales la propriu ;-)), destul de multe locomotive cu aburi produse de Trix cu motor în cazan au angrenaje perfect vizibile, ba chiar şi coroane dinţate plasate direct pe roţile motoare, în spatele spiţelor, ceea ce pentru mine unul este cam deranjant. Totuşi, se pare că noua versiune de BR45 Trix nu are aceste coroane dinţate pe roţi şi prezintă o reproducere a cilindrului interior (locomotiva reală având 3rei cilindri), deci... grea alegere...